Zatvaranje škola zbog pandemije imalo je katastrofalan učinak na učenike zbog čega u budućnosti ne bi trebalo zatvarati škole, savjetovali su u ponedjeljak Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) i UNICEF
Slična zatvaranja ne bi trebalo uvoditi nakon što se učenici vrate u klupe poslije ljetnih praznika, navode WHO i agencija UN-a za djecu UNICEF.
Pozvali su europske vlade da osiguraju otvorene škole usprkos širenju covida-19.
Mjere koje mogu pomoći održavanju škola otvorenim uključuju cijepljenje učitelja i djece starije od 12 godina, osiguravanje dobrog provjetravanja učionica, omogućavanje što manjih razreda, razmak između učenika i redovno testiranje na covid-19, kažu spomenute organizacije.
Europski ured WHO-a obuhvaća 53 zemlje, od članica EU-a do Bjelorusije, Rusije i Turkmenistana.
Pandemija je prouzročila najkatastrofalniji prekid školske nastave u povijesti, kazao je Hans Kluge, regionalni direktor WHO-a za Europu.
Kluge drži da je nastava u školi apsolutno nužna za mentalno zdravlje i društvene vještine mladih, kao i za njihovo obrazovanje. Škole čine djecu sretnim i produktivnim članovima društva, kazao je.
Dodao je i da je duboko zabrinut zbog brzog porasta broja zaraženih, pogotovo u balkanskim zemljama, na Kavkazu i u Srednjoj Aziji, što pripisuje zaraznijoj delta varijanti, povećanom putovanju u druge zemlje i ublažavanju mjera u mnogim zemljama.
WHO je također izrazio zabrinutost zbog usporavanja kampanje cijepljenja, pri čemu je otprilike pola stanovnika Europe primilo cjepivo.
Procjepljivanje se usporilo u proteklih šest tjedana, kaže Kluge.