tko će na pantovčak

Stvari ne izgledaju dobro za Primorca: 'Sve je onako kako je Milanović zamislio'

22.10.2024 u 12:10

Bionic
Reading

Po prvom velikom predizbornom istraživanju HRejting, koje je agencija Promocija Plus provela za HRT, ishod skorih predsjedničkih izbora poprilično je predvidiv - u drugi krug prema njemu ulaze Zoran Milanović i Dragan Primorac, a ondje Milanović uvjerljivo trijumfira

Aktualni predsjednik trenutno uživa 36,5 potpore birača, njegov izazivač iz HDZ-a zaustavio se na 23,9 posto, na trećem mjestu su 'neodlučni' o kandidatu za predsjednika s 12,1 posto, a slijede Marija Selak Raspudić (9,4 posto) i Ivana Kekin (7,1 posto). Svi ostali kandidati, mahom s desne strane političkog spektra, daleko zaostaju.

U drugom krugu Milanović osvaja 52,6 posto nasuprot Primorčevih 33,9 posto.

Ipak HDZ

Premda službena kampanja još uvijek nije ni započela, pretkampanja već debelo traje i, po mišljenju komunikacijskog stručnjaka i političkog analitičara Jerka Trogrlića, stvari trenutno ne izgledaju dobro za Dragana Primorca.

'Ne događa se nikakva promjena u trendovima, Primorac ne sustiže Milanovića i vjerojatno je zato od prošlog vikenda počeo snažno naglašavati da je kandidat HDZ-a, a ne nadstranački kandidat, kako se dotad predstavljao. Njegovih 23,9 posto podrške znatno je ispod HDZ-ovih tridesetak posto, što znači da ga ni birači te stranke još uvijek ne smatraju potpuno svojim. Primorac će se sada dodvoriti njima kako bi sa što boljim rezultatom ušao u drugi krug', kaže Trogrlić za tportal.

Dragan Primorac
  • Dragan Primorac
  • Dragan Primorac
  • Dragan Primorac
  • Dragan Primorac
Dragan Primorac Izvor: Pixsell / Autor: Neva Žganec

Takav rezultat, po njemu, ne bi trebao biti upitan jer najizglednija protukandidatkinja Selak Raspudić naprosto nema snagu kampanje, kao ni infrastrukturu koja bi pratila njezine kvalitetne nastupe - a sami nastupi neće biti dovoljni za trijumf.

'Sjetit ćemo se da je Stipe Mesić u svoju prvu predsjedničku kampanju krenuo s još lošijih pozicija, ali imao je podršku nekoliko stranaka i njihovu infrastrukturu koja je uspješno izvela kratku i snažnu kampanju. Kod Selak Raspudić to se ne događa', upozorava Trogrlić.

Po njemu, kampanja se trenutno odvija točno onako kako je to Zoran Milanović zamislio; čak je uspio ograničiti rast Ivane Kekin, usprkos njezinim vrlo kvalitetnim nastupima, pa će birači od centra nalijevo i dalje uglavnom odlučiti dati glas njemu.

'Treba se podsjetiti da je i Zoran Milanović u rujnu, uoči prošlih izbora, imao značajan zaostatak za Kolindom Grabar Kitarović, no on se postupno smanjivao i trendovi su bili na njegovoj strani, za razliku od situacije u kojoj se danas nalazi Primorac. Dodatno, na prošlim izborima postojao je Miroslav Škoro kao jak kandidat koji je uzimao dio biračkog tijela Grabar Kitarović, a Ivana Kekin i dalje se više fokusira na HDZ nego na Milanovića te mu ne radi takvu štetu', objašnjava sugovornik tportala.

Što je s ostalima

Na preostale kandidate u ovom trenutku nitko ozbiljno ne računa, vjerojatno ni oni sami.

'Svi izuzev Primorca i eventualno Marije Selak Raspudić u kampanju ulaze da bi pozicionirali sebe ili svoju stranku, dobili na vidljivosti i naglasili razlike u odnosu na druge političke aktere. Radićeva stranka Domino želi se pokazati vjerodostojnijom na desnici u odnosu na Domovinski pokret, Most i dalje želi biti protestna stranka i neka vrsta alternative dok Miro Bulj, dakako, nema velike šanse. Ivana Kekin kandidira se da bi naglasila razliku između stranke Možemo i SDP-a, pa cilj njihovih angažmana ni u jednom slučaju zapravo i nije pobjeda na izborima', zaključuje Trogrlić.