BUTKOVIĆ OTKRIO PROPUSTE

Zbog kolapsa u Svetom Roku lete glave u HAC-u?

01.04.2016 u 13:51

Bionic
Reading

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković u Splitu je potvrdio da je dobio izvještaj o vikend-gužvama u tunelu Sveti Rok, kada je zbog popravka dvaju šahtova nastao prometni kolaps upravo u vrijeme dok su se stvarale gužve zbog povratka velikog broja ljudi s uskršnjih praznika, te najavio da će 'biti pokrenuti postupci zbog propusta u sustavu'. Na pitanje tportala do koje razine će se snositi odgovornost odgovorio je - 'do razine uprave'

'Krivi su oni koji su zaduženi za održavanje i oni koji rade na održavanju. Nisam zadovoljan time što je za jedan dio zadužena tvrtka HAC, a za drugi tvrtka HAC-ONC; ne mogu prihvatiti da se nije moglo zatražiti preusmjeravanje prometa ili da od Prometne inspekcije nije zatraženo privremeno otvaranje druge tunelske cijevi za promet iz smjera juga. A pored svega, neshvatljivo mi je da se ne koristi brzovezujući mort koji djeluje u 24 sata, već je zbog dvaju šahtova cesta bila zatvorena na pet ili šest dana, kao da živimo u prošlom stoljeću', kazao je Butković nakon radnog sastanka u Splitsko-dalmatinskoj županiji.

Ondje je razgovarao sa županom Zlatkom Ževrnjom i nizom suradnika na temu strateških cestovnih projekata, pomorskog dobra i morskih luka; Butković je priznao da je upravo ova županija dosad bila u zapećku. 'Znam da sve županije tako misle i govore, ali s obzirom na potrebe, broj stanovnika i razvojni potencijal Splitsko-dalmatinska županija bila je zaista zapostavljena', kazao je ministar prometa.

Otkrio je da je splitska obilaznica, odnosno buduća brza cesta od Solina do Omiša, postala 'nulti prioritet' i da će u roku od godine do godine i pol biti potpuno spremna za gradnju, odnosno da će se u njegovom mandatu konačno početi graditi. O projektu vrijednom između 200 i 300 milijuna eura na gotovo identičan način govorilo se i prije tri godine, no ni do danas još uvijek nije dovršena ni dokumentacija, a kamoli osigurano financiranje.

'Ta cesta će dobiti punu podršku da kao nulti prioritet uđe u operativni program za razdoblje od 2014. do 2020. godine. Pelješki most će uzeti najveći dio predviđenih sredstava, ali tražit ćemo da se osigura dodatni novac i počet ćemo s faznom gradnjom. Ne želim prozivati nikoga od mojih prethodnika, ali najviše bih volio da danas mogu obići otvorena gradilišta', kazao je Butković, koji je tijekom posjeta Splitsko-dalmatinskoj županiji obišao drugi krak splitske obilaznice (prema Trogiru), gdje se već pune dvije godine proširuje nekoliko kilometara ceste. Pored toga, provjerio je kako napreduje izgradnja mosta za Čiovo te dogradnja vanjskih vezova u splitskoj Gradskoj luci, dvaju projekata vrijednih po tridesetak milijuna eura.

Njegovo ministarstvo osigurat će dodatan novac Županijskoj lučkoj upravi, koja trenutno provodi ambiciozan plan izgradnje ili dogradnje dvadesetak morskih luka, te pohvalio Zračnu luku Split, koja za razliku od zagrebačke i dubrovačke svoj putnički terminal dograđuje vlastitim sredstvima.

Inače, gradonačelnik Omiša Ivan Kovačić upravo jutros je zbog višegodišnjeg zastoja u gradnji splitske obilaznice prozvao vodeće ljude iz Hrvatskih cesta kao nesposobne; Butković je odgovorio da je 'današnji sastanak bio vrlo konstruktivan' i da će 'upravo kolega Kovačić biti najzadovoljniji donesenim zaključcima'.