Iz godine u godinu poslovni fenomen ruske tenisačice Marije Šarapove nadilazi granice profi sporta. Kako godišnje zaradi oko 28 milijuna dolara – a na teniske nagrade otpada tek manje od četvrtine tog iznosa – iz sjene je izašao njen samozatajni agent, Amerikanac Max Eisenbud, 'čovjek s kojim Šarapova izmijeni 70 mailova dnevno'
Bivši studentski tenisač bio je anoniman agent i možda bi takav i ostao da mu prije 13 godina rad na Brandentonu, akademiji za mlade tenisače, nije dodijelio 12-godišnju rusku djevojčicu Mariju, talentirano dijete tada ne osobito imućnih emigranata iz Rusije.
'Agentu se nekad posreći, a ja sam baš vrlo sretan momak', ispričao je 40-godišnji Eisenbud za CNN. Pet godina kasnije ta ga je djevojčica prerasla visinom, a talent joj je bio takav da je u finalu Wimbledona senzacionalno 'prerasla' i Serenu Williams.
Od te 2004. godine do danas osvojila je još tri Grand Slam turnira, bila je najbolja igračica svijeta, ali osim velikog talenta i fizičke ljepote, ova plavuša demonstrira i nesvakidašnju glad za razvojem biznisa. A Eisenbud je čovjek koji ne samo da joj dogovara poslove, nego radi praktički sve vezano uz njenu karijeru osim treninga i mečeva: rezervira avionske karte, zna njen raspored do u tančine.
Kao uspješna sportašica i seks simbol, Šarapova je postala manekenka Tiffanya, Motorole, Land Rovera, Canona... Njen ugovor s Nikeom – 70 milijuna dolara za osam godina – uvjerljivo je najveći sponzorski deal koji je potpisala neka sportašica.
No to je dok je još bila mala; od 2010. godine počela je dizajnirati vlastitu liniju sportske odjeće, a nastavila je s obućom, kozmetikom i torbicama. Zatim je ušla u deal s njujorškim proizvođačem igračaka Schwarz – brend njenih slatkiša zvat će se Sugarpova ('sugar' znači šećer na engleskome). A izvršni direktor te podružnice brenda (da ne kažemo kulta) Šarapova jest upravo Eisenbud. On će na to dometnuti da je 'jedini CEO koji ne prima plaću', šaleći se na račun činjenice da se njegova igračica, koja ne skriva da joj je gomilanje bogatstva strast, bacila u sfere biznisa koje su toliko raznolike da će morati angažirati novo osoblje za tu tvornicu novca.
'Toliko dugo sam uz nju, da kad je vidim da se smije – nema ništa bolje', izjavio je jednom prilikom.
Tajna uspješnog poslovno-prijateljskog odnosa je, kako kaže inače oženjeni Eisenbund, u tome da se ne viđaju osobito često – premda razmjenjuju već spomenutih '35 do 70 mailova dnevno'. Osim toga, Eisenbud do u tančine zna njen dnevni raspored i nastoji je savjetovati čak i o takvim detaljima kao što je večerati ili ne u nekom restoranu.
'Posljednjih nekoliko godina razmišljamo samo o životu nakon tenisa. Ne želimo da joj karijera završi, pa da odjednom o tome počnemo razmišljati', izjavio je Eisenbud, koji uz sve to stigne voditi brigu i o karijeri kineske teniske zvijezde Li Na.