I piloti American Airlinesa i vojnici u helikopteru Black Hawk odašiljali su informacije o svojim putanjama i visini prije nego što su se suradili u pali u rijeku Potomac
Situaciju sudara aviona i helikoptera u Washingtonu uživo možete pratiti na OVOM LINKU.
Dvije su letjelice odašiljale različite vrste signala, ali obje su bile vidljive na web stranici za praćenje pod nazivom ADS-B Exchange dok su se približavale jedna drugoj. Avion je slao ADS-B signale, dok je helikopter Black Hawk koristio drugi sustav nazvan MLAT.
Zrakoplovi poput ovih imaju ugrađene sustave za otkrivanje letova u blizini, uključujući sustav za izbjegavanje sudara u prometu (TCAS). Kako navodi Doug Rice, umirovljeni pilot American Airlinesa, TCAS nije učinkovit ispod visine od 213 metara, navodi BBC.
Podaci sa stranice za praćenje pokazuju da se zrakoplov American Airlinesa stabilno spuštao dok se približavao Nacionalnoj zračnoj luci Ronald Reagan Washington s juga. U to vrijeme, Black Hawk helikopter je letio sa sjevera, uz rijeku Potomac, također u silaznoj putanji.
Posljednja zabilježena visina zrakoplova neposredno prije udara bila je oko 200 metara.
Zašto Black Hawk nije držao dovoljan razmak?
Stručnjaci iz cijelog svijeta koji se bave sudarima zrakoplova pokušavaju shvatiti kako je sofisticirani sustav zračnog prostora Washingtona, D.C., doveo do večernje tragedije.
"Vrlo je jasno, gledajući putanje leta zrakoplova i radio prijenose, da je Black Hawk iz nekog razloga bio zamoljen da održava vizualno odvajanje od leta 5342 – a mi taj razlog ne znamo", rekao je Tony Stanton iz Australijske uprave za sigurnost civilnog zrakoplovstva za CNN.
“To je jedno od područja koja bih kao istražitelj ispitivao. Što je natjeralo posadu Black Hawka da ne poštuje odobrenje koje je dobila?"
Black Hawk je bio na trenažnom letu
Helikopter Black Hawk američke vojske koji se sudario bio je na trenažnom letu u trenutku incidenta. Za razliku od mnogih drugih ATC tornjeva, Washington Tower koristi dvije radijske frekvencije za komunikaciju sa zrakoplovima u zraku – jednu frekvenciju za helikoptere s rotorima i drugu za druge zrakoplove.
"Dakle, u ovim okolnostima, Black Hawk bi razgovarao s tornjem na jednoj frekvenciji, a let 5342 na drugoj frekvenciji", rekao je, dodajući da je pad možda rezultat "barijere u situacijskoj svijesti između pilota."