NA PUTU ZA DUBROVNIK

Preko Neuma pomoću kamera i GPS-a?!

23.01.2013 u 08:01

Bionic
Reading

Hrvatski prijevoznici na turama prema Dubrovniku naći se u velikim problemima nakon što Hrvatska uđe u Europsku uniju 1. srpnja ove godine. Troškovi prijevoza robe će se povećati, jer će sada kod Neuma prelaziti i granicu Europske unije

'Normalno da ćemo imati veće troškove, jer će se produljiti čekanja', kazao nam je Marijan Banelli, predsjednik uprave udruge Hrvatski cestovni prijevoznici. No autoprijevoznici još se ne predaju. Banelli nam je kazao da vode pregovore s Carinskom upravom kako bi se prolaz ubrzao i pronašlo bolje rješenje od sadašnjeg koje ih ne zadovoljava. 'Radimo na opcijama da se prilikom prelaska granice kod Neuma koriste kamere, GPS i pratnja', kazao nam je kratko Banelli objasnivši da pregovori još traju. Europsku je komisiju  strah, objasnio je dalje, da imigranti ne uđu u kamion tijekom prelaska granice pa su oprezni. Za EU je borba protiv ilegalne imigracije vrlo važna i tu ništa ne prepušta slučaju.

Banelli smatra da je potrebno naći bolje rješenje, jer će se prijevoznici naći u velikim problemima, posebno oni koji svakodnevno voze opskrbu hranom, kada se započne primjenjivati stroži granični nadzor.

Gužve na granici kod Neuma tijekom ljeta neminovne su

'Trajektna linija Trpanj - Ploče nije rješenje. Čeka nas tri puta veće opterećenja, a tijekom vršnih dana u sezoni nastat će kaos', tvrdi Banelli. Zbog toga bi na toj liniji, poručio je Banelli, trebali ploviti veliki trajekti poput onoga na liniji Orebić - Korčula, i to tri takva bez voznog reda, da voze cijelo vrijeme. Onda bi se, mišljenja je, smanjio teret na prijelazu Neum za 40 posto.

U ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture kažu da su predlagali mogućnost da se Komarna trajektom spoji s Brijestom na Pelješcu, ali da nisu naišli na razumijevanje lokalne samouprave koja je trebala promijeniti Prostorni plan kako bi se mogla sagraditi lučica. Župan Nikola Dobroslavić smatra da je dobro rješenje da stoka i namirnice životinjskoga porijekla idu trajektom od Ploča preko Trpnja.

Cestom preko Neuma moći će prolaziti vozila koja prevoze hranu i robu vrijednu do 10 tisuća eura. Ostali će od 1. srpnja ove godine pod drukčijim režimom prelaska granice. Prijevoznici će, da bi prešli preko teritorija BiH, u carinarnicama u Pločama ili Dubrovniku vozila morati zapečatiti i plombirati, što će produljiti putovanje i povećati kilometarske kolone, posebno u turističkoj sezoni, kojima smo svjedočili svih proteklih godina.

'Bojimo se da će gužvi biti. I do sada su bile prilično velike gužve', kazao je župan Dobroslavić. No nada se da neće biti mnogo veće, jer će izgradnjom novog prijelaza i propusnost preko granice biti veća. 'Bit će strože kontrole, ali i veća propusnost graničnih prijelaza pa se nadamo da će gužve biti otprilike iste', ispričao nam je. Naravno, županu je najbolje rješenje gradnja Pelješkog mosta koja bi riješila sve probleme, ali je svjestan da to neće ići tako brzo.

Situacija je sada takva da iz jednog u drugi dio županije ne mogu poći a da ne prođu kontrolu. 'Recimo ako vodimo dijete sa sobom iz Dubrovnika u Metković, moramo nositi putovnicu, jer ono bez nje ne može prijeći preko granice. Ako ništa drugo, onda se radi o trošku i gnjavaži', požalio se župan.

I u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture zalažu se za gradnju Pelješkog mosta kao najboljeg rješenja, ali dok se ne izgradi, treba naći privremena rješenja.

'Ovih dana trebala bi biti odabrana tvrtka koje će izraditi predstudiju, koja bi trebala biti gotova do svibnja', kazala nam je glasnogovornica ministarstva Renata Ivanović. Studija će dati odgovor koji je najbolji način da se riješi problem prometne izolacije hrvatskog juga. Je li rješenje izgradnja mosta, koridora, tunela ili prijevoz trajektom, reći će nam tvrtka koju će uskoro odabrati EK. Koje god rješenje da se izabere, za realizaciju će biti potrebne godine, a kretanje ljudi i roba bit će znatno otežano.