Sindikat hrvatskih željezničara (SHŽ) pokrenuo je 15. lipnja postupak mirenja radi mogućeg štrajka radnika Pružnih građevina (PG), koji su žrtve nepoštivanja obveza poslodavca iz Kolektivnog ugovora, izvijestio je u petak predsjednik SHŽ-a Ivan Forgač u otvorenom pismu Vladi
Odlukama da ne poštuje obveze kapitalnog održavanja željezničke infrastrukture prema propisanim ciklusima, Vlada je u tešku poslovno situaciju dovela HŽ Infrastrukturu i željezničke prijevoznike, dok je PG, tvrtku osnovanu upravo radi kapitalnog održavanja željezničke infrastrukture, dovela u gubitke i na rub stečaja, kaže se u pismu.
Nakon što je tvrtka PG upropaštena, želi je se iz vlasništva HŽ Infrastrukture izdvojiti u vlasništvo CERP-a, ali s neodrživim dugovima prema dobavljačima i Poreznoj upravi, te sa zastarjelom, nedovoljno održavanom mehanizacijom, s kojom ne može ozbiljno sudjelovati u većim EU projektima.
Sindikalcima se tajilo da je na zahtjev HŽ Infrastrukture, u EU projektima koji su u provedbi ili su raspisani natječaji utvrđena obveza ugovornog izvođača da sam obavlja poslove na gornjem ustroju željezničke pruge, da za te poslove ne može angažirati podizvođača, pa tako ne može angažirati niti PG.
'Ne znamo je li direktor HŽ Infrastrukture Ivan Kršić upoznao Vladu i resornog ministra s navedenom klauzulom u ugovorima i natječajima, ili je, kao što je ministra Butkovića i nas doveo u zabludu tvrdeći da Porezna uprava zabranjuje dokapitalizaciju PG-a, prešutio tu ključnu činjenicu, radi čega odluka Vlade da PG izdvoji u CERP za dulji rok postaje besmislena', stoji u pismu.
SHŽ traži da Vlada ponovno razmotri odluku o izdvajanju PG-a u CERP, u svjetlu činjenice da je ugovorima i uvjetima natječaja PG-u već onemogućeno sudjelovanje na najvećem dijelu postojećih EU projekata na dulji rok. Krivnja za gubitke PG-a nije na radnicima, nego na Vladi, koja je odgovorna za financiranje kapitalnog održavanja pruga, a osim toga, Vlada i resorni ministar odlučuju o imenovanjima i razrješenjima uprava HŽ Infrastrukture i PG-a.
Sindikalci traže i da se, neovisno o vlasničkom statusu PG-a, podmire obveze prema dobavljačima i Poreznoj upravi, kao i da se nekretnine koje koristi PG unesu u imovinu Društva te da se PG dokapitalizira namjenskim novcem u svrhu obnove mehanizacije. Ako ne uspije postupak mirenja radi mogućeg štrajka, SHŽ će pristupiti organiziranju štrajka radnika PG-a, a kad se steknu zakonski uvjeti i štrajka solidarnosti ostalih članova u željezničkom sektoru, najavljuje se u pismu.