Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić danas nije želio komentirati završetak prvog dijela postupka za iskazivanje interesa za koncesiju upravljanja i održavanja autocesta Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ), ni navesti je li i tko dostavio prijave, objasnivši kao bi to bilo protuzakonito, ali je istaknuo da je zadovoljan.
Rok za iskazivanje interesa za sudjelovanjem u koncesiji upravljanja i održavanja autocesta HAC-a i ARZ-a istekao je danas u 12 sati, nakon što je produljen s prvobitno predviđenog roka 15. studenog.
Obavijest o namjeri davanja te koncesije Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture objavilo je u Elektroničkom oglasniku javne nabave i na svojim web stranicama 7. listopada.
Ministar Hajdaš Dončić kazao je i da bi objavljivanje bilo kakvih detalja o tom postupku odnosno o tome koliko ih se i koji su se točno dionici javili bilo loše i štetno za Vladu koja je davatelj koncesije.
Iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture su pak priopćili da je danas u podne istekao rok "za dostavu zahtjeva za sudjelovanjem gospodarskih subjekata zainteresiranih za sudjelovanje u postupku davanja koncesije za javne usluge radi davanja koncesije za upravljanje i održavanje hrvatskih autocesta".
Povjerenstvo Ministarstva je nakon isteka roka za dostavu tih zahtjeva evidentiralo pristigle zahtjeve za sudjelovanje, a temeljem kojih će se utvrditi koje natjecatelji će biti pozvani na dostavu inicijalnih ponuda.
Budući je riječ o pregovaračkom postupku s prethodnom objavom, iz Ministarstva ističu da sukladno članku 36. stavak 4. Zakona o javnoj nabavi, ne smiju iznositi podatke o sudionicima u postupku odnosno natjecateljima sve do zaprimanja i javnog otvaranja konačnih ponuda.
Nakon zaprimanja konačnih ponuda bit će javno objavljene informacije o sudionicima u postupku iskazivanja interesa vezano za davanje koncesije za upravljanje i održavanje hrvatskih autocesta, navode iz resornog ministarstva.
Postupak u vezi davanja u koncesije autocesta provodi se slijedom odluke hrvatske Vlade koja je 4. srpnja prihvatila model monetizacije javnog duga HAC-a i ARZ-a kroz dodjelu koncesije za upravljanjem i održavanjem autocesta na rok od 30 do 50 godina.