SUĐENJE ZA AFERU KAMIONI

'Rončević mi nije sugerirao što da radim'

05.02.2010 u 12:10

Bionic
Reading

U nastavku suđenja u aferi kamioni, u kojoj se bivšeg ministra obrane Berislava Rončevića i njegova pomoćnika Ivu Bačića tereti da su državni proračun oštetili za 10,2 milijuna kuna, kao svjedoci na Županijskom sudu u Zagrebu pojavili su se šef povjerenstva za nabavu nebojnih vozila Milan Zubčić, član povjerenstva Željko Keškić i stručni suradnik povjerenstva Rudolf Klicper

'Nakon otvaranja svih ponuda utvrđeno je da su svi ponuđači osim jednog – Automehanike, koja je zastupala Renault – udovoljavali traženim zahtjevima raspisanima na natječaju. Renault je iz igre izbačen, iako se utvrdilo da ima najpovoljniju ponudu, jer nije dostavio svu potrebnu dokumentaciju. Cjenovno drugi najpovoljniji ponuđač bio je Man Importer, nakon njega zastupnik Iveca, tvrtka Eurokamion, i naposljetku zastupnik Mercedesa', kazao je Zubčić

Na upit odvjetnika Krešimira Vilajtovića, koji brani prvookrivljenog, bivšeg ministra obrane Berislava Rončevića, je li bilo kakvih primjedbi na neke od ponuđača, Zubčić je ustvrdio 'da su članovi povjerenstva iz pravne službe imali primjedbe na Man Importer, jer je riječ o tvrtki kćeri u vlasništvu Autohrvatske, koja se pak nalazi u određenom sudskom sporu s MORH-om'.

Naposljetku je povjerenstvo zaključilo, tvrdi Zubčić, da nemaju novca i da moraju reprogramirati zahtjeve ili pronaći način da nabave dodatni novac. Upitan je li mu Rončević sugerirao na bilo koji način što treba raditi, Zubčić je odgovorio da na njega ni on niti itko drugi nije vršio pritisak.

Utvrđeno je također da je povjerenstvo sva izvješća slalo načelnici službe za ugovaranje i nabavu Ojdani Žužul koja ih je pak prosljeđivala Rončevićevu zamjeniku Ivi Bačiću.

Prema svjedočenju člana povjerenstva Željka Keškića, on je predlagao da se s ponuđačima krene u izravnu pogodbu nakon što je utvrđeno da nema dovoljno novca te je natječaj propao. Keškić je navodno na povjerenstvu posebno izdvojio svoje mišljenje koje je trebalo stajati u zaključku, ali taj dokument predsjednica sudskog vijeća Jasmina Smiljanić nema u spisima.

'Zaključak povjerenstva bio je da se treba krenuti u reprogramiranje naručenog broja kamiona zbog nedostatka novca i smatram da to nije u suprotnosti s mojim mišljenjem o izravnoj nagodbi', kazao je Keškić.

Svjedok Keškić je rekao da je, koliko se on sjeća, većina ponuda za kamione zadovoljavala tehničko-taktičke karakteristike. Njega je zanimalo jer je bio odgovoran za taj dio posla imaju li ponuđeni kamioni nosivost od pet tona te koriste li F-34 kao pogonsko gorivo. Nije se mogao sjetiti jesu li kamioni ponuđača tvrtke Man udovoljavali tim kriterijima. Keškiću je predočen i dokument koji je on napisao i u kojem traži od povjerenstva da ne zanemari činjenicu da će se u kamionima koji bi se trebali kupiti možda prevoziti i ljudi i s obzirom na to da se ima u vidu da se kupi što kvalitetnija roba kako njihovi životi ne bi dolazili u pitanje.

Stručni savjetnik povjerenstva Rudolf Klicper je ustvrdio da ponuda tvrtke Man Importer nije udovoljavala uvjetima natječaja jer se za kamione tražilo da budu nosivosti najmanje pet tona te da koriste pogonsko gorivo F-34. Na pitanje predsjednice sudskog vijeća je li kamion nosivosti od 4,3 tone tvrtke Man onda dolazio u obzir na natječaju, svjedok Klicper je odgovorio negativno. On je potvrdio i da vozila proizvođača Man nisu mogla koristiti gorivo F-34 bez dodavanja aditiva, što nije moguće napraviti bez ovlaštenog servisera tvrtke, pa je Rončevićev odvjetnik ironično zapitao: 'Je l' to znači da bi i njega trebalo voditi u Afganistan?'

Svjedok Klicper je u više navrata sam pobijao svoje izjave jer je jednom tvrdio da je imao uvid u svu dokumentaciju vezanu uz kupnju kamiona, drugi put da je imao uvid samo u dio dokumentacije, a u trećem navratu je rekao da su mu članovi povjerenstva prenosili dijelove u kojima je on bio stručan, kao vanjski stručni suradnik povjerenstva. Zbog toga je zamjenica ravnatelja USKOK-a Ksenija Pavić imala prigovor na njegovo svjedočenje i okarakterizirala ga kao neistinito.

Podsjetimo, USKOK-ova optužnica tereti Rončevića i Bačića da su od tvrtke Eurokamioni kupili 39 vojnih kamiona marke Iveco za 34,4 milijuna kuna. USKOK tvrdi da su Ivecovi kamioni bili skuplji za 10,2 milijuna kuna od najniže cijene, koju je na natječaju ponudila zagrebačka tvrtka Man Importer. Za razliku od tužiteljstva, bivši čelnici Ministarstva obrane tvrde da Manovi kamioni nisu udovoljavali traženim tehničkim uvjetima.