KRIZA U ZAGREBU

Upitne plaće za 3000 radnika u Holdingu

26.05.2010 u 21:31

Bionic
Reading

Zagrebački holding možda je u najtežoj financijskoj situaciji od svojeg osnutka početkom 2007. godine, a to bi zaposlenici mogli osjetiti već idući mjesec. Prema pisanju Jutarnjeg lista, sljedeća dva mjeseca bit će vrlo teško osigurati plaće za više od 3000 djelatnika te gradske tvrtke

Problem s plaćama, prema pisanju Jutarnjeg, odnosi se na sve podružnice Holdinga osim ZET-a, Vodoopskrbe i odvodnje te Čistoće koje zajedno imaju 8500 zaposlenih. U Holdingu su svjesni da bi metropola, prestanu li te tri podružnice s radom, doživjela potpuni kolaps pa će za njih sredstva osigurati pošto-poto.

Štrajk bi doveo do katastrofe!

Ostanu li bez svojih plaća, djelatnici Zrinjevca, Zagrebačkih cesta, Zagreboparkinga, ZET-a, Čistoće i drugih mogli bi se odlučiti i na štrajk.

U tom slučaju u Zagrebu bi mogao nastati potpuni kolaps. Ne bi vozio nijedan tramvaj i autobus, Čistoća ne bi odvozila smeće, a moglo bi se i parkirati besplatno i svugdje...

Razlozi za kašnjenje i neisplaćivanje plaća su:

- Zaduženje Holdinga za novih 900 milijuna kuna kako bi pokrio stare troškove i tekuće poslovanje.

- Grad svoje obveze prema Holdingu ne isplaćuje (dužan mu je više od 600 milijuna kuna), a kako su otkrili sugovornici u direkciji Holdinga, Grad je zbog političkog sukoba gradonačelnika Milana Bandića i novog vodstva u tvrtki odlučio sabotirati poslove koje oduvijek sklapa s Holdingom.

- Podružnica Zrinjevac, koja glavninu prihoda ostvaruje sklapajući poslove s Gradom, ove godine nije potpisala niti jedan jedini ugovor s Gradom. Djelatnici Zrinjevca, predviđa se, uskoro bi mogli ostati bez svojih plaća.

'Ispaštaju podružnice koje posluju dobro, a Zrinjevac je jedna od podružnica koja je kažnjena zbog politike, a ne zbog lošeg poslovanja. Ako se ne počnu sklapati poslovi, mogao bi se dogoditi raskorak - kako sada stvari stoje, radnici će ostati bez jedne ili dvije plaće. One će im biti isplaćene, pitanje je samo s kolikim zakašnjenjem', kaže sugovornik iz vrha Holdinga.

Slična sudbina očekuje i Zagrebačke ceste, koje imaju gotovo identičan problem kao i Zrinjevac - iako oko 80 posto prihoda ostvaruju u poslovima s Gradom, zagrebačka izvršna vlast odlučila je zaobići i njih i time posredno ugroziti poslovanje cijelog Holdinga.

'Višak novca iz jedne podružnice pretačemo u drugu i pokrivamo isplatu svih plaća. No ako se takva praksa nastavi i ubuduće, Holding će se naći u još težoj situaciji. Kašnjenje plaća odnedavno je postala uobičajena stvar u našoj tvrtki - kasne i do tjedan dana, ali vjerujem da vodstvo Holdinga neće dopustiti da se plaće ne isplate. To ćemo morati vjerojatno učiniti nauštrb starih dugova - pokušat ćemo ih prolongirati kako bismo osigurali sredstva za plaće', rekao je izvor u Holdingu blizak predsjedniku Uprave Ivi Čoviću.

Drugi sugovornik blizak Čoviću smatra da će se ugroziti likvidnost tvrtke ako Grad, kao najvažniji poslovni partner ZG Holdinga, nastavi opstruirati njegovo poslovanje:

'Ne vjerujem da je riječ o sustavnoj politici izvršne vlasti, nego o kratkotrajnim trzavicama i natezanjima s Holdingom. U interesu je Grada da Holding funkcionira.'

S druge strane, glasnogovornik Holdinga Dušan Viro najoštrije demantira navode svojih bliskih suradnika.

'Neupitna je redovita isplata plaća svim zaposlenicima', kaže Viro.