Grad Split u četvrtak će predstaviti i pokrenuti aplikaciju nazvanu Smart City Split, svojevrsnu verziju e-Građana, putem koje će biti dostupan niz različitih i korisnih usluga: Od plaćanja računa komunalnih tvrtki bez naknade, preko dvosmjerne personalizirane komunikacije s gradskom upravom, do primanja važnih obavijesti i servisnih informacija
Aplikaciju je u prethodne dvije godine razvijao Hrvatski Telekom nakon što je početkom 2021. pobijedio na javnom natječaju. Službeno predstavljanje održat će se u četvrtak u 9 sati ispred Hrvatskog narodnog kazališta, a potom će puna dva dana trajati Smart City Expo, na kojemu će građanima biti predstavljena nova komunikacijska rješenja gradske uprave i tvrtki.
U novu aplikaciju građani će se spajati jednako kao i u sustav e-Građani, dakle putem NIAS-a, Certilije i drugih certificiranih servisa, a ondje će ih dočekati niz korisnih funkcionalnosti. Među prvima je svakako plaćanje računa za komunalnu naknadu, kao i onih tvrtki Čistoća, Vodovod i kanalizacija te Split parkinga za mjesečne pretplate, i to bez bankovnih naknada.
Na istom mjestu imat će i pregled svih dosadašnjih izdanih računa i uplata, odnosno potpunu evidenciju zaduženja i plaćanja.
Druga bitna funkcionalnost jest dvosmjerna komunikacija s gradskom upravom i komunalnim poduzećima: na ovom mjestu građani će upućivati svoja pitanja i prigovore te će dobivati odgovore. S aplikacijom će biti integrirani i drugi kanali, pa će ondje biti zabilježena sva komunikacija koju su građani ostvarili putem gradskog kontaktnog centra ili e-maila.
Split Smart City omogućit će obavijest o upisu djece u vrtiće, podnošenje zahtjeva i zaprimanje dokumenata koje izdaje Grad Split te će preko notifikacija pružati informacije o događanjima i obavijesti o radovima na cestama ili, primjerice, kakvoj puknutoj cijevi.
Ključna je predviđena mogućnost integriranja sustava s postojećim gradskim aplikacijama: još od ranije Splićani i turisti putem Prometove aplikacije kupuju karte za javni prijevoz i u realnom vremenu prate kretanje gradskih autobusa; u aplikaciji Split parkinga mogu pronaći slobodno mjesto za parkiranje i platiti ga jeftinije, a posebno je popularna aplikacija Nextbike za najam javnih bicikla, u koju je odnedavno uključeno nekoliko okolnih gradova i općina.
Ona je samo lani zabilježila 47 tisuća korisnika, a građani su u vožnji biciklima potrošili 53 milijuna kalorija i u godini dana osam puta obišli zemaljsku kuglu. Upravo Split nalazi se među prvih pet svjetskih gradova po broju dnevnih najmova bicikala u sklopu platforme Nextbike.
Na sutrašnjem predstavljanju 'krovne' gradske aplikacije - čiji su vizualni identitet kreirali nagrađivani dizajneri Kazinoti & Komenda - građani će se upoznati i s ostalim komunikacijskim i tehnološkim rješenjima gradske uprave i tvrtki.
'Shvatili smo da imamo jako puno digitalnih alata, a da građani nisu dovoljno upoznati s njihovim koristima. Na ovaj način pokazat ćemo im prednosti digitalne komunikacije i tako im olakšati život i posao, kao i rad našoj lokalnoj administraciji. Pozivam Splićane da se prošeću Trgom Gaje Bulata i upoznaju se s rješenjima koja je za njih razvio Grad', rekla je za tportal Antonija Eremut Erceg, pročelnica Službe za razvoj grada.