punom parom

Radovi na posljednjoj dionici koridora 5C: Put od Osijeka do Budimpešte znatno će se skratiti

04.03.2025 u 10:52

Bionic
Reading

Ekipa foto agencije Pixsell posjetila je veliko gradilište sjeverno od Belog Manastira, gdje se dovršava posljednjih pet kilometara autoceste A5, čime će se hrvatski dio Koridora 5C konačno spojiti s mađarskom mrežom autocesta

Riječ je o hrvatskom dijelu europskog prometnog koridora Budimpešta - Sarajevo - Ploče, poznatom i pod imenom Slavonika.

Osijek i Beli Manastir povezani su autocestom više od dvije godine, a na njoj se nalazi i najduži most u Hrvatskoj - onaj preko Drave. No, dionica do mađarske granice, iako duga samo pet kilometara, izuzetno je tehnički zahtjevna. Najveći izazov pri gradnji predstavlja vijadukt Karašica, dugačak 318 metara, koji premošćuje rijeku Karašicu i međunarodnu željezničku prugu.

Radovi su u završnoj fazi, a projekt vrijedan 46 milijuna eura u potpunosti financira Europska banka za obnovu i razvoj putem posebnog zajma.

"Na dionici je osam objekata, među kojima su dva nadvožnjaka preko autoceste te tri objekta unutar trase. Najveći izazov predstavlja vijadukt Karašica, dug 318 metara, dok su nasipi na pojedinim dijelovima visoki do 14 metara. Ugrađeno je oko 600 tisuća kubika nasipa", rekao je nadzorni inženjer Marko Dujmović.

Predstavnik izvođača radova, Tomislav Kuna, kaže kako radovi napreduju sukladno planu.

"Na nekih smo 75 posto dovršenosti radova. Nasip je završen na cijeloj dionici, a trenutačno se izvode radovi na kolničkoj konstrukciji. Unutarnja odvodnja također je pri kraju, dok su na svim objektima donji ustroji gotovi, a u tijeku su završni radovi na gornjem ustroju i opremanju", ističe Kuna.

Radovi na A5 na koridoru 5C Izvor: Pixsell / Autor: Davor Javorovic / Pixsell

Iz Hrvatskih autocesta potvrđuju da će radovi biti dovršeni do kraja lipnja ove godine, nakon čega slijedi tehnički pregled i otvaranje za promet.

"Ovo je posljednja dionica Koridora 5C u Hrvatskoj, dok je Mađarska već dovršila svoj dio. U Bosni i Hercegovini radovi također napreduju. Po završetku ove dionice, putovanje između Osijeka i Budimpešte trebalo bi trajati kraće od dva sata", pojasnio je Sanjin Velebit Pešut, pomoćnik direktora za građenje i održavanje u HAC-u.

Završetkom projekta očekuje se značajno rasterećenje lokalnih prometnica jer će se teretni promet preusmjeriti na novu autocestu, koja omogućuje brži i sigurniji transport robe i putnika između Hrvatske i Mađarske.

A5 na koridoru 5C
  • A5 na koridoru 5C
  • A5 na koridoru 5C
  • A5 na koridoru 5C
  • A5 na koridoru 5C
  • A5 na koridoru 5C
    +22
Radovi na A5 na koridoru 5C Izvor: Pixsell / Autor: Davor Javorovic/PIXSELL