U sklopu projekta PROMikro, sve hrvatske osnovne škole koje iskažu interes bit će opremljene mikroračunalima što će ih na korištenje dobiti učenici šestih razreda. Cilj projekta je uvođenje algoritamskog načina razmišljanja i problemskog pristupa u različite nastavne predmete i izvannastavne aktivnosti
Projekt ProMikro danas su na konferenciji za novinare predstavili čelnici CARNeta, Instituta za razvoj i inovativnost mladih - IRIM te Ministarstva znanosti, poručivši da je sudjelovanje škola dobrovoljno i besplatno. Prijave traju do 20. rujna, a mikroračunala bi u škole trebala stići tijekom studenog.
U javnom pozivu navodi se da će glavna aktivnost biti edukacija učitelja različitih struka o načinima uporabe mikroračunala u nastavi svih predmeta, primjerice u matematici, prirodi, tehničkoj kulturi, informatici, glazbenoj kulturi, tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi, uz naglasak na razvoj digitalne pismenosti i kreativnosti u djece. Za sudjelovanje nije potrebno predznanje o programiranju mikroračunala.
Projekt PROMikro provodi se u skladu s ciljem Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije 'Proširiti i unaprijediti primjenu informacijske i komunikacijske tehnologije u učenju i obrazovanju'. Mogu se prijaviti sve javne osnovne škole, matične i područne, te druge ustanove koje redovito provode nastavu šestog razreda u tekućoj školskoj godini.
Mikroračunala će biti u vlasništvu škola, koje će ih posuđivati učenicima na razdoblje od godinu dana, odnosno tijekom pohađanja šestog razreda. Početkom listopada na različitim lokacijama održat će se edukacije učitelja koji će dobiti mikroračunala na trajno korištenje.
IRIM navodi da je micro:bit uzbudljiva nova tehnologija koju su razvili BBC, Microsoft i drugi partneri upravo s ciljem masovne uključenosti u osnovnim školama, ne samo u STEM području, nego i u dizajnu, umjetnosti i ostalim predmetima.
'Radi se o tehnologiji izrazito malih ulaznih barijera, za koju je već razvijen bogat edukacijski sadržaj. Iznimno jednostavan i pristupačan način korištenja i mogućnost bežičnog spajanja te velik broj senzora omogućuju korištenje na razne načine u školama, uključujući standardne predmete kurikuluma kao što su kemija, biologija, matematika, glazbeni i likovni odgoj i informatika', tumači IRIM.
Može se koristiti u osnovnim školama, na fakultetu, na izvannastavnim aktivnostima, kao i u srednjoj školi. Jednostavnost i svestranost ovog uređaja čine ga laganim i zabavnim polazištem djece za ulazak u digitalni svijet, ali isto tako može biti moćan alat za iskusne programere, dizajnere, umjetnike, znanstvenike i inženjere.