NIELSEN ZA DNEVNIK NOVE TV

Šoping u 'novoj normali': Trenutno smo u petoj fazi, a ovaj je proizvod apsolutni rekorder

22.04.2020 u 23:09

Bionic
Reading

Trgovački lanci tjednima su na udaru krize; radno vrijeme im je ograničeno, higijenski i sigurnosni standardi visoko postavljeni, ali dosljednost u poslovanju i komunikaciji s kupcima donosi im rezultate i određuje budućnost. U toj budućnosti važno je znati kakvo nas ponašanje potrošača u novoj svakodnevnici očekuje. Agencija Nielsen, javlja Dnevnik Nove TV, donosi rezultate analize prodaje prehrambenih i drogerijskih kategorija

Prema globalnom istraživanju agencije Nielsen ponašanje potrošača u pandemiji koronavirusa ima šest faza, koje su prikazane u grafičkom prikazu u nastavku. U Hrvatskoj smo od prvog slučaja zaraze 25. veljače pa do danas prošli kroz 4 faze. Živimo u petoj, iščekujemo šestu, novu normalu, i danas razgovaramo o tome što smo prošli i kako će ta šesta faza izgledati, navodi Dnevnik Nove TV.

Zanimljivi trendovi u maloprodaji u odnosu na isto razdoblje prošle godine, košarica prehrambenih i drogerijskih kategorija (proizvoda) narasla je u prosjeku za čak 20%. Kako se širila epidemija, tako je rasla i prodaja pa smo prvi vrhunac imali krajem veljače, rast prodaje skočio je za 21,4%.

Potom su, sjećamo se svi redova i gužve na blagajnama, Hrvati masovno krenuli gomilati zalihe i spremati se na ritam karantene. Vidi se to i na trendovima - i u tjednima od 9. ožujka prodaja je u odnosu na lani bila i 66% veća!

Onda se sve, jer smo napunili smočnice i minimalizirali kretanja, smirilo pa je ukupna prodaja krajem trećeg mjeseca bila 2% niža nego u istom razdoblju prošle godine. Nadoknada je krenula u Velikom uskrsnom tjednu - i krivulja je uzlazna. Opisani trend maloprodaje prikazan je u sljedećoj grafici.

Među prehrambenim artiklima koji su se najviše kupovali, apsolutni rekorder je brašno koje je u jednom tjednu doseglo povećanje od 410% u odnosu na godinu ranije. Sljedi ga riža s više od 300%, a potom prašci za pripremu kolača koji su se pozicionirali ispred tjestenina s 221% porasta.

U kategoriji osobne njege i sredstava za kućanstvo, sapuni su zabilježili rast od 232%, vlažni toaletni papir bio je traženiji od običnog. Sjećamo se svi - toaletni papir je zbog potražnje, točnije sklonosti gomilanja zaliha, bio predmet mnogih pošalica, a skok je iznosio svega 162% u odnosu na lani.