Tomislav Tomašević, zagrebački gradonačelnik, na konferenciji za medije otvorio je radove na izgradnji pilot-projekta državne biciklističke rute Greenway. Cijela ruta duga je 132 kilometra i prolazi s obje strane savskog nasipa, a pilot-projekt obuhvaća 1,66 kilometara od Arene Zagreb do Savskog mosta
Tomašević je najavio da će nakon pilota uskoro krenuti i preostalih osam faza te da će staza biti od eko asfalta, ekološki prihvatljivijeg jer nema bitumena, a tako manje zagađuje prostor.
Pilot-projekt je težak nešto više od šest milijuna kuna, a dijelom je sufinanciran iz fondova EU-a.
'Prostor uz Savu želimo pretvoriti u prostor za rekreaciju. Krajnje je vrijeme. Zahvaljujem Hrvatskim vodama što su nam dale suglasnost za ovo', rekao je Tomašević.
Upitan oko pobune građana na Peščenici, koji ne žele boksove za otpad, već polupodzemne spremnike, Tomašević je kazao da to nije moguće.
'Da grad plaća polupodzemne spremnike, ne može se naći toliko lokacija. Imali bismo situaciju koja bi trajala sedam-osam godina', kazao je i dodao da su boksovi nužno zlo.
Dodao je da boksovi ne mogu ići u centar grada, već samo podzemni spremnici.
Upitan kako se došlo do iznosa fiksnog paušala za odvoz otpada koji iznosi 45 kuna za sve, bez obzira živjeli u kući ili garsonijeri, kazao je da on po zakonu mora biti jedinstven za sva kućanstva i da tu nemaju manevarskog prostora. Prije nego li je donesena nova odluka o odvozu otpada on se plaćao po kvadraturi stambenog prostora pa su najviše pogođeni oni koji su i do sada plaćali 45 kuna, jer će njima zbog kupovine vrećica račun zasigurno poskupjeti, dok je onima koji žive u kućama paušal smanjen i do stare cijene će moći doći samo ako ne budu dovoljno odvajali.
'Po zakonu fiksna cijena mora biti jedinstvena. Fiksna cijena je čak tri puta niža od one nekih gradova u Hrvatskoj', rekao je Tomašević.
Govoreći o različitim vrstama mjesta za odlaganje otpada, kazao je da se po zakonu ne mogu ugrađivati različite vrste polupodzemnih i podzemnih spremnika i jedna vrsta boksova.
'Ostaje odluka kakva jest - podzemni spremnici u centru grada, gdje se boksovi ne smiju stavljati. Boksovi kao nužno zlo tamo gdje građani ne stavljaju svoje spremnike u prostor zgrada ili ispred njih i polupodzemni bi došli u obzir tek da zelene otoke zamijenimo polupodzemnim spremnicima', naveo je Tomašević.
Dodao je da imaju jako puno zahtjeva za boksove te da njih može napraviti 20-30 poduzeća, a podzemne spremnike samo nekoliko tvrtki.
'To traje godinama, a za boksove treba nekoliko mjeseci', pojasnio je i kazao da se po zahtjevima vidi da građani više traže boksove.
Istaknuo je da će sasvim sigurno svima trebati neko vrijeme za uhodavanje te da će dati ljudima vremena za prilagodbu. 'Ključno je da građani kontroliraju sadržaj svojih spremnika', rekao je Tomašević.
Govoreći o stadionu Maksimir, kazao je da se o svemu razgovara s Dinamom jednom mjesečno, kao i o zamjenskom stadionu, ali da to ne može biti Kranjčevićeva.
'Nažalost, dok ne riješimo imovinsko-pravne odnose, ne možemo ništa. To je preduvjet. Ne mogu vjerovati da se 800 milijuna kuna ulupalo u ruglo. Tko to normalan radi dok se ne riješe imovinsko-pravni odnosi, koji nisu riješeni 30 godina. To se ne može riješiti preko noći', rekao je Tomašević i dodao da se za obnovu sportskih objekata stradalih u potresu ne može dobiti novac iz fondova EU-a, a da im samo za Dom sportova treba 170 milijuna kuna, te da će ga vjerojatno platiti iz proračuna.
Naveo je da mu smeta to da je jedan tajkun zaposjeo Zagrebello u Veslačkoj ulici te da se to raščišćava na sudu.
Osvrnuo se i na novootvorenu biciklističku stazu u Prilazu Gjure Deželića te prigovore ljudi da je uzeta jedna traka za automobile.
'Volio bih da se tamo provozate i da se napravi temeljit prilog. Gužva je i u drugim dijelovima grada. Rekli su da će stati promet', kazao je Tomašević i dodao da se te najave nisu ostvarile te da je ovo prva faza koja je realizirana i da je sljedeća sa sjeverne strane.
Govoreći o nabavci novih ZET-ovih vozila, naveo je da će do kraja godine dobiti 60 novih autobusa.
'S tramvajima je puno teže, oni se rade po narudžbi', rekao je i dodao da do kraja mandata očekuje 60 novih tramvaja.
'Krećemo sa širenjem tramvajske mreže, a dobar dio ćemo financirati iz fondova EU-a', rekao je Tomašević.
Komentirajući moguće poskupljenje cijene prijevoza, rekao je da čekaju odluku Vlade oko električne energije.
Upitan hoće li doći do poskupljenja domova za starije s obzirom na cijene energenata, kazao je da već godinu dana pokrivaju njihovo negativno poslovanje i da se nada da se to neće dogoditi, ali da će biti prisiljeni na to ako se rast cijena nastavi ovim tempom.