Prijepori oko korištenja Vladinog službenog avion eksplodirali su u javnosti tijekom predsjedničke kampanje, kada se saznalo da je ministrica vanjskih poslova Vesna Pusić naručila da je zrakoplov vrati iz Ankare u Zagreb. Tportal.hr je istražio kako lete najviši politički dužnosnici u Sloveniji i Austriji pa se ispostavilo da Austrija uopće nema Vladin avion dok ga Slovenija jedva koristi
Tko je više puta koristio Vladin zrakoplov za službena putovanja, nekadašnja ministrica vanjskih poslova (i novoizabrana predsjednica RH) Kolinda Grabar Kitarović ili aktualna inoministrica Vesna Pusić? Bila je to jedna od brojnih tema koje su brzinski stavljene na dnevni red u kampanji za predsjedničke izbore, tijekom koje su se vladajući i HDZ natjecali u tome tko je štedljiviji i transparentniji kada je riječ o korištenju Vladinog zrakoplova pa se čak iz Ureda premijera Zorana Milanovića medijima dostavilo točne statistike o tom pitanju.
Kako bi se uvelo malo smisla u taj još jedan tipičan hrvatski kaos, istražili smo kako lete austrijski i slovenski predsjednik, premijer i ministar vanjskih poslova poslavši pitanja Uredu za komunikacije Vlade premijera Mire Cerara i u Kancelarski ured Wernera Faymanna. Odgovor glasi – Austrija uopće nema Vladin avion, dok ga Slovenija jedva koristi.
Najviši austrijski državni dužnosnici bez problema se voze komercijalnim linijama i unajmljenim čarter-letovima kada je to potrebno, rekli su nam u bečkom Kanzleramtu.
Austrijska je javnost pak vrlo kritički raspoložena kada je riječ o tome da se kupi poseban avion za najviše dužnosnike, u što se svojedobno uvjerio i austrijski predsjednik Heinz Fischer. Njega se kritiziralo što nije otišao na sprovod Nelsona Mandele, na što je Fischer replicirao da jednostavno nije uspio stići do Južnoafričke Republike, jer je dan prije morao održati govor u povodu stogodišnjice rođenja Willyja Brandta. Novinari su onda upitali kako je njemački predsjednik stigao biti na obje manifestacije, na što je Fischer rekao da je to jer Joachim Gauck na raspolaganju ima Vladin avion te napomenuo kako bi trebalo nabaviti jedan i za austrijski državni vrh.
Austrijski mediji Fischera su ismijali podsjećajući ga da uvijek može unajmiti čarter, tako da Austrija i danas prilično uspješno funkcionira bez Vladinog aviona. Dapače, jedan jest nabavljen 1990., ali nikad nije preuzet nakon što je vijest o tome iscurila u javnost koja se masovno usprotivila takvoj vrsti političarske rastrošnosti i luksuza.
Kada je pak riječ o Sloveniji, Vladin avion korišten je u 2014. tek 15 puta, a sveukupni trošak tih letova iznosio je 70 tisuća eura, rekli su tportalu iz Ureda Vlade Republike Slovenije za komunikacije. 'Najviši državni dužnosnici Slovenije u pravilu koriste komercijalne letove', kažu iz Cerarovog ureda. To potvrđuju i slovenski novinari, koji aktualnog premijera Cerara često znaju sresti u avionu za Bruxelles, i to u ekonomskoj klasi.