Stara utrka u naoružavanju između Rusije i SAD-a nastavlja se - srećom, ne više na polju nuklearnih bombi, mada su dovoljno opasni i avioni. U svijetu letećih mašina za ubijanje trenutno je aktualna peta generacija borbenih lovaca, a ruski mediji pišu da je vojna industrija njihove zemlje već ispunila preduvjete za razvijanje šeste generacije
Kao ponajbolji 'konj' za gore navedenu trku na ruskoj strani navodi se novi, modernizirani Suhoj Su-35S. Na američkoj to je već dugo F-22 Raptor, u svijetu zasad jedini operativni model pete generacije koji je u upotrebi od 2005. godine.
No Ruski vjesnik piše da je osuvremenjena verzija Su-35S (dosad u generaciji "4 + +") po nekim karakteristikama nadmašila čak i F-22, dosadašnjeg šampiona stealth tehnologije (nevidljivost na radaru i drugim kontrolnim sustavima). Tvrdi se, između ostalog, da radar 'Irbis' ruskog lovca uočava zračne objekte u radijusu 400 km, s tim da istovremeno može pratiti 30 objekata i gađati do osam. Američko radarsko čudo tehnologije u F-22 ima domet od 300 km.
Oba lovca mogu razviti brzinu do približno 2400 km/h. F-22 je bolji po maksimalnoj masi uzlijetanja (38 tona naspram 34.5), dok Su-35S može letjeti 1300 km duže od američkog rivala bez dodatnog tankanja - čak 3600 km.
Modernizirani Suhojev lovac zapravo je svojevrsni analogon budućem modelu pete generacije Suhoj PAK FA (Perspektivnij aviacionnij kompleks frontovoj aviacii) koji bi trebao ući u upotrebu 2017. godine. Još prije tri godine njime se hvalio Vladimir Putin, tvrdeći da je novi adut Zračnih sila Rusije po 'manevarskim sposobnostima, dometu i naoružanju' bolji od prvog američkog lovca pete generacije.
Manevarska sposobnost smatra se jednom od ključnih karakteristika, obzirom da SAD ima ne samo najmoderniju, nego i najveću zračnu flotu na svijetu. Ruski zrakoplov koristi TVC - tehnologiju vektorskog nadzora potiska koja mu omogućava da mijenja smjer potiska u motoru. Tako ostvaruje veću kontrolu kutne brzine i visine.
Unatoč zastrašujućem tehničkom napretku na nekim poljima (projektili, pogonski sustav, brzina...) prije raspada SSSR-a, ruska vojna avioindustrija 90-ih se našla u krizi zbog nedostatka novca. U 21. stoljeću spašena je zajedničkim proizvodnim projektima te izvozom letećeg oružja i znanja u druge zemlje, poput Indije i Kine. Na drugoj strani, izvoz F-22 Raptora zasad je zabranjen Federalnim zakonom.
Na internetu postoji mnogo debata koji je lovac superiorniji - američki ili ruski, no kako su mnoge specifikacije zapravo tajne, a analize pristrane, apsolutni pobjednik se ne nazire. To je dobra vijest jer bi ga vjerojatno mogla odrediti samo izravna bitka u zraku, a to bi bila iznimno loša vijest za mir u svijetu. Zasad dakle, 'mrtva trka' - po frazi, mada itekako živa.