Nacionalna središnjica za nadzor i upravljanje pomorskim prometom (VTS Hrvatska) ustrojava se sa sjedištem u Splitu! Ova rečenica citat je iz Uredbe o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, koju je Vlada Zorana Milanovića usvojila 23. veljače, otkriva Novi list, ističući kako ni HDZ-ova Vlada nikada niti u primislima nije željela preseliti centar za kontrolu svega što se događa na moru iz Rijeke u Split
Riječki Novi list ističe kako formalno središnjica nikada nije ni bila u Rijeci, jer se sada sustav ustrojava, ali da je svakom pomorskom stručnjaku dobro poznato da se već niz godina nadzor i kontrola Jadrana obavlja iz Rijeke, jer je riječki centar daleko najbolje opremljen i ekipiran na Jadranu.
Upravo prošle godine je centar dobio vrhunsku radarsku opremu vrijednu oko pet milijuna eura, koju je u probni rad pustila bivša premijerka Jadranka Kosor u društvu voditelja misije EU-a u Hrvatskoj Paula Vandorena. Oboje su krajem siječnja prošle godine došli u centar, koji je inače smješten na vrhu zgrade Lučke kapetanije Rijeka, kako bi se pohvalili zajedničkom investicijom, jer je 75 posto sredstava osigurano iz predpristupnog programa PHARE 2006.
Nakon što su novinari Novog lista pokušali pronaći neko suvislo obrazloženje odluke o preseljenju iz Rijeke u Split pokazalo se da je jedini mogući razlog obični šlamperaj, odnosno činjenica da nitko u Vladi prije glasanja nije pročitao i primijetio što u Uredbi piše, jednako kao što to nije primijetio nitko u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, gdje je najodgovorniji ministar Zlatko Komadina koji je tri tjedna bio na bolovanju. Čak i ukoliko bi se pretpostavilo da je postojala namjera, odnosno da nije riječ o propustu, riječ je o neshvatljivo lošoj odluci zbog niza stručnih argumenata.
'Kad smo vidjeli što se nalazi u prijedlogu Uredbe bilo je već kasno. Napominjem da Središnjica nije nikad ni bila u Rijeci, već se ona tek sada ustrojava. To je sve djelo Marija Babića, koji je izmijenio tekst i napisao da Nacionalna središnjica seli iz Rijeke u Split. Što da sad radimo? Nije neka prestrašna stvar, bit će Središnjica u Splitu, a u Rijeci i Dubrovniku odjeli VTS centara. Hoćemo li mijenjati Uredbu u tom dijelu? To je jako komplicirana procedura, pa mislim da nema smisla sve iznova prolaziti. Da smo to znali ranije, taj dio bi bio izmijenjen', kazao je zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić.
Prozvani krivac, bivši državni tajnik za more, kap. Mario Babić, koji je inače rodom iz Trogira, a odradio je cijeli mandat u bivšoj HDZ-ovoj Vladi i sada čeka umirovljenje, decidirano tvrdi kako nema pojma tko je takvo nešto u Uredbi mogao napisati.
Zaključak je jasan. Problema nikakvih ne bi bilo da je netko u Ministarstvu i Vladi pažljivo pregledao tekst Uredbe prije nego su za nju glasali. Blamaža je ogromna, a neizbježno se nameće i pitanje čitaju li u Ministarstvu pomorstva i Vladi ostale uredbe, zakone i pravilnike, ili na sjednicama samo automatizmom podižu ruke i glasaju.