Po svemu sudeći saborsko Mandatno-imunitetno povjerenstvo sutra će odobriti zahtjev DORH-a za vođenje kaznenog postupka protiv novopečene saborske zastupnice Josipe Rimac. Skidanje imuniteta potrebno je kako bi USKOK mogao nastaviti s istragom, potvrdila je danas novinarima u Saboru predsjednica MIP-a Gordana Sobol
Procedura je, objasnila je novinarima u Saboru Sobol, ista kao i kod svih drugih zastupnika i zastupnica.
'S obzirom na to da je ona postala saborska zastupnica prije nepunih tjedan dana, a s obzirom na to da je protiv nje pokrenuta istraga prošle godine, mislim da je bilo logički očekivati da DORH odnosno USKOK, ako su mislili nastaviti s istragom i daljnjim radnjama, da su trebali zatražiti skidanje imuniteta', kazala je Sobol.
Skidanje imuniteta odnosno zahtjev za davanje odobrenja za vođenje kaznenog postupka stigao je jučer u popodnevnim satima, i već za sutra je sazvana sjednica MIP-a.
'Sutra ćemo se sastati, očekujem da će MIP prvo donijeti odluku o skidanju imuniteta i da će to biti potvrđeno na sjednici Sabora u petak. Postupak je potpuno uobičajen kao što je bio kod bilo kojeg drugog zastupnika', kazala je Sobol.
USKOK je skidanje imuniteta zatražio kako bi mogao nastaviti istragu, no donedavno zbog istrage nije bilo nužno skidanje imuniteta.
Podsjetimo, 2013. Željko Sabo ostao je bez imuniteta tek kada je DORH odlučio podignuti optužnicu. Tada je DORH, doduše, kada je odlučio pokrenuti istragu protiv Sabe u jednom danu zatražio, pa i povukao zahtjev za skidanjem imuniteta.
'U međuvremenu se ispostavilo da je ovaj slučaj sličan tzv. slučaju Rončević iz 2009., kada je Mandatno-imunitetno povjerenstvo zauzelo stav da se istraga može pokrenuti i bez skidanja imuniteta zastupniku', objašnjavala je tada Sobol. Podsjetila je tada na burnu raspravu Mandatno-imunitetnog povjerenstva iz 2009. kada je ono zbog izmjena Zakona o kaznenom postupku zaključilo da za pokretanje istrage nije potrebno skidanje imuniteta.
Iako je to pravilo vrijedilo prije samo dvije godine u slučaju Sabo, Zakon o kaznenom postupku u međuvremenu se opet mijenjao.
Sada u zakonu jasno stoji da kazneni postupak započinje: pravomoćnošću rješenja o provođenju istrage, potvrđivanjem optužnice ako istraga nije provedena, određivanjem rasprave na temelju privatne tužbe ili donošenjem presude o izdavanju kaznenog naloga. Istovremeno, Ustav jasno kaže da zastupnik ne može biti pritvoren niti se protiv njega može pokrenuti kazneni postupak bez odobrenja Hrvatskoga sabora.