LIBERALIZACIJA

Stižu promjene na taksi tržištu, a zahvatit će i Uber

15.11.2017 u 17:06

Bionic
Reading

Taksi tržište se prema prijedlogu novog zakona o cestovnom prijevozu dodatno liberalizira, prijevoz će se moći naručiti i preko aplikacije, ukida se ograničavanje broja taksi dozvola, a cijenu usluga prijevoznici će određivati sami, doznaje se iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture

Prijedlog zakona ide u javnu raspravu 1. prosinca, rasprava će trajati mjesec dana, a trebao bi biti donijet do početka sljedeće turističke sezone, odnosno oko Uskrsa iduće godine, doznaje se u ministarstvu, u kojemu procjenjuju da će nesumnjivo izazvati mnogo reakcija kod sadašnjih taksi prijevoznika kojima se temeljito mijenja način poslovanja.  

Uber stigao i u Rijeku Izvor: Pixsell / Autor: Nel Pavletić

 Prijevoznici biraju sredstvo koje će koristiti za naplaćivanje vožnje, taksimetar ili elektroničku aplikaciju, jedna je od novosti iz zakona koji će se uskoro naći u javnoj raspravi. U ministarstvu kažu kako u 21. stoljeću nisu mogli ići na princip zabrane, ali i kako je istraživanje javnog mnijenja pokazalo da se 85 posto ispitanika izjasnilo za aplikaciju.

 Uberu, kako se doznaje, nije udovoljeno da se registrira kao poseban oblik prijevoza.

Procjenjuje se da će se liberalizacijom tržišta taksi usluga najmanje udvostručiti broj taksista kojih je sada oko 3.000, što je premalo za Hrvatsku kao turističku zemlju. Očekuje se da će primjenom novog zakona pojeftiniti usluga taksija.

 Želimo jednako pravo na rad i jednake tržišne uvjete za sve prijevoznike. Taksi će bit dostupniji, sigurniji i kvalitetniji za sve građane, kažu u resornom ministarstvu i dodaju kako im je pri pisanju zakona najvažnija bila sigurnost građana.

 Budući taksi vozači koji nemaju valjane licence morat će imati najmanje 21 godinu i imati dobar ugled, što uz ostalo znači da neće moći taksirati ako su bili pravomoćno kažnjavani odnosno ako su u zadnje dvije godine platili kazni u vrijednosti većoj od 25.000 kuna. Budući pravilnik propisat će i starost taksi vozila, a postojeći taksisti sa svojim licencama mogu poslovati još pet godina. Uvodi se i nova početna kvalifikacija za vozača koja će biti samo za taksi.  

 Budući taksisti polagat će teorijski ispit, a ukida se obveza trogodišnje stručne škole.  

Novost je i da će jedinice lokalne samouprave morati izdavati dozvole za obavljanje taksi usluge na svom području svim vlasnicima licence, a ne, kao dosad, samo onima sa svog područja. To znači da će netko iz kontinentalne Hrvatske moći legalno taksirati po obali.  

Taksisti prosvjednici u Dugopolju

 Cijena dozvole pritom neće smjeti premašivati 10 posto mjesečne neto plaće na području jedinice lokalne samouprave koja dozvolu izdaje.

 Novost je i da će taksisti koji, recimo, prevoze putnika iz Zagreba do Velike Gorice, novog putnika moći pokupiti i tamo.    

 Od ostalih novosti novog zakona nevezanih uz usluge taksi prijevoza, doznajemo da se proširuje nacionalni registar cestovnih prijevoznika i sve se digitalizira, te se uvodi mikro prijevoz - javni prijevoz na poziv u slabo naseljenim mjestima. Stvaraju se i uvjeti za integrirani prijevoz putnika što znači da će zakon omogućiti da se putnik prilikom putovanja vozi jednom kartom raznim vrstama prijevoza.