PREPOZNATLJIV ZNAK

U Švicarskoj pokušali ukloniti križ s loga popularnog likera, evo što su suci rekli u presudi

27.02.2020 u 20:20

Bionic
Reading

Švicarski sud je presudio početkom tjedna da njemačka tvrtka Jägermeister može nesmetano koristiti križ u sklopu svojeg znaka, ne vrijeđajući pritom vjerska uvjerenja potrošača

Kako piše portal Swissinfo, suci saveznog upravnog suda u švicarskom St. Gallenu odbacili su u ponedjeljak tužbu švicarskog Saveznog instituta za intelektualno vlasništvo kojom se željelo ograničiti Jägermeisterovu uporabu logotipa na bocama s tim alkoholnim pićem i reklamnoj odjeći. Prema presudi, logo marke Jägermeister - jelen s blistavim bijelim križem između rogova - nije nemoralan i bez ograničenja se može koristiti kao promotivni simbol u Švicarskoj.

Savezni institut za intelektualno vlasništvo je, naime, zatražio ograničenja navodeći kako je križ unutar zaštitnog znaka globalno popularnog digestiva i aperitiva uvredljiv za vjerske sklonosti pojedinih potrošača.

Suci saveznog upravnog suda su u pojašnjenju presude istaknuli da prosječni potrošač Jägermeisterov znak, iako pozadina logotipa tvrtke doista proizlazi iz drevne kršćanske priče, jasno povezuje s tim pićem, a ne s kršćanskom mitologijom i životima svetaca.

Bijeli jelen i užareni križ na znaku ovog biljnog napitka odnose se na priču o svetom Hubertu, Belgijancu iz 8. stoljeća i zaštitniku lovaca, koji je bio toliko strastven u lovu da je zapostavljao svoje vjerske obaveze i dužnosti. Prema predanju, svetom Hubertu se tijekom lova na Veliki petak obratio jelen s užarenim križem između rogova te mu je rekao da se vrati svojim duhovnim zadaćama.

Prema švicarskim sucima, intenzivna upotreba Jägermeisterovog prepoznatljivog znaka s vremenom je oslabila njezin religijski karakter, dok korištenje vjerskog simbola na popularnom likeru ne vrijeđa osjećaje vjernika. Stoga je sud dozvolio tvrtki sa sjedištem u njemačkom Wolfenbuettelu da na području Švicarske može nesmetano koristiti logo za sve promotivne aktivnosti i proizvode, uključujući kozmetiku, mobitele i telekomunikacijske usluge.

Punionicu Jägermeistera osnovali su 1934. Wilhelm i Curt Mast nakon što su napravili liker koji se sastoji od 56 biljaka i začina. Originalni recept pića s udjelom alkohola od 35 posto još se uvijek koristi, kao i prepoznatljiva zelena staklena boca.