Vlada RH na zadnjoj je sjednici donijela odluku kojom dozvoljava Ministarstvu obrane (MORH) da kroz sljedeće dvije godine financira remont transportnih helikoptera Mi-171Sh. O tome je priopćenje poslao i MORH, a zanimljivo je da nisu naveli tko će izvesti taj remont
Ukupna vrijednost posla kapitalnog remonta deset helikoptera je 206,9 milijuna kuna, od čega je za plaćanje u 2017. predviđeno 96 milijuna, sljedeće godine 60, a u 2019. 50,9 milijuna kuna. Tom je odlukom, čini se, konačno prekinuta višemjesečna agonija oko sudbine tih helikoptera, koje je Hrvatska dobila 2007. u sklopu rješavanja ruskog klirinškog duga prema bivšoj Jugoslaviji. Neki od njih zbog isteka resursa prizemljeni su krajem prošle godine, a zadnji u prvoj polovici ove.
U priopćenju MORH-a navodi se kako je proveden postupak nabave u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi, odnosno neposredno pregovaranje s tvrtkom Zrakoplovno-tehnički centar d.d., te da je donesena Odluka o odabiru.
'Nakon dostavljene ponude od strane ZTC-a d.d. za uslugu remonta, u MORH-u je izvršena analiza i ocjena ponuda na osnovu kriterija navedenih u dokumentaciji o nabavi, prihvaćena je ponuda ponuditelja koji je dokazao sposobnost za izvršenje predmeta nabave sukladno tehničkoj specifikaciji i iskazao prihvatljivu cijenu u okviru odobrenih i osiguranih financijskih sredstava. Dostavljenom ponudom je utvrđeno posjedovanje svih traženih certifikata relevantnih za remont helikoptera', piše u priopćenju ministarstva Damira Krstičevića.
Odluka o remontu helikoptera, koji su se do prizemljenja, među ostalim, koristili u mirovnoj misiji na Kosovu, kao i u akcijama potrage i spašavanja te prevoženja unesrećenih, čeka se oko dvije godine, a sada kad je javno objavljena ostao je nepoznat odgovor na najvažnije pitanje - tko je dobio taj posao?
>>> Remont vojnih helikoptera obavit će se u Hrvatskoj?
Naime, ZTC sam nema certifikate ni znanja sam napraviti kapitalni remont, iako njegovi stručnjaci rade određene vrste pregleda, popravaka i servisa na helikopterima Mi-171Sh, kao i na njihovim starijim inačicama Mi-8 MTV. Zato su MORH i ZTC tražili inozemnog partnera sa znanjem i potrebnim certifikatima, a tijekom godine se pričalo da je posao dobio ruski remontni zavod, ali pričalo se i o tome kako je ta odluka bila poništena pa da će posao dobiti Slovaci ili Ukrajinci, no službene potvrde ni za koju od tih informacija nije bilo.
Zašto MORH taji jedan od najvažnijih podataka iz ovog posla, a svoju nadležnost za otkrivanje te informacije potvrdili su u priopćenju u kojem kažu da su 'izvršili analizu i prihvatili ponudu ponuditelja koji je dokazao sposobnost za izvršenje remonta', ostaje nejasno. Poslali smo upit njihovoj službi za odnose s javnošću, no odgovor do trenutka objave ovog članka nismo dobili.