Svi učenici šestih razreda u Hrvatskoj mogli bi već u studenom besplatno dobiti mikroračunala koja će moći koristiti i izvan nastave. Preduvjet za to je da se njihove škole prijave za sudjelovanje u projektu PROMikro, čiji je cilj uvođenje digitalne pismenosti u različite nastavne predmete i izvannastavne aktivnosti uporabom mikroračunala, a predviđa i edukaciju učitelja
Čelnici CARNeta, Instituta za razvoj i inovativnost mladih - IRIM te Ministarstva znanosti i obrazovanja predstavili su u srijedu veliki projekt PROMikro, a na zajedničkoj konferenciji za novinare u Ministarstvu održana je i interaktivna demonstracija programiranja pomoću mikroračunala. U svega nekoliko minuta micro:bit je na jednostavan način programiran tako da uređaj, kada ga se protrese, preuzima funkciju kocke u igri 'Čovječe ne ljuti se'.
Ministrica Blaženka Divjak izjavila je da uvođenje mogućnosti rada na mikroračunalima za sve učenike šestog razreda ima kao cilj razvoj digitalnih kompetencija učenika, poticanje kreativnosti i inovativnosti te interdisciplinarnog pristupa u korištenju informacijskih tehnologija. Projekt doprinosi digitalnoj transformaciji škola i podiže razinu njezine digitalne zrelosti, a u konačnici pridonosi cilju izgradnje škola za život, a ne ocjenu.
Zahvalila je IRIM-u, CARNetu i Hrvatskoj udruzi poslodavaca na partnerstvu, kao i svom timu u Ministarstvu jer su zajedno uspjeli ostvariti ovaj projekt. 'Pokazali su kako sustav treba biti uključiv i kako zajedno možemo napraviti velike iskorake. Nikad nemojte zaboraviti: prilika za promjenu i iskorak ne postoji, nju sami stvaramo!', istaknula je Divjak.
Suosnivač IRIM-a, poduzetnik Nenad Bakić izvijestio je da je njihov portfelj STEM aktivnosti na raznim platformama već došao do 45.000 djece u Hrvatskoj, ali glavni projekt upravo je baziran na BBC-jevu micro:bitu, čiji su i regionalni partner.
'To je tehnologija koja omogućava radikalne iskorake u digitalnoj pismenosti i uvođenju životne informatike međupredmetno, uz potpunu demokratizaciju i jednakost prilika. Cilj nam je da hrvatski đaci budu ravnopravni građani 21. stoljeća. Naša akcija, STEM revolucija, dobila je veliku podršku javnosti i od početka je naš cilj bio da svako dijete u jednoj generaciji dobije mikroračunalo, a nastavnici edukaciju', kazao je Bakić.
MZO = Ministarstvo budućnosti
Inače, taj cilj IRIM je neuspješno nudio prethodnom ministru, a Bakić kaže da su u Ministarstvu na čelu s ministricom Divjak pronašli fantastične partnere.
'Mislim da smo na pravom putu da MZO bude prepoznato kao Ministarstvo budućnosti. Naime, edukacija je najveće ulaganje koje čini jedna obitelj, ali i društvo u cjelini, a uz iskazano jasno i hrabro vodstvo, kakvo vidimo sada, to je ujedno prilika za zajedništvo, koje nam nedostaje danas u Hrvatskoj', naglasio je Bakić.
Goran Kezunović, ravnatelj CARNeta, rekao je da oni kontinuirano rade na razvoju digitalnih kompetencija korisnika jer znaju da je razvoj upravo tih znanja i vještina jedan od ključnih preduvjeta za uspješno uključivanje pojedinca u današnje društvo i tržište rada.
'Tako ćemo i nastaviti. Korištenjem mikroračunala u nastavi razvijaju se digitalne vještine, logičko razmišljanje i sposobnost rješavanja problema', istaknuo je ravnatelj CARNeta.
NIJE POTREBNO PREDZNANJE
Škole samostalno odlučuju, rok 20. rujna
Javna nabava mikroračunala je u tijeku, a planirano je da ona budu u školama najkasnije u studenom. U tu svrhu iz proračuna se planira izdvojiti 4,8 milijuna kuna, a sredstva za edukaciju učitelja i nastavnika osigurat će Hrvatska udruga poslodavaca. Glavni direktor HUP-a Davor Majetić računa da će to biti maksimalno 700.000 kuna - ovisno o interesu.
Majetić napominje da su digitalizacija i korištenje novih tehnologija kako u poslu tako i svakodnevnom životu danas esencijalni za gospodarski i društveni razvoj svake zemlje, a HUP je u ovaj projekt ušao sa zadovoljstvom i bez razmišljanja.
REAKCIJA NA PODRAŽAJ
Divjak: Svaki premijer je 'gazda'
'Ovim projektom djeci ćemo omogućiti rani pristup novim tehnologijama te usvajanje znanja i razvoj vještina potrebnih za njihovo korištenje kako bi se pravovremeno pripremili za život i tržište rada budućnosti. Našu investiciju smatramo dugoročnim ulaganjem u bolju budućnost i napredak Hrvatske. Više puta smo naglasili kako reformu obrazovanja smatramo temeljem svih reformi i stoga se nadamo da će uz ovu iznimno vrijednu inicijativu uskoro slijediti i druge promjene koje će nam omogućiti kvalitetnije i konkurentnije obrazovanje', poručio je Majetić.