Pad borbenog aviona MiG-21 koji se srušio u utorak oko 14 sati kod Slatine treća je teška vojna zrakoplovna nesreća u mirnodopsko vrijeme unazad dvije i pol godine.
Ministarstvo obrane je izvijestilo da se MiG-21 srušio tijekom najavljenog trenažnogleta na nenaseljenom šumovitom području kod Slatine te da su "poduzete sve mjere i radnje u cilju pronalaska i spašavanja posade".
Mediji pišu kako je riječ o dvosjednoj inačici borbenog lovca MiG-21 i da su se oba pilota katapultirala. Oba pilota su pronađena, a drugi je ozlijeđen, no nije poznata težina njegovih ozljeda.
Tijekom 2020. godine dogodile su se dvije teške zrakoplovne vojne nesreće u kojima su poginula četvorica časnika Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.
U 2020. poginula četiri pilota
Izvodeći 27. siječnja 2020. godine brišući let ispred mjesta Zablaće u Zlarinski kanal je pao helikopter Bell OH-58D Kiowa Warrior. U padu letjelice u more poginuo je bojnik Marin Klarin, dok je mrtvo tijelo natporučnika Tomislava Baturine nakon intenzivne potrage pronađeno dan kasnije.
U svibnju iste godine u padu školskog aviona Zlin 242 L u Biljanima Donjim kod Benkovca poginuli su natporučnik Marko Novković i poručnik Luka Jagatić. Piloti su poginuli prilikom izvođenja figure ''zvono'' u sklopu obuke akrobatskog letenja. Zbog pada zrakoplova ostavku je dao tadašnji ministar obrane Damir Krstičević.
Prije osam godina, 5. kolovoza 2014. lovački zrakoplov MiG-21 srušio se u Donjoj Lomnici kod Velike Gorice. Avionom je upravljao pilot Stanko Hrženjak koji se uspješno katapultirao. Prema riječima pilota, do pada je došlo zbog otkazivanja hidrauličnog sustava i eksplozije motora. Taj avion, oznake 121, sudjelovao je dan ranije u svečanom preletu nad Kninom povodom obilježavanja Dana pobjede i domovinske zahvalnosti, 12 godina ranije bio je na remontu u Rumunjskoj.
MORH je izgubio dva takva zrakoplova 23. rujna 2010. na vojnoj vježbi kod Slunja. Povjerenstvo koje je istraživalo pad dvaju MIG-ova izvijestilo je u veljači 2011. da je do sudara zrakoplova došlo tijekom izvođenja borbene vježbe bojevog gađanja, uslijed niza nepovoljnih okolnosti od kojih su najvažniji bili loši meteorološki uvjeti te nedovoljno iskustvo pilota.
Vojnim zrakoplovima MIG-21 koji su se toga dana srušili kod Plaškog upravljali su satnik Igor Trošelj i natporučnik Marijan Kudlik. Obojica su bili piloti 91. zrakoplovne baze Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane. Nakon nesreće kod oba pilota bile su utvrđene lakše ozljede. Zrakoplovi su se nakon nesreće u zraku srušili na području općine Plaški, u mjestu Latin te na brdo Hum.
Iz MORH-a su tada potvrdili i da je jedna ženska osoba na tlu, približno dva kilometra od mjesta pada zrakoplova, stradala od krhotina te je bila prebačena u bolnicu gdje joj je operirana nadlaktica.
Pilotima Trošelju i Kudliku, koji su se katapultirali prije sudara, sudilo se za kazneno djelo protiv opće sigurnosti i to za ''neizravnu namjeru''. Piloti su najprije oslobođeni 2017. na Općinskom sudu u Karlovcu, dok je tu odluku u veljači 2019. potvrdio i Županijski sud u Varaždinu, čime su Trošelj i Kudlik pravomoćno oslobođeni krivnje.
Helikopter Mi-8 srušio se u Vukovaru 9. srpnja 2007. s visine između 30 do 50 metara odmah nakon polijetanja.
U padu helikoptera poginuo civil
U službenom priopćenju tada je navedeno da su u helikopteru koji se srušio teže ozlijeđeni tada umirovljeni general i nekadašnji ministar obrane Damir Krstičević te tri člana posade (satnik Robert Garić, natporučnik Stjepan Sabljić i nadnarednik Juraj Ruškač), dok su general pukovnik Slavko Barić, pukovnik Veljko Biško i narednik Dražen Šavorić nakon liječničkog pregleda, s lakšim ozljedama otpušteni iz vukovarske bolnice.
No, osim iz helikoptera, u toj nesreći ozlijeđeno je i troje pripadnika Oružanih snaga koji su se nalazili u blizini mjesta pada helikoptera. Brigadni general Zvonko Peternel lakše je ozlijeđen, dok su narednica Ljubica Perišić i vojnik Vjekoslav Perišić s teškim ozljedama prevezeni u bolnicu gdje su u konačnici podlegli ozljedama, kao i nadnarednik Ruškač.
Prilikom slijetanja u vojnu bazu u Divuljama u srpnju 2004. srušio se helikoper Mi-8. Helikopter, kojim je upravljala satnica Antonela Marinov, srušio se s nekoliko metara visine, udario u tlo i prevrnuo se. Četveročlana posada prošla je s lakšim ozljedama.
U rujnu iste godine, nakon udara u Svirču na Hvaru zapalio se protupožarni Air Tractor AT 802. Pilot je samostalno izašao iz aviona, a liječnici su konstatirali samo lakše ozljede. Isti tip aviona je uništen u padu krajem listopada 2011 kod mjesta Gornji Humac na Braču. Pilot, koji je gasio požar na deponiju smeća, preživio je pad.
Sredinom veljače 1998. u školskom letu helikoptera Bell 206B pilot instruktor je zbog nestegovnog ponašanja, neodobreno spustio letjelicu na poljoprivredno zemljište u Polači i stupio u kontakt sa civilom Šimom Ražnjevićem. Prilikom uzlijetanja došlo je do nekontroliranog poniranja helikoptera i pada na zemlju, kojom prilikom je poginuo Ražnjević, dok je posada liječnički zbrinuta u zadarskoj bolnici.
Tijekom 1996. zabilježena su dva pada helikoptera tipa Mi-8. Jedan se srušio u lipnju te godine kod Ivanja Reke, dok je drugi pao u studenome kod Otoka Svibovskog no ozlijeđenih osoba nije bilo. Iste godine u kolovozu, u padu MiG-21 u blizini Velike Gorice poginuo je pilot Ivan Bosnar.
U travnju 1995., tijekom vježbe na poligonu Gašinci, srušio se MiG-21 kojim je upravljao Zlatko Mejaški koji je poginuo, dok je mjesec dana kasnije u Lučkom, zbog oštećenja repnog rotora, pao helikopter Mi-8.