PREKVALIFIKACIJA NEZAPOSLENIH

Taksist možete postati, ali ne na teret države

17.01.2011 u 15:12

Bionic
Reading

Vlasnik Taxi Cammea Vladimir Minovski u potrazi za vozačima obratio se za pomoć Hrvatskom zavodu za zapošljavanje, područnom uredu Zagreb. Međutim, oni mu oko prekvalifikacije ne mogu pomoći, jer mjere aktivne politike za 2011. još nisu stupile na snagu

Ako želi prekvalificirati zainteresirane kandidate s burze rada za posao vozača u taksi tvrtci Taxi Cammeo Zagreb, njezin vlasnik, Vladimir Minovski morat će to po svoj prilici učiniti o svom trošku ili će svi koji žele biti taksisti to morati učiniti na svoj račun.

Proizlazi to sa sastanka koji je Minovski imao danas u Zavodu za zapošljavanje u Zagrebu. Naime, vlasnik Cammea još uvijek traži između 150 i 170 vozača, a HZZ je otišao s nadom da bi mu oni mogli pomoći na način da subvencioniraju prekvalifikaciju ljudi koji žele posao taksista.

'Prestrašno! Rekli su mi da u ovom trenutku ne mogu pomoći, jer im nisu odobrena sredstva za prekvalifikaciju ljudi. Do sada imam 115 vozača, a treba mi ih još između 150 i 170.

Ponudili su mi da bi mogli prekvalificirati 60 ljudi, ali tek kad im se odobre sredstva, a cijela ta procedura mogla bi potrajati do Uskrsa. Meni rok istječe uskoro i ne mogu čekati četvrti mjesec. To je za ne vjerovati. Toliko je nezaposlenih i kad dođete s investicijom s kojom dolazim ja, onda od državnih institucija nikakve koristi. Sve administracija i birokracija', istaknuo je Minovski i izrazio uvjerenje kako će za početak u Zagrebu uspjeti startati sa 150 vozača.

Minovski je najavio kako će u utorak pomoć potražiti i kod ravnatelja Škole za cestovni promet Vedrana Nole, koji je, prema njegovim riječima, najavio mogućnost da oni koji žele, prekvalifikaciju plate u nekoliko rata.

'Vidjet ćemo što će biti u utorak, ali i to je upitno, jer ima ljudi koji su bez posla tri godine i nemaju novca, pa otkud će oni platiti prekvalifikaciju od četiri tisuće i nešto kuna. Ne nađem li vozače, ne znam što ću. Najskuplje je vozilo ono koje je u garaži, a ja ću morati plaćati bankama svaki mjesec', rezignirano i razočarano je ustvrdio Minovski koji je, prema vlastitu priznanju, naručio 100 Citroena C4.

Problem u HZZ-u je, kako neslužbeno doznajemo, u tome što su mjere aktivne politike 2010. istekle 30. studenog, a nove za 2011. još nije odobrilo  Upravno vijeće, pa se Minovski našao u zrakopraznom prostoru.

Međutim, da i HZZ ima potrebna sredstva za prekvalifikaciju i da se ona može početi obavljati sutra, to ne bi značilo da bi svi prekvalificirani morali raditi u Taxi Cammeu.

Naime, ako vlasnik tvrtke koja traže radnike ne participira u subvencioniranju prekvalificiranja, ne može nužno i računati na njih. Drugim riječima, ako na tržištu postoji kompanija koja traži to određeno zanimanje i daje povoljnije uvjete zapošljavanja, svi koji su se prekvalificirali na teret HZZ-a mogu raditi i u njoj, a ne u Cammeu.