'Vjerujem da socijalni partneri mogu postići dogovor s Upravom HŽ Carga oko plana restrukturiranja, jer je svima u interesu da Cargo opstane', kazao je Zoran Maršić, predsjednik Sindikata Željezničara Hrvatske odgovarajući na pitanje da prokomentira najavu resornog ministra Siniše Hajdaša Dončića prema kojoj, ako Uprava HŽ Carga i sindikati ne postignu dogovor, tvrtki slijedi stečaj s likvidacijom
Sindikalist smatra da se broj ljudi ne može odrezati tek tako, već da treba poštovati dinamiku posla te da bi se on mogao obnavljati je nužno obnoviti vozni park.
'Nama treba 45 lokomotiva, a mi ih na raspolaganju imamo 15. Uz to treba definirati i odgovornost menadžmenta tvrtke koje do sada nije bilo. Netko za propuste mora snositi odgovornost', smatra Maršić.
Plan uključuje odlazak 1.100 radnika do kraja godine putem otpremnina ili izdvajanja djelatnosti koje ne ulaze u osnovno poslovanje, smanjenje plaća za 20 posto za trajanja cijelog procesa restrukturiranja te smanjenje otpremnina i drugih prava za tehnološki višak.
Ivan Forgač, predsjednik Sindikata Hrvatskih željezničara (SHŽ), zainteresiran je i spreman razgovarati o restrukturiranju HŽ Carga jer je stečaj najgore rješenje.
'Bilo bi dobro da razgovor o planu restrukturiranja počne što prije', kazao je Forgač.
Drži kako je jasno da HŽ Cargo mora smanjiti troškove, ali smatra pretjeranim uvjete plana koje je danas iznio resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić
Forgač smatra da HŽ Cargo može poslovati pozitivno i uz manje žrtve. Tvrdi da tvrtka na plaće troši 27 milijuna kuna mjesečno, a mjesečni prihodisu joj 50 milijuna kuna.
Nije dovoljno štedjeti samo na radnicima, kaže Forgač i predlaže unapređenje prodajne službe jer, kako veli, događa se da tvrtka gubi poslove zbog nerealno visokih cijena.
Forgač ne žali zbog neuspjeha prodaje HŽ Carga rumunjskom Grampetu, jer smatra da je takav oblik privatizacije loš. Teško je na liberaliziranom tržištu, na kojem strani operateri mogu zakupiti trasu i voziti hrvatskim prugama, postići dobru cijenu za HŽ Cargo
Upozorava da su već i podaci koje je Grampet tražio od HŽ-a izuzetno vrijedni jer na temelju njihova poznavanja može konkurirati niskim cijenama na hrvatskom tržištu robnog željezničkog prijevoza.