'Portret muškarca' koji je 'oslikao' srbijanskoj policiji utočište posljednjeg haškog bjegunca Gorana Hadžića privukao je pozornost javnosti, ali i dao argument onima koji tvrde da je bivši lider Srba u Krajini uhapšen tek nakon što je osiromašio
Rad poznatog talijanskog umjetnika Amedea Modiglianija, vrijedan, kako spekuliraju srpski mediji, 'nekoliko milijuna eura', prvi put je spomenut u kontekstu potrage za Hadžićem, krajem prošle godine, tijekom pretresa kuće njegova bliskog prijatelja Zorana Mandića.
Tada je, kako je rečeno u Tužilaštvu za ratne zločine, u Mandićevoj kući, među brojnim umjetninama, nađena i fotografija ulja na platnu talijanskog slikara.
'Sumnja se da je ta slika u Hadžićevom vlasništvu i da je bila namijenjena prodaji kako bi se nabavio novac za dalje skrivanje', rečeno je u Tužilaštvu za ratne zločine.
Amadea Modiglianija (1884-1920) u Srbiji je danas proslavio Goran Hadžić. Svježe popularna slika, međutim, već je viđena u Beogradu, u prosincu 2007, tijekom izložbe 'Modigliani i njegovo doba', odmah nakon što je potvrđena njezina autentičnost.
Beogradsku izložbu, prenijeli su tada mediji, organizirala je kompanija ABV Capital u suradnji s Institutom Modigliani Pariz - Rim.
Prema tadašnjem izvješću državne agencije Tanjug, predsjednik Instituta Christian Parisot izjavio je da je tada slika bila osigurana na 15 milijuna eura, što bi, kako je objasnio 'onda bila neka početna procjena njezine vrijednosti'.
U to vrijeme je vlasnik slike bio nepoznat, a Parisot je, kako su prenijeli mediji, tijekom konferencije na kojoj je najavljivao beogradsku izložbu rekao da je vlasnik slike Putin, aludirajući na činjenicu da je izložba prvo postavljena u Muzeju Puškina u Moskvi, gdje je trajala tri mjeseca.
Interesantno je da se ranije spekuliralo da je i Goran Hadžić dugo godina boravio u Rusiji kao bjegunac od Tribunala u Haagu.
Cijelih 17 godina radilo se na utvrđivanju autentičnosti 'Portreta muškarca' u rimskom institutu Ars mensura, gdje su primijenjene najsuvremenije metode.
Kako je prenijela agencija, presudna je bila analiza bijele boje u kojoj nije bilo titanija, što je bio dokaz da je portret naslikao umjetnik neposredno prije smrti. Datiran je u 1918. i slikan je u Nici gdje je Modigliani boravio posljednjih dana Prvog svjetskog rata.