Očigledno raspadnuti brod star više od trideset godina kojim se hitni pacijenti prevoze s otoka Brača u Split, čije su fotografije u četvrtak zgrozile javnost, svejedno je nastavio ploviti. Tportal je razgovarao s jednim od dva skipera koji su na njemu bili angažirani, Damirom Klinčićem iz Supetra, koji je ovog tjedna odbio ploviti jer smatra da se time ugrožavaju životi i posade, i putnika, i ostalih sudionika pomorskog prometa
On decidirano tvrdi da je brod tehnički neispravan, da nema lera ili navigacije, pa čak ni najobičnijih brisača. Upravo ovog tjedna brod ponovno nije bio u stanju isploviti, pa se starijeg pacijenta najprije moralo prevesti do 30 kilometara udaljenog bračkog aerodroma, gdje je po njega došao helikopter.
Tportal je u četvrtak otkrio da ovakvu uslugu porezni obveznici već godinama plaćaju preko milijun kuna godišnje. Vlasnik tvrtke koncesionara 'Kondor Trade' Konrad Končan pokušao je objasniti da se zapravo radi o zamjenskom brodu jer je onaj predviđen za obavljanje usluga prijevoza pacijenata na remontu - i to već puna četiri mjeseca.
Končan smatra da se u ovom slučaju radi o podmetanju ili sabotaži, a u nekim medijima čak je optužio svog skipera da mu je 'namjestio' aferu. Ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu Splitsko-dalmatinske županije Leo Luetić jučer je ustvrdio da 'pacijenti nisu ugroženi'.
'Najtragičnije od svega jest da je brod nastavio ploviti te da i dalje govore da je sve u redu, da su pacijenti sigurni. To naprosto nije točno', kazao je za tportal skiper Damir Klinčić.
'Drugo, žaloste me napadi na mene i insinuacije da sam nešto inscenirao u želji da nekom svom prijatelju 'namjestim ovaj posao'. Ovog ljeta jesam radio za tvrtku koja se bavi turističkim izletima, ali njeni brodovi su otvorenog tipa i nemaju apsolutno nikakve uvjete za prijevoz pacijenata, niti bi se za njega uopće natjecali', kaže nam Klinčić.
Nakon ljetne sezone, kaže, vratio se na posao u tvrtku koja prevozi pacijente s otoka na kopno i ostao je šokiran viđenim.
'U srijedu sam prevozio dvoje pacijenata i trupom broda udario rive i u Supetru i u Splitu. Mjenjač mu je pokvaren i komande naprosto otkazuju: staviš ga u ler, a on i dalje plovi naprijed. Nevjerojatno mi je da se i dalje tvrdi kako je brod siguran za pacijente: pa ugrožava ih i sami dim koji šiklja na sve strane. Kada sam nakon plovidbe skinuo masku s lica, bila je potpuno crna. Zar to nije ozbiljan problem za, recimo, plućne bolesnike?', pita se Klinčić.
Nakon ovog iskustva Klinčić je odbio dalje ploviti.
'Druga velika nepravilnost jest činjenica da brod nema osnovnu opremu poput radara, pa čak ni brisače. U slučaju bilo kakve nesreće na moru bio bih kriv jer nemam navigaciju', objašnjava ovaj skiper.
'I treće, nezakonito je pacijente prevoziti sa samo jednim članom posade: Nas dvojica angažirani smo na pola radnog vremena i pola minimalne plaće i izmjenjujemo se, dakle po petnaest dana mjesečno dežuramo 24 sata dnevno. Jednu cijelu godinu radio sam sam, dakle bio u pogonu ili pripravnosti 24 sata dnevno, svih 12 mjeseci. A samo u mjesecu rujnu obavljeno je oko 65 plovidbi između Supetra i Splita, godišnje se ta brojka popne na otprilike četiri stotine', dodaje sugovornik tportala.
U normalnim okolnostima, kaže, postojale bi dvije ili tri brodske posade koje bi dežurale po 'bolničkom principu', dakle s 12 sati rada i 24 sata odmora.
Skiper Damir Klinčić potvrđuje da u ovakvim uvjetima više ne namjerava raditi. Vlasnik tvrtke Končan nakon izbijanja skandala otkrio je da se već ove subote u pogon ponovno stavlja brod za koji je zapravo i dobio koncesiju, nakon što je puna četiri mjeseca bio na popravku jer je, kako je rekao Končan, 'i s njime bilo velikih problema'.
Lučki kapetan iz Supetra u petak ujutro izašao je na teren provjeriti ispunjava li brod za prijevoz pacijenata sve zakonske uvjete - od tehničke ispravnosti do broja članova posade. Rezultat njegova nadzora očekuje se od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.