Dizajn showcar-a zasigurno je jedan od najvažnijih trenutaka u rasporedu razvoja novog modela za dizajnerske timove Alpine. Ne samo da je to vrhunac višemjesečnog konceptualnog rada, već je i fantastična prilika da se oslobodi industrijskih pravila i pomaknu granice u svakom aspektu vozila
Predstavljanje izložbenog automobila kao što je A390_β, čisti koncentrat performansi i tehnologije, posebno je snažan trenutak za marku Alpine u sastavu Renault grupe.
Da podsjetimo, naziv A390_β slijedi Alpineovu nomenklaturu, koja kombinira A iza kojeg slijede tri broja. 3 se odnosi na veličinu vozila, a 90 na višenamjenska, svakodnevna vozila marke. Grčko slovo beta odnosi se na međufazu razvoja prije službenog lansiranja serijskog automobila.
A390_β nudi pogled na budući cestovni automobil dizajniran za svakodnevnu upotrebu i sposoban se transformirati u trkaću zvijer poput kultnog A110, za daleko sportskije iskustvo vožnje. Alpine ga definira kao pravi sportski automobil pod 'odjevenim' dizajnom, poput trkaćeg automobila u odijelu po mjeri.
Poput konceptnog automobila Alpenglow predstavljenog na sajmu automobila u Parizu 2022., izložbeni automobil A390_β crpi inspiraciju iz planinskih lanaca Alpa. Stijene, minerali i snijeg prirodni su elementi koji su potaknuli dizajn i izbor materijala, dajući mu snagu karaktera.
To je opipljiv dokaz razine izvrsnosti na kojoj će se održati budući proizvodni model. Također predstavlja nekoliko prilika za tim, poput rasprave i testiranja novih materijala, produbljivanja upotrebe materijala koji su jaki identifikatori za marku, poput ugljika, ili testiranja novih proizvodnih metoda.
Alpine je odlučio pozvati specijalizirane partnere, istinske majstore raznih materijala, čije jedinstveno znanje i iskustvo doprinosi tome da ovo izložbeno vozilo postane izniman predmet.
Pogledajmo pobliže dva prvoklasna francuska dobavljača, Erpro Group i Lavoisier Composites, čija stručnost unapređuje izložbeni automobil Alpine A390_β.
Naslone za glavu je 3D ispisao Erpro Group, francuski lider u 3D ispisu, koji razvija vrhunske prototipove za automobilski, aeronautički, dizajnerski i luksuzni sektor.
Pod vozila izrađen je od karbona visokih performansi od strane Lavoisier Composites, start-upa sa sjedištem u Lyonu specijaliziranog za razvoj i proizvodnju kompozitnih dijelova iz ekoloških izvora. Ova ekskluzivna kreacija u potpunosti je izrađena od recikliranih materijala dobivenih iz zrakoplovne i solarne industrije.
A390_β – paleta inovativnih materijala
Dizajn izložbenog automobila zasigurno je jedan od najvažnijih trenutaka u rasporedu razvoja novog modela za dizajnerske timove Alpine. Ne samo da je to vrhunac višemjesečnog konceptualnog rada, već je i fantastična prilika da se oslobodi industrijskih pravila i pomaknu granice u svakom aspektu vozila.
Za Stéphanie Petit, glavnu dizajnericu boja i materijala Alpine, također je ključno razdoblje istraživanja za pronalaženje materijala koji su usklađeni s vrijednostima marke (lagani, otporni, održivi) i koji se mogu koristiti u budućim proizvodnim modelima Alpine.
Ove vrijednosti vode njezin tim u potrazi za partnerima sa stručnim znanjem, tehnološkim sposobnostima i fleksibilnošću za rad i modulaciju ovih novih materijala kako bi ispunili zahtjeve projekta A390_β.
'Bliska suradnja s proizvođačima bliskim našem dizajnerskom centru, koji dijele Alpineove vrijednosti i posjeduju nenadmašno znanje i iskustvo, snažan je pokretač za ubrizgavanje još više inovacija u naša buduća vozila.' rekla je Stéphanie Petit, glavni dizajner boja i materijala Alpine.
Budući da je svaki izložbeni automobil jedinstvena kreacija, s dijelovima i komponentama izrađenim u potpunosti po mjeri, Alpine je odabrala suradnju s francuskim partnerima iz nekoliko razloga: visoki standardi i posvećenost detaljima koji definiraju francuske majstore, pristup najsuvremenijim umjetnička oprema i geografska blizina koja olakšava radionice i dostavu.
Za A390_β dva su francuska proizvođača odabrana da razviju bitne elemente izložbenog automobila: Erpro Group za naslone za glavu i razne 3D tiskane dijelove te Lavoisier Composites za pod.
Marc Poulain, glavni napredni dizajner Alpine, je rekao: 'A390_ β jednako je definiran svojom odvažnošću i naprednom tehnologijom. Imati povlašten pristup agilnim, specijaliziranim partnerima prava je prednost za naše dizajnerske timove, koji mogu testirati i poboljšavati svoje kreacije na kontinuiranoj osnovi. Ova suradnja omogućuje nam da nadograđujemo međusobne snage kako bismo stvorili objekte koji su jedinstveni u svijetu.'
