Rusija i dalje pronalazi načine da izbjegne sankcije koje su joj nametnute zbog invazije na Ukrajinu, a među posljednjim otkrićima je i ono da je nastavljen uvoz britanskih automobila, iako je službeno zabranjen zbog sankcija
U svojoj ekskluzivnoj analizi, Sky News tvrdi da je Rusija nastavila uvoziti britanske automobile, uključujući luksuzne marke, preko bivših sovjetskih država. Uvoz britanskih automobila u Rusiju nakon invazije na Ukrajinu i uvođenja sankcija mjeri se u stotinama milijuna eura, s time da je izravni britanski izvoz u Rusiju pao na nulu, ali se on provodi preko država u ruskom susjedstvu, prvenstveno Azerbajdžana. Riječ je o državi od deset milijuna stanovnika koja je u roku od nekoliko godina postala 16. najveća izvozna destinacija britanske automobilske industrije, ispred Austrije, Portugala i Švedske.
Tako je, prema analizi Sky Newsa temeljenoj na službenim britanskim trgovinskim podacima, Ujedinjeno Kraljevstvo prošle godine u Azerbajdžan izvezlo vozila u vrijednosti od 273 milijuna funti (oko 320 milijuna eura), što predstavlja povećanje od 1860 posto u usporedbi s petogodišnjim razdobljem koje je prethodilo invaziji. Osim što je takvo povećanje izvoza u neku zemlju bez presedana, primjećuje se da je ono blizu godišnjeg izvoza automobila u Rusiju tijekom dvije godine prije invazije na Ukrajinu, a koji je u prosjeku bio vrijedan 330 milijuna funti.
Prema podacima UN-a, vidljivo je da je u istom razdoblju u kojem je nevjerojatno porastao izvoz britanskih automobila u Azerbajdžan također ostvaren nezapamćeni rast njihova izvoza iz Azerbajdžana u Rusiju. Izvori Sky Newsa tvrde da ruski kupci kao rutu za nabavu britanskih automobila najčešće koriste Azerbajdžan, a za njemačke automobile koriste Kirgistan. I dok ove brojke izazivaju zabrinutost britanske vlade, proizvođači automobila inzistiraju na tome da ih više ne prodaju Rusiji, a spašava ih i to što prikupljeni podaci ne predstavljaju službeni dokaz da su vozila završila u Rusiji jer je nemoguće pratiti svaku britansku pošiljku nakon što napusti luku, pogotovo nakon što stigne u neku treću zemlju.
Automobili su među artiklima koji su zabranjeni za izvoz u Rusiju, a posebna zabrana postoji za izvoz luksuznih vozila, skupljih od 42.000 funti, iz Ujedinjenog Kraljevstva u tu zemlju. No službeni podaci pokazuju da je prosječna vrijednost britanskog automobila izvezenog u Azerbajdžan bila veća od 100.000 funti, po čemu se zaključuje da su se pošiljke prvenstveno ili čak isključivo odnosile na luksuzna vozila. Proizvođači luksuznih automobila odbacuju tvrdnje da bi svjesno kršili sankcije.
'Predani smo potpunoj usklađenosti sa svim sadašnjim i budućim trgovinskim sankcijama i nema dokaza koji bi upućivali na nepoštivanje postojećih sankcija ili doista na promjenu trenda prodaje u Azerbajdžanu', rekao je predstavnik Bentleyja, tvrtke u vlasništvu VW-a.