Nove optužbe zviždača iz Boeinga o tome što se događa s neispravnim dijelovima aviona prilično su užasne. Senatski pododbor koji istražuje Boeingove prakse sigurnosti i kvalitete u ponedjeljak je objavio novo izvješće s tim podacima
Izvješće na 204 stranice sadržavalo je nekoliko novih tvrdnji zviždača koji su bili upoznati s postupanjem tvrtke u njezinim objektima u Washingtonu, piše Business Insider. Optužbe 'oslikavaju zabrinjavajuću sliku tvrtke koja daje prednost brzini proizvodnje i smanjenju troškova u odnosu na osiguranje kvalitete i sigurnosti zrakoplova', napisao je pododbor.
Nova lista optužbi došla je od Sama Mohawka, Boeingova istražitelja za osiguranje kvalitete u Rentonu u Washingtonu. Mohawk je 11. lipnja napisao pritužbu Upravi za sigurnost i zdravlje na radu (OSHA), u kojoj je naveo da program 737 gubi 'stotine nesukladnih' dijelova.
Nadalje je naveo da je u tvornici Renton tvrtka naredila osoblju da premjesti 'nepropisno uskladištene' dijelove zrakoplova kako bi ih 'namjerno sakrila' od inspektora Savezne uprave za zrakoplovstvo (Federal Aviation Administration, FAA). 'Bilo je otprilike 60 dijelova pohranjenih na otvorenom, uključujući 42 kormila, zakrilca, krila, krilca, stabilizatore i okomite peraje', glasi Mohawkova pritužba OSHA-i.
Skrivali dijelove od inspekcije
'Od tada su dijelovi koji su bili skriveni od inspekcije FAA-e premješteni u vanjsko područje ili potpuno izgubljeni', dodao je Mohawk.
Pododbor Senata također je istaknuo optužbe bivšeg Boeingova voditelja kvalitete Merlea Meyersa. On je rekao da je osoblje u Boeingovu proizvodnom timu redovito pokušavalo izvući loše dijelove iz područja za 'reklamaciju' čak i nakon što su poslani na odlaganje.
Meyers je nadalje tvrdio da je Boeingovo proizvodno osoblje imalo obrasce koji su im pomogli da opravdaju vraćanje reklamiranih dijelova u proizvodnu liniju.
'Primjeri obrazaca koje je pododbor pregledao, od kojih neki datiraju još iz 2002., čini se da se odnose na razne male i velike dijelove zrakoplova, uključujući '787 prednje letvice', 'priključak stajnog trapa', '787 otkovke gondole' i 'svežnjeve žice'', napisao je pododbor.
Novi niz optužbi zviždača iz Boeinga pridodaje se postojećim optužbama protiv tvrtke.
Oba zviždača preminula
Naime dva zviždača umrla su prije nego što je u ponedjeljak objavljeno izvješće pododbora Senata. Bivši zaposlenik Spirit AeroSystema Joshua Dean (45) preminuo je u svibnju nakon što se iznenada razbolio. Dean je svjedočio protiv Spirita u tužbi dioničara i optužio ga za lošu kontrolu kvalitete pri proizvodnji Boeinga 737-Max.
Još jedan zviždač, John Barnett (62), preminuo je u ožujku, usred davanja iskaza protiv Boeinga. Ured mrtvozornika okruga Charleston rekao je Business Insideru (BI) da je bivši menadžer Boeinga preminuo od 'nečega što se čini kao rana od vatrenog oružja koju si je sam nanio'.
Novi dokument Senata odbačen je prije nego što se izvršni direktor Boeinga Dave Calhoun suočio s komisijom tog tijela u utorak. Zakonodavci su osudili Calhouna zbog niza sigurnosnih incidenata visokog profila u tom proizvođaču aviona.
Tijekom svog svjedočenja, Calhoun je rekao da je 'ponosan' na sigurnost tvrtke. 'Ponosan sam na svaku akciju koju smo poduzeli', rekao je tijekom napete rasprave sa senatorom Joshom Hawleyjem.
Boeing je za BI rekao da razmatra tvrdnje zviždača nakon što je primio dokument u ponedjeljak kasno navečer.
'Kontinuirano potičemo zaposlenike da prijave sve nedoumice jer je naš prioritet osigurati sigurnost zrakoplova i putnika', rekao je glasnogovornik Boeinga u izjavi za BI.