Erpro Group, zamršen dizajn riješen 3D ispisom
Unutrašnjost A390_β namjerno je konceptualna, dopuštajući dizajnerima da nagovijeste futurističku viziju interijera Alpine, zadržavajući temelje marke. Marc Poulain, glavni napredni dizajner Alpine, je zamislio cjelokupni simbolizam inspiriran Alpama, s tehničkim materijalima koji crpe inspiraciju iz kokpita Formule 1.
Prednje sjedalo dočarava lakoću, što je pojačano izborom materijala: sjedalo je od karbonske školjke, dok je naslon za glavu kreiran kao fleksibilna struktura smještena u prozirni element koji izgleda kao da je isklesan od leda. Ovaj naslon za glavu predstavlja brojna ograničenja: napravljen kao jedan komad, s visokim učinkom prozirnosti, mora biti lagan, čvrst, ali prozračan i fleksibilan u slučaju sudara.
Suočen s tom složenošću, Alpine design obratio se Erpro grupi, francuskom lideru u 3D ispisu, koji razvija vrhunske prototipove za automobilski, zrakoplovni i luksuzni sektor. Cyrille Vue, izvršni direktor i osnivač tvrtke, vidi svoje timove kao digitalne majstore koji pretvaraju najsloženije dizajne u stvarnost za svoje kupce.
U ranim fazama, Cyrille i njegov dizajner, Vincent Rigommier, tragali su za idealnim materijalom. Svjesni da bi im samo 3D ispis omogućio izradu naslona za glavu savršeno reprezentativnog dizajna koji su dobili, usredotočili su se na elastomer iz bioloških izvora, Arkemin Pebax® Rnew®, djelomično proizveden od sjemenki ricinusa. Zatim su ispisali nekoliko uzoraka kako bi pronašli idealnu debljinu, kako bi materijal izgledao vrlo lagan, a zadržao snagu i fleksibilnost. Bilo je potrebno više od tri tjedna punog rada i nekoliko sastanaka sa Stéphanie i Alpine Design timovi kako bi osmislili dva spektakularna naslona za glavu za A390_ β, prvi u svijetu za ovu vrstu procesa u vozilu.
'Naš glavni cilj je podržati naše klijente u njihovoj želji za inovacijama. Dopuštajući im da iskoriste svu stručnost Erpro Grupe u 3D ispisu, omogućujemo im izradu dijelova koje nikada prije nisu napravili.' rekao je Cyrille Vue, izvršni direktor Erpro grupe.
Dvije tvrtke koje surađuju na Alpine A390_β
Lavoisier Composites:
- Prvi projekt s Alpineom
- 9 mjeseci rada
- 360 profila na podu
Erpro grupa:
- Surađuje s Alpineom od 2022
- 3 tjedna proizvodnje po naslonjaču za glavu
- 12 sati stvaranje, 48h hlađenje
Lavoisier Composites, davanje drugog života vrhunskim materijalima
Iako se pod vozila može činiti čisto funkcionalnim, Marc Poulain i njegovi timovi htjeli su ga učiniti bitnim elementom u dizajnu interijera A390_β, kako bi naglasili osjećaj brzine, vrlo prisutan u izložbenom automobilu.
Kako bi to postigao, Alpine design kontaktirao je Lavoisier Composites, start-upom sa sjedištem u Lyonu specijaliziranim za razvoj i proizvodnju kompozitnih dijelova iz ekoloških izvora. Tvrtka, nazvana po Antoineu Lavoisieru, ocu moderne kemije, vođena je motom znanstvenika, 'ništa nije izgubljeno, ništa nije stvoreno, sve se transformira'. Slijedeći ovo načelo, radi ruku pod ruku s aeronautičkom i fotonaponskom industrijom kako bi smanjio stvaranje nusproizvoda i stvorio inovativne kompozitne materijale i dijelove. Proizvodni procesi kao što je kompresijsko kalupljenje, omogućuju im upotrebu materijala s visokim udjelom ugljičnih vlakana za postizanje vrlo specifičnih geometrija.
Kako bi poštovali mineralnu estetiku efekta bazalta koji je zamislio dizajnerski tim, inženjeri Lavoisier Compositesa su proizveli pod sastavljen od mnoštva elemenata trokutastog presjeka čije strane otkrivaju dubinu ugljika i sjaj silicija. Ova ekskluzivna kreacija u potpunosti se temelji na 3D modelu koji su zamislili Alpineovi dizajneri.
Uz estetsku vrijednost poda, Lavoisier Composites također daje Alpineu priliku za rad s održivim materijalima i pokazuje da je drugačiji put u industriji moguć. Zahvaljujući jedinstvenom znanju u ponovnoj uporabi materijala visokih performansi, moguće je proizvesti strukturne dijelove s malim utjecajem na okoliš.
'Dajući drugi život najsuvremenijim materijalima, Lavoisier Composites stavlja poštovanje materijala u središte industrijskih razmatranja. Ono što se može činiti kao ograničenje postaje snaga za naše klijente, za koje je održivost postala ključno pitanje.' rekao je Esteban Villalon, izvršni direktor tvrtke Lavoisier Composites.
Snaga u jedinstvu
Radeći s inovativnim partnerima kao što su Erpro Group i Lavoisier Composites, Alpine jača svoju stručnost u iznimnim materijalima i pomiče granice dizajna dok izaziva svoje proizvodne procese. Bitan je to način razmišljanja za proizvođača u stalnoj evoluciji.