Iako će tek očevid koji je u tijeku pokazati što je kobne noći u utorak u Koločepskom kanalu pošlo po krivu te koji je uzrok teške pomorske nesreće u kojoj su poginule dvije osobe, dvije su ozlijeđene, a za pet ih se još traga, dubrovački sudski vještak za pomorski promet Petar Miličić za tportal je otkrio što je moglo biti fatalno za devet putnika gumenjaka na koji je naletio brod Lučke kapetanije
Niz je neodgovorenih pitanja o razlozima ove nesreće, no možda je najintrigantnije ono kako posada gumenjaka nije vidjela brod Lučke kapetanije te brzim i agilnim plovilom koje pokreće 150 konja izbjegla sraz s brodom Danče, koji je pod sirenom išao na hitnu medicinsku intervenciju na Mljet?
Naš sugovornik, dubrovački sudski vještak za pomorski promet Petar Miličić, koji se i sam čudi zbog toga što nitko od devet putnika na gumenjaku nije vidio znatno veći brod Danče, dao je mogući odgovor na to pitanje. 'Čudno je da od tih devet ljudi nitko nije opazio brod jer ipak imaju veliku brzinu i mogli bi izbjeći sudar u kratkom vremenu. Moguće je da su imali nekakvu havariju, da im je motor otkazao i da su stajali na mjestu', smatra.
Pojavile su se i informacije iz same dubrovačke Lučke kapetanije da gumenjak nije bio označen navigacijskim svjetlima te da nije bio vidljiv na radarskoj slici. Što to točno znači?
'Svaki objekt na moru mora imati svjetla, ovisno o veličini. Svi moraju imati svjetlo vidljivo sa svih strana, a tu su, osim pramčanih, krmena i bočna svjetla. Što se tiče radara, gumeni, plastični i drveni brodovi imaju loš radarski odraz. Moraju imati radarski reflektor da bi bili opaženi', pojašnjava nam sudski vještak.
Svjedoči o tome da je Koločepski kanal relativno širok i da u njemu nije 'jako more'. Napominje da bi tragedija bila manja da su putnici imali pojas za spašavanje. On kod nas, kaže, nije obavezan. U sjevernim morima jest. No razumije to da za tako kratku relaciju stradali ugostiteljski djelatnici koji su se vraćali iz restorana Bowa sa Šipana nisu stavili pojas.
Sve o teškoj pomorskoj nesreći možete čitati ovdje.