Hrvatska turistička zajednica (HTZ) potpisala je danas s tvrtkom Omega Software ugovor o izradi i održavanju informacijskog sustava za prijavu i odjavu turista, iduća godina bit će testna za taj projekt, a sustav bi u punoj primjeni bio 2016. godine, izvijestili su iz Glavnog ureda HTZ-a
Time započinje veliki projekt koji će dovesti do značajnog unapređenja poslovanja turističkih zajednica na poslovima prijave i odjave turista kao i kontrole naplate boravišne pristojbe, ističu iz HTZ-a. Svi dosadašnji napori u prikupljanju statističkih podataka o broju noćenja i dolazaka turista ovime će maksimalno biti olakšani i dat će precizne podatke u svakome trenutku, kaže direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić.
Naglašava kako je 2015. godina testna godina za projekt, tijekom koje će se provesti edukacija svih zaposlenika sustava turističkih zajednica, kako bi se u punu primjenu sustav uveo u 2016. godini.
Projekt je, napominju iz HTZ-a, rađen u suradnji s predstavnicima Fakulteta elektrotehnike i računarstva i predstavnicima svih razina turističkih zajednica. Direktor Omega Softwarea Goran Mihalić zadovoljan je što su odabrani na natječaju koji je izazvao veliki interes cijele IT zajednice.
Informacijski sustav za prijavu i odjavu turista funkcionalno će povezati sve razine turističkih zajednica u Hrvatskoj, a bit će dostupan putem Interneta kao web aplikacija. Putem tog sustava povezat će se i međusobno dijeliti osnovne turističke informacije svih 300-tinjak turističkih zajednica te oko 60.000 pružatelja usluga smještaja, a pojedina turistička zajednica imat će uvid u sve prikupljene podatke o pružateljima usluga i njihovim smještajnim objektima, kao i kretanjima turista na svom području.
Informacijski sustav će, kako navode iz HTZ-a, služiti prikupljanju i obradi podataka o pružateljima usluga smještaja i njihovim smještajnim objektima, prijavi i odjavi turista putem Interneta, obračunu i kontroli naplate boravišne pristojbe, obradi i analizi podataka te izvještavanju u statističke svrhe.
Sustav će omogućiti praćenje kretanja turista gotovo u realnom vremenu, s odmakom od najviše 24 sata, po jednom ili više kriterija kao što su duljina posjeta, lokacija, spol, dob, država ili mjesto prebivališta, što će sustavu turističkih zajednica omogućiti provođenje aktivne marketinške politike, a javnosti pružiti aktualne podatke o kretanju turista, navode iz HTZ-a.