Gotovo sve veće zrakoplovne kompanije večeras su se oglasile priopćenjima u kojima kažu da će svi njihovi zrakoplovi biti preusmjereni te da do daljnjeg neće letjeti iznad istočne Ukrajine. S obzirom da je malezijski zrakoplov pao iznad područja na kojem se vode borbe ukrajinske vojske i proruskih separatista, pitanje je zašto su putnički zrakoplovi uopće letjeli iznad ratne zone. Odgovor na to pokušao je u Dnevniku Nove TV dati sudski vještak za zrakoplovne nesreće Josip Milošević
'Ukoliko kontrole letenja pojedinih država ne objave zabranjene zone za letenje, onda se letovi normalno odvijaju i avioni lete po svojim predviđenim putanjama i nema nikakvih problema. Imate zonu gdje se vode ratne operacije - pa normalno da će civilna zrakoplovna vlast objaviti zonu koja je pod pojačanim rizikom. I naravno da tamo zrakoplovi neće letjeti', pojašnjava sudski vještak Milošević za Dnevnik Nove TV.
Za sada još uvijek nije jasno je li malezijski Boeing pao zbog nekakvog mehaničkog kvara ili je doista srušen projektilom, kako to tvrde ukrajinske vlasti.
'Takve stvari su se događale više puta u zadnjih 30-ak godina, kada su pojedine vojske rušile putničke avione koji su zašli u područje operacija. I oni su znali da se radi o putničkom avionu, ali su ga svejedno srušili da pokažu drugoj strani koliko ozbiljno misle', kaže Milošević
Iz predostrožnosti sve veće kompanije odlučile su zabraniti letove iznad istočne Ukrajine. Lufthansa, Air France, Turkish Airlines, Transaero i Aeroloft kažu da će do daljnjeg izbjegavati ukrajinski zračni prostor na svojim letovima. Tome se pridružio i British Airways, koji također ne misli letjeti iznad Ukrajine, osim leta Heathrow - Kijev jednom dnevno.
I dok se ukrajinske vlasti nadmudruju s proruskim separatistima i međusobno optužuju za rušenje zrakoplova, sudski vještak Milošević iznosi još jednu teoriju koja nema izravno veze sa sukobima u Ukrajini.
'Kad se čita pozadina situacije u malezijskom avioprijevozniku, vidi se da je velika borba oko vlasništva nad kompanijom koja je donedavno bila državna i sad izgleda da je se pokušava rasparčati na više kompanija kako bi je preuzeli privatni vlasnici. Možda je namjera da se kompanija uništi i da se preuzmu sva materijalna sredstva kompanije, možda se nešto krije iza toga. A područje ratnih operacija gdje na kraju neće nitko odgovarati za to rušenje je zapravo idealna stvar da se avion sruši', pojašnjava Milošević.