Turski obrambeni gigant Otokar predstavio je prošlog tjedna novo besposadno gusjenično oklopno vozilo Alpar. Riječ je o prvom teškom modularnom vozilu dizajniranom za podršku pješaštvu i drugim vozilima u svim klimatskim i vremenskim uvjetima, a koje koristi umjetnu inteligenciju i analitiku podataka radi poboljšanja izvršenja borbene misije. Interes za Alpar na električni pogon odmah je pokazala turska vojska, a tportal donosi detalje o vozilu kojim se upravlja daljinski
Predstavljajući Alpar (tur. hrabar) u Otokarovom pogonu u Arifiyjeu, izvršni direktor tvrtke Serdar Görgüç kazao je da je novo borbeno vozilo namijenjeno za ispunjavanje više misija oružanih snaga diljem svijeta. Za Alpar je interes već pokazala turska vojska te namjerava zadovoljiti vlastite potrebe za robotskim i besposadnim kopnenim vozilima sposobnima djelovati na bojnom polju sa sustavima s posadom i bez nje.
Budući da Otokar bilježi izvozne uspjehe svojim ranijim modelima borbenih vozila, ne treba sumnjati da će Alpar postići međunarodni uspjeh s obzirom na to da na tržištu vlada manjak sličnih besposadnih oklopnjaka, sve popularnijih u svijetu.
Otokar očekuje da će Alpar svojom pojavom smanjiti broj osoblja na bojnom polju, posebno onog koje obavlja rutinske zadaće, ali i rizik s kojim se susreću posade oklopnjaka dok koriste umjetnu inteligenciju i analitiku podataka kako bi povećali uspjeh misija te poboljšali učinkovitost komuniciranjem s bespilotnim letjelicama i drugim sustavima. Upravo zbog povećanja sposobnosti umreženog djelovanja na ratištu, Otokarovi konstruktori omogućili su Alparu da prevozi mini besposadno kopneno vozilo koje može obaviti dodatne zadaće.
Vozilo ima serijsku hibridnu električnu pogonsku infrastrukturu i stoga može raditi potpuno nečujno. Djeluje preko daljinskog upravljača ili autonomno, a ističe se niskim toplinskim otiskom, mogućnošću jednostavnog prijevoza putem transportnog aviona te lako zamjenjivom baterijom. Prema dostupnim podacima, najveća brzina Alpara je 70 kilometara na sat, a operativni domet u autonomnom načinu rada iznosi 500 kilometara.
Najave proizvođača
Ako se vozilom upravlja putem daljinskog upravljača, domet mu iznosi oko 50 kilometara. Prilikom daljinskog upravljanja, njime manipulira dvočlana posada - zapovjednik, ujedno topnik, te vozač. Valja istaknuti da su svi algoritmi za situacijsku svijest i donošenje odluka koji se koriste u Alparu razvijeni u Turskoj, a opremljen je prilagodljivim sustavima pomoći u vožnji koje je također razvio Otokar.
Maksimalna težina vozila iznosi 15 tona, od čega tri tone otpadaju na dodatnu opremu i manje kopneno besposadno vozilo. Alpar je opremljen modularnom kupolom koja omogućuje postavljanje topova različitih kalibara, kao i korištenje protutenkovskih projektila. Pretpostavlja se da će jednu od kompatibilnih daljinski upravljanih oružnih stanica činiti top kalibra 30 milimetara s pripadajućim elektrooptičkim ciljnikom.
Alpar se reklamira kao idealno vozilo za napredno izviđanje i nadzor, ali i za različite zadaće vatrene potpore. Proizvođač je najavio da će se proizvoditi u osnovnoj inačici oklopnog borbenog vozila, ali i kao protutenkovsko, protuzračno te logističko i komunikacijsko-relejno vozilo za pripadajuće bespilotne letjelice.