PODBACIO BELUPO

Zlatnoj Podravkinoj koki prihod pao sedam posto, dobit čak 40 posto

28.07.2014 u 11:11

Bionic
Reading

Koprivnička Podravka je tijekom prvih šest mjeseci ove godine ostvarila prihod od prodaje od 1,62 milijarde kuna što je pad od 4,3 posto. Neto dobit grupe je pritom iznosila 23,9 milijuna kuna što je 38,5 posto manje u odnosu na prvo polugodište 2013. godine

Ipak, Uprava Podravke u izvještaju o poslovanju tijekom prvih šest mjeseci, predanom Zagrebačkoj burzi, navodi i 'korigirani' rezultat: dobit je, ako se ne računaju izvanredne stavke, iznosila 70 milijuna kuna. No, i to je manje u odnosu na lani i to 12,6 posto.

Izvanredne stavke se ponajprije odnose na isplate otpremnina radnicima koje su u promatranom razdoblju iznosile oko 50 milijuna kuna.

'Najveći utjecaj na prihode od prodaje u prvoj polovici 2014. godine imali su programi u restrukturiranju čiji je utjecaj bio 37,2 milijuna kuna, tečajne razlike čiji je neto negativni učinak bio 16,8 milijuna kuna, zahtjevna gospodarska situacija na domaćem tržištu i regiji koja stavlja pritisak na poslovanje posebice u smislu prodajnih cijena, smanjenje cijena lijekova na recept od strane HZZo-a te odluka menadžmenta Belupa da uslijed deprecijacije ruske rublje smanji izloženost tržištu Rusije i za njega smanje zalihe kod distributera', pojašnjava Uprava u izvještaju o poslovanju Podravke.

Gledano prema strateškim područjima poslovanja u oči bode rezultat Belupa koji je najprofitabilniji u grupi Podravka. Ta je farmaceutska tvrtka nakon višegodišnjeg rasta zabilježila pad prihoda od prodaje od 6,8 posto. Belupov je prihod tako iznosio 374 milijuna kuna što je 27,3 milijuna kuna manje u odnosu na lani. Dobit Belupa je niža čak 40 posto i iznosi 18,9 milijuna kuna.

Prehrana i napitci bilježe pad prihoda od prodaje od 3,5 posto a taj segment poslovanja uz prihod od 1,25 milijardi kuna bilježi samo pet milijuna kuna dobiti (smanjena je u odnosu na isto razdoblje lani i to za 33,2 posto).
Gledajući detaljno prodaju prema proizvodima skoro svi na listi istaknutih u izvještaju bilježe pad prodaje izuzev slastica i snacka (rast od 7,3 posto) te bezreceptnog programa lijekova (rast od 5,7 posto). Najviše je, očekivano, pala prodaja pića, i to 22 posto. Podravka je već najavila izlazak iz programa proizvodnje pića a u lipnju je zajedno s fondom Quaestus predala neobvezujuću ponudu za strateško povezivanje i dokapitalizaciju Badela 1862.

Po tržištima Podravka je najveći prihod ostvarila na domaćem tržištu (665 milijuna kuna) no ono bilježi pad od skoro 10 posto. Slijedi prodaja u Jugoistočnoj Europi od 454,7 milijuna kuna gdje kompanija bilježi rast od četiri posto. Najdramatičniji pad je zabilježilo tržište Rusije: sa lanjskih 95 milijuna kuna palo je na 70 milijuna kuna čemu je kumovala deprecijacija ruske rublje.

Tijekom ove godine je iz Podravke uz otpremnine otišlo 377 ljudi a inače je otkako traje proces restrukturiranja (program je pokrenut četiri puta) otišlo 1.030 ljudi. Trenutno u Podravka grupi radi 5.533 ljudi.

Podravka je u srpnju potpisala sindicirani kredit s EBRD-om i tri komercijalne banke (Erste, RBA te Unicredit) u iznosu od 73,4 milijuna eura uz nižu kamatu te bolju ročnost. Time će se poboljšati uvjeti zaduženja Podravke čiji je neto dug na kraju prvog polugodišta iznosio više od 930 milijuna kuna.

Inače, tržište kapitala prilično hladno je danas reagiralo na Podravkin i dalje stagnirajući rezultat: dionica je po objavi rezultata pala 1,5 posto uz mali promet.