Talibani u svim objavama postupke objašnjavaju pravilima koja navodno propisuje Kuran, a osobito se pozivaju na šerijatski zakon. Često još čujemo i pojmove džihad a kad je riječ o ženama i njihovom odijevanju onda se govori o hidžabu, burki i nikabu
Jedan od najvećih eksperata za Kuran u Hrvatskoj, zamjenik zagrebačkog muftije i ravnatelj islamske gimnazije, Mevludi efendija Arslani za RTL Direkt je protumačio pojmove kojima se u javnosti često barata od kada su talibani ponovno zasjeli na vlast u Kabulu.
Na pitanje koliko Kuran ostavlja slobodnog prostora za različita tumačenja jedne te iste stvari ili pojma Arslani kaže da kao knjiga kao i Biblija, kao Tora, ima prostora za to.
'Međutim, kada on tumače ljudi koji su eksperti, nekad velikih razlika nema. Kada samozvani tumači tumače ovu knjigu, dolazi do različitih značenja', poručio je Arslani.
Govoreći o šerijatskom pravu kazao je da se radi o skupu pravila po kojima idu muslimani i muslimanke, obveze prema Bogu i ljudima. Obveze koje musliman ima prema drugom muslimanu - ukoliko učini bol, neće mu se to oprostiti. Izvršenje kazne, kaže, prepušta Bogu.
'Danas, kao i na Zapadu ljudi glume bogove. Preuzeli su ingerencije božanstva. Imali smo slučaj i kod talibana, i kod tzv. Islamske države kada su oni prema svojim parametrima govorili tko je pravi musliman, a tko nije. Ljudima treba olakšati ovozemaljski život - to propisuje Šerijatski zakon', objašnjava Arslani.
Na upit što šerijatski zakon kaže o pravima žena, stručnjak navodi da Kuran ne pravi razliku između muškarca i žene.
'Radite i bog će biti vaš rad. To je za sve koji čitaju Kuran. Drugi ajet - sve što budete radili dobro, bit će adekvatno nagrađeno. Zašto dolazi do tog - isprepliću se politički ciljevi, zlorabi se Islam, Kuran časni. Miješaju se dva poglavlja', naveo je Arslani
Govoreći o obaveći pokrivanja tijela kod žena kazao je da se navodi u jednoj suri da Bog naređuje da se pokriva tijelo, da se ne vidi ono što je privlačno.
'Burka je ono u Afganistanu - potpuno prekrivanje, hidžab ima otvoreno lice, nikabu se vide oči. Hidžab je propis, ostalo je tradicija. Sugrađani ne znaju sve propise, ali ne razlikuju što je propis (vjera) , a što je dio kulture', kaže Arslani.
Dotaknuo se i pojma džihada.
'Džihad je borba, etimološki ulaganje truda za bolji život. Nema veze s oružanjem. Borba protiv ugnjetavanja, mita, korupcije...Borba riječima, dijelima. Borba u samoobrani isto može biti. To je sredstvo pomoću kojeg se uništava sve što nije islamsko', kazao je Arslani.