Američki i europski regulatori znali su najmanje dvije godine prije pada zrakoplova Lion Aira za povremene probleme sa standardnim kontrolnim sustavom Boeinga 737 MAX, pokazuje dokument
Europska agencija za zrakoplovstvo i svemir (EASA) izdala je dozvolu za Boeing 737 MAX uz obrazloženje da će se pilotima kroz dodatne procedure i obuku 'nedvojbeno objasniti' 'neobične' situacije u kojima će morati manevrirati kutom nosa zrakoplova pomoću rijetko korištenog upravljača.
Te se situacije ne navode u priručniku za letenje, primjećuje Reuters, pozivajući se na kopiju American Airlinesa.
EASA-in dokument nema datuma, dostupan je na Internetu a izdan je u veljači 2016. godine, kazao je glasnogovornik europskog regulatora.
Europska agencije i američka Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) u konačnici su zaključile da je zrakoplov dovoljno siguran da mu se izda dozvola. EASA se pri tome pozvala na planove obuke i relativno rijetke situacije u kojima je nužna upotreba upravljača za podešavanje visine zrakoplova.
Prije nesreće Lion Aira u listopadu prošle godine piloti su izgubili kontrolu nad zrakoplovom nakon što su pokušali isključiti novi automatski sustav za sprečavanje zastoja u letu koji je na temelju podataka iz neispravnog senzora spuštao nos zrakoplova, pokazali su preliminarni rezultati indonezijske istrage.
Situacija je slična onoj opisanoj u EASA-inom dokumentu, kaže izvor u Lion Airu, dodajući da u materijalima za obuku prije nesreće nije bilo navedeno da je u takvim uvjetima možda potreban upravljač. Boeing ih je na tu upozorio nakon nesreće, izjavio je.
U Boeingu nisu željeli komentirati dokument europskog regulatora niti upozorenje Lion Airu o upravljaču, naglašavajući da je istraga još u toku.
Etiopijsko ministarstvo prometa, francuska agencija za nesreće u zrakoplovtvu BEA i američka FAA redom su potvrdile sličnosti između nesreće Lion Aira i one Ethiopian Airlinesa u ožujku ove godine, u kojima je ukupno poginulo više od 300 ljudi. Regulatori za sigurnost upozoravaju da je istraga u Etiopiji tek započela.