Naši sugrađani koji su umjesto javnog gradskog prijevoza, motora ili automobila odabrali gradom se kretati na dva kotača, ali snagom vlastitih mišića, ne zagađujući pritom naš zajednički zrak, a radi se naravno o biciklistima, bore se već duže vremena s potpunom prometnom nekulturom. Zagreb je grad s jednom od najlošije uređenih infrastruktura biciklističkih staza, tako nepovezanih i ispresijecanih da je njima gotovo nemoguće voziti od točke A do točke B, ako se radi o udaljenosti većoj od 200 metara. Zato bicikliste, koji su osnovali i svoj sindikat (zapravo skupina entuzijasta koji obožavaju bicikle i sve u vezi s njima), posebno ubije u pojam kada se na njih još krene i policijskom akcijom kažnjavanja zbog nepoštivanja prometnih propisa pri vožnji gradom na biciklima, kao što je nedavno bio slučaj
Praktički je nemoguće Zagrebom voziti bicikl i ne biti u prekršaju, osim kroz onih šačicu ulica u centru koje imaju obilježene staze (i to zaista kvalitetno) gdje biciklom bez straha od auta i neugodnog sudaranja i 'zapinjanja' među šetačima možete voziti stazom odvojenom od njih. Ili, budimo iskreni, češće ne možete. Toliko je nepoštovanje biciklista kao nekog faktora u prometu da se i staze za njih koriste kako kome padne na pamet. Ljudi šeću ili stoje nasred njih i razgovaraju, dostavna ih vozila koriste kao vlastitu traku, a nerijetko se ljudi njome koriste i kao parkirnim mjestom.
Želeći saznati kako se kažnjava zloupotreba biciklističkih staza (bilo parkiranjem, bilo šetnjom na njoj), logičnim nam se s tim pitanjem bilo obratiti policiji, koja i inače vodi brigu o prometu i kažnjava one koji krše prometne propise. Na ovaj su nas upit iz policije međutim uputili da se s njime obratimo Komunalnom redarstvu Grada Zagreba. Zar policija ama baš ništa nema s biciklističkim stazama?
U svakom slučaju, od pročelnika Ureda komunalnih poslova i prometa Davora Jelavića smo dobili sljedeći odgovor: 'Biciklistička staza je izgrađena prometna površina namijenjena za promet bicikala, koja je odvojena od kolnika i obilježena propisanim prometnim znakom, te se nepropisno zaustavljanje i parkiranje vozila na njima kažnjava od strane prometnih redara na cijelom području Grada Zagreba.' Dakle kad vidite automobil lijepo parkiran nasred biciklističke staze, pozovite pauka i stvar je riješena.
Istina je da u našem glavnom gradu ima sve više i više biciklista, a da je prometna kultura u gradu što se njih tiče vrlo loša. Da se to promijeni, najviše mogu učiniti upravo sami biciklisti, ali i svi ostali građani, prijavljujući nesavjesne vozače, upozoravajući ljude na licu mjesta da se ne šeću stazom predviđenom za bicikle, a i da naposljetku što više onih koji ga nemaju nabave bicikl i promijene način transporta gradom. Takvom podizanju kulture ne šteti ni povremena biciklistička povorka gradom u organizaciji Sindikata biciklista koja popraćena brojnim biciklističkim entuzijastima na lijep i zabavan način približava Zagrepčanima bicikl kao višestruko korisnu i zdravu alternativu automobilu ili busu i tramvaju.
Priloženi tekst odgovor je na pitanje fanova tportala na Facebooku, u sklopu našeg projekta Vi pitate, oni odgovaraju. I sami možete postaviti pitanje bilo kojoj osobi ili organizaciji preko pripadajuće aplikacije na Facebooku