Glavni povjernik Sindikata metalaca Hrvatske – Industrijskog sindikata (SMH-IS) u Brodogradilištu "3. maj" Juraj Šoljić izjavio je u utorak da u "3. maju" još ima kapitala, znanja i vremena da se popravi stanje, a radnici će, ako im se do 15. svibnja ne odgovori što će biti s tim brodogradilištem, izaći na ulice i blokirati prometnice.
Šoljić je rekao da radnici dva tjedna iščekuju informacije o tome što će biti s "3. majem" te da su iz izjava Danka Končara, mogućeg ulagača u Uljanik, doznali da "3. maja" nema u programu restrukturiranja.
"Mi, radnici '3. maja' pitamo Vladu, Grad Rijeku, županiju i Uljanik, što će biti s '3. majem' s obzirom na to da nas nema ni u jednoj verziji programa restrukturiranja, a potencijalni investitori još se nisu izjasnili", rekao je.
Istaknuo da sindikat i radnici "3. maja", ako se stanje ne riješi nakon 15. svibnja, najavljuju izlazak na prometnice.
Poručio je kako tada idu na građanski neposluh, "tada će biti blokade", a kao mogućnost spomenuo je blokadu istarskog ipsilona, tunela i "blokade do Zagreba" te je pozvao da se "sjedne za stol".
Šoljić je rekao da je plaća u "3. maju" isplaćena u petak, ali se pitaju hoće li dobiti sljedeću. Materijal za nastavak proizvodnje još nije došao, za zadnji brod koji se gradi, novogradnju br. 528 nedostaje materijala, a daljnjih gradnji nema, istaknuo je, dodajući da se, zasad neslužbeno, iskazuje višak oko 1600 radnika te kako "to znači da je gotovo cijeli '3. maj' kompenzacijska mjera Uljanika".
Na pitanje o navodnom povlačenju narudžaba za gradnju pet brodova u Uljaniku, Šoljić je odgovorio da je, po saznanjima iz medija, riječ o ukupno pet brodova od kojih je najmanje jedan naručen u "3. maju", tj. da se u njemu neće graditi ni novogradnja 529 ni novogradnja 734.
Istaknuo je kako je riječ o neslužbenoj informaciji te da upravo zato apeliraju na Vladu da se, među ostalima, hitno organizira i sastanak s potencijalnim investitorima. Podsjetio je da je Vlada dala jamstva za te novogradnje te da otkazivanje znači naplatu jamstava, tj. da se za svaki brod brodovlasnicima mora platiti odšteta.
Šoljić je rekao da su sada u "3. maju" zaposlena 1364 radnika, a u zajedničkim službama ima još oko 200 radnika, koji su od ožujka zaposlenici Uljanika. Dodao je kako ni oko 130 riječkih radnika bivše tvornice motora, sada Uljanik strojogradnje, ne zna što će biti s njima.
"Imamo još znanja i kapitala, ali želimo raditi brodove u Rijeci", rekao je Šoljić te upitao: "Zar moramo otići izvan države da bismo radili u brodogradnji?" Dodao je kako se još ne zna što Fincantieri želi s "3. majem".
"Radnicima nije prihvatljivo ništa osim gradnje plovnih objekata, od projekta do primopredaje. Ako bi se išlo na nešto drugo, pojavio bi se veliki višak, veći od 1400 ljudi, a ne znamo ni po kojim uvjetima", rekao je.
Lokalnoj upravi i samoupravi Šoljić je poručio da ne može sjediti sa strane, primati informacije i ništa ne reći, da je "3. maj" uvijek imao njihovu potporu, ali, dodao je, trebali bi voditi aktivnu politiku budući da u "3. maju" radi oko 1700 ljudi.
Član povjereništva sindikata Boris Bućanac rekao je da u pogonu u kojem se izrađuju elementi trupa broda već mjesecima nema posla i da se ljudi šalju na poslove izvan "3. maja". "Što će Vlada s nama? Hoćemo li ostati u brodogradilištu? Jesmo li potrebni ili da svi tražimo vize za odlazak iz Hrvatske?" upitao je Šoljić te dodao: "A ako je to njihova poruka, neka budu jasniji i neka nas riješe agonije kako bismo znali što činiti."
Istaknuo je da radnici riječkog brodogradilišta nemaju maslinike i apartmane, da su školovani i rade godinama u brodogradnji te nemaju alternativu.
Montažer trupa Predrag Knežević osvrnuo se na pozajmicu od 523 milijuna kuna koju je "3. maj" dao Uljaniku te je ustvrdio da se taj novac ne vraća te da je "3. maj" u sadašnjoj situaciji upravo zbog te nevraćene pozajmice.
Dodao je da su iz "3. maja" za Pulu odvezeni konvoji materijala, vrijednog oko 300 tisuća kuna, te da nitko ne zna gdje je sada taj materijal.