Kada je Konami najavio novi nastavak popularnog serijala Silent Hill, otvorio je čitav naramak pitanja za koje nestrpljivo očekujemo odgovore. Može li igrina priča biti malo zanimljivija od prethodnih, hoće li naslov biti više akcijski orijentiran i hoće li trajati duže od kojih četiri, pet sati? Pitanja je mnogo a datum izlaska sve je bliže
The Silent Hill serijal uspješno proganja snove igrača već zadnjih 13. godina s boljim ili lošijim uspjehom, ovisno o nastavku. Još od njegovog originala na PlayStationu 1 davne 1998. godine, igrači su počeli povezivati gustu maglu sa jezovitim događajima koji su pogodili mali američki gradić. Dvije generacije konzola i šest nastavaka poslije, Konami se nada kako će sa svojim novim adutom imena Silent Hill: Downpour, uspjeti oživjeti survival horor franšizu koja kao da se negdje po putu malo zagubila. Ruku na srce, dolaskom sadašnje generacije konzola, survival horor definitivno više nije ono što je bio nekada. S druge strane, mnogi tu pojavu pripisuju evoluciji žanra odnosno 'krive' kooperativni i kompetitivni način igranja koji sve više uzima maha.
Silent Hill se proteklih nekoliko godina i nastavka grčevito borio kako bi zadržao interes igrača dok se horor fransiža korjenito mijenjala. Downpour se nada kako će uspjeti zadovoljiti suvremene standarde žanra i da će s najnovijim nastavkom, Silent Hill učiniti ponovo relevantnim faktorom na survival horor karti. Tome u prilog ide i zanimljiva odluka po kojoj je naglasak gotovo isključivo stavljen na single player iskustvo dok je multiplayer nekako zapostavljen, što pomalo čudi s obzirom na današnje forsiranje i ubacivanje svakojakih socijalnih komponenti u igrače naslove. Štoviše, ta odluka mogla bi imati i dalekosežnije posljedice ukoliko naslov ne uspije opravdati ogromnu prašinu koja se oko njega podigla.
Ljubitelje nekad respektabilnog naslova zabrinuo je odlazak dugogodišnjeg igrinog kompozitora Akire Yamaoka, koji je zbog rada na glazbi imao veliki utjecaj na samu igrinu atmosferu. Prema dosad viđenom, možete očekivati lagani odmak po tom pitanju ali možda je upravo to jedan od svježih gameplay elemenata koji je ovaj serijal očajnički trebao. Silent Hill 2 koji se smatra najboljim nastavkom u cijelom serijalu, imao je gotovo savršen omjer stravičnih momenata, jezovite atmosfere i zanimljive priče. Izradu Silent Hill: Downpour-a uhvatila se ekipa iz češkog programerskog studija Vatra Games, kojoj su uzor bili stari Silent Hill naslovi, prvenstveno njezin drugi dio. To znači da se igra vrača psihološkoj komponenti kao bazi, za razliku od čisto vizualnog zastrašivanja na čijem principu funkcionira Dead Space.
Osim napete glazbe i jezovite atmosfere zbog kojih je ovaj serijal i postao toliko popularan, priča je bila ta koja je sve povezivala u kompaktnu cjelinu. Na trenutke jedinstvena i provokativna ali nikad pre zamršena. U prvoj igri bili ste muškarac u potrazi za svojom kćeri dok ste u drugoj tražili svoju pokojnu ženu. Sasvim dovoljan motiv pomoću kojeg je bilo lako suosjećati s iznimno karakternim likovima. Downpour obećava jednako zanimljivu priču (koja neće imati nikakve povezne točke s prijašnjim nastavcima) a igrat ćete u ulozi zatvorenika koji je nedavno pobjegao iz zatvora. Zovete se Murphy Pendleton, te ćete na sve moguće načine pokušati preživjeti u stravičnom gradiću imena Silent Hill. Iako će samo okruženje biti poznato svim fanovima serijala, njegov krajolik neće, zbog činjenice da će se radnja odvijati u jugoistočnom dijelu samog grada, mjestu koje je viđeno u prethodnicima ali ga nikada niste mogli istražiti. Sve do sada!
Osim glavne priče, igra će vam pružiti mogućnost obavljanja razno raznih 'side misija' koje će se mijenjati ovisno o vašim odlukama i ponašanju tijekom igre. Voda igra veliku ulogu u ovom naslovu ali vam nećemo otkriti kakvu već će te to morati odgonetnuti sami. Za razliku od prošlog nastavka gdje je borba bila dosta izražena, u ovom to ne bi trebao biti slučaj. Važno je naglasiti i kako nećete moči u istom trenutku imati više od jednog komada oružja što je isto velika promjena u odnosu na prethodnika. Na kraju dolazimo do puzzlova koji su nekad bili sastavni element horor žanra ali su zbog dodvoravanja i otvaranja široj publici bačena postrani. Prva tri nastavka bila su poznata po svojim zahtjevnim mozgalicama koje su u Downpouru vračaju na velika vrata. Izgleda da su igrini programeri mislili na sve, jer su uvrstili posebnu skalu težine samo za puzzlove što bi igračima koji nisu vični u njihovom rješavanju trebalo donekle olakšati posao.
Nema nikakve dileme kako Silent Hill: Downpour odvlači serijal u potpuno novom smjeru koji bi trebao biti sličniji počecima same franšize što je po našem mišljenju odličan potez koji bi se u konačnici trebao isplatiti. Moramo priznati kako smo zbog ovog naslova vrlo uzbuđeni te da živimo u nadi veličanstvenog uskrsnuća legendarnog serijala. Igra bi se trebala pojaviti krajem 2011. godine i to za konzole nove generacije.