PLUG-IN HIBRIDI

Audi elektrificira svoju paletu: Sada i A6 55 TFSI e quattro ima plug-in hibridni pogon

23.10.2019 u 13:19

Bionic
Reading

Sudeći prema podacima o potrošnji goriva i struje, kao i emisijama CO2 dobivenim prema WLTP proceduri, pet Audijevih elektrificiranih modela ima sjajne performanse

Audi proširuje svoju paletu elektrificiranih srednje velikih do luksuznih modela, pa će se tako u njihovim modelima A6, A7, A8, Q5 i Q7 ugrađivati kombinacija dva visoko učinkovita pogona; benzinskog i električnog. Svi ovi modeli nosit će oznaku 'TFSI e', a to upućuje da se radi o plug-in hibridnim verzijama navedenih pet modela. Ovih pet modela Audijevih automobila i dalje ima i svoje klasične motorne izvedbe za one koji nisu ljubitelji elektrificiranih pogona. Pod time mislimo na verzije pogonskih jedinica - TFSI se odnosi benzinske motore te TDI za dizelske motore.

Najnoviji model u ovoj paleti plug-in hibrida je A6 55 TFSI e quattro, koji koristi redni četverocilindrični benzinski motor, 2.0 TFSI, obujma 1984 cm³ snage 252 KS (185 kW) i najvećeg okretnog momenta od 370 Nm pri 1600 do 4500 o/min. Uz benzinski motor tu je elektromotor, koji je integriran u sedmerostupanjski S tronic automatski mjenjač, i ima najveću snagu od 105 kW. Okretni moment cijelog plug-in hibridnog sustava dostiže svoj najveći okretni moment od 500 Nm već pri 1250 o/min.

Litij-ionska baterija, koja je smještena straga, pohranjuje 14,1 kWh energije. Sama baterija je integrirana u vozilo, tako da ne ometa sam prtljažni prostor, koji ostaje ravan i praktičan.

Model A6 TFSI e 55 quattro je sportski automobil koji je istovremeno vrlo učinkovit. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,6 sekundi, a najveća brzina mu je elektronički ograničena na 250 km/h. Na čisto električni pogon ​​postiže maksimalnu brzinu od 135 km/h. Njegov električni domet, mjeren prema WLTP proceduri, iznosi do 53 kilometra. Snažan plug-in hibridni model jedina je premium limuzina u izravnom konkurentskom okruženju koja ima pogon na sve kotače, dobro znan Audijev quattro integralni pogon. Što se potrošnje tiče, Audi kaže da mu je kombinirana potrošnja goriva od 2,1 do 1,9 litara na 100 km, kombinirana potrošnja električne energije od 17,9 do 17,4 kWh/100 km. Kombinirana emisija CO2 mu je 47 do 43 g/km.

Koncept plug-in hibridnog pogona Audija A6 55 TFSI e quattro dizajniran je tako da vozač većinu svakodnevnih vožnji može obaviti samo na električni pogon, dakle bez ikakvih lokalnih emisija i gotovo bez zvuka. Vozač može birati između tri načina vožnje - EV za potpuno električnu vožnju, Hybrid za učinkovitu kombinaciju oba tipa pogona i Hold za očuvanje električne energije dostupne u bilo kojem trenutku.

U načinu rada Hybrid prediktivna radna strategija osigurava maksimalnu učinkovitost i najveću moguću količinu električne vožnje. Upravlja pogonskim sklopom tako da se zadnja faza putovanja prije dolaska na odredište može pokriti u potpuno električnom načinu rada, a baterija se prethodno napuni preko motora s unutrašnjim izgaranjem, dakle benzinskog motora ako je potrebno. Precizno planiranje na etapi putovanja izvodi se pomoću prediktivne pomoći u pogledu učinkovitosti. Također koristi veliku količinu informacija, uključujući navigaciju, online događanja u prometu, stil vozača i senzore vozila kao što su kamera i radar. Planira upravljanje pogonima i odlučuje između vožnje s isključenim motorom (freewheeling) i obnavljanja električne energije uz krstareću vožnju (coasting).

Vozač može puniti svoj automobil električnom energijom na javnim postajama za punjenje do snage od 7,4 kW pomoću isporučenog mod 3 električnog kabela. To znači da je potrebno oko dva i pol sata da se napuni prazna visokonaponska baterija. Dok se nalazi na putu, Audijev e-tron Charging Service, servis za punjenje strujom, nudi pristup više od 110.000 punjača u Europi. Aplikacija myAudi opremljena je planerom putovanja koji pokazuje gdje se nalaze takve postaje. Korisnici mogu upotrebljavati aplikaciju za upravljanje punjenjem i kontrolom klime prije ulaska, čak i prije polaska. Klimatizacijski sustav djeluje s visoko učinkovitom toplinskom pumpom koja koristi otpadnu toplinu iz komponenata električnog pogona.

Osim kod modela A6 55 TFSI e quattro, identičan plug-in hibridni pogon koriste modeli A7 Sportback 55 TFSI e quattro i Q5 TFSI e 55 TFSI e quattro.

Dva najveća Audijeva modela, limuzina A8 L (s dugim međuosovinskim razmakom) i SUV Q7, koriste jači plug-in hibridni pogon - 60 TFSI e. Ovdje se radi o kombinaciji benzinskog motora 3.0 TFSI, V6 obujma 2995 cm³ i snage 340 KS (250 kW) te najvećeg okretnog momenta od 500 Nm pri 1370 do 4500 o/min. Uz benzinski motor tu je elektromotor, koji je integriran u osmerostupanjski automatski mjenjač S tronic te ima najveću snagu od 100 kW. Okretni moment cijelog plug-in hibridnog sustava dostiže svoj najveći okretni moment od 700 Nm. Ubrzanje do 100 km/h je 4,9 sekundi, a najveća brzina mu je elektronički ograničena na 250 km/h. Na čisto električni pogon ​​postiže maksimalnu brzinu od 135 km/h. Njegov električni domet, mjeren prema WLTP proceduri, iznosi do 46 kilometra. Što se potrošnje tiče, Audi kaže da mu je kombinirana potrošnja goriva 2,7 do 2,5 litara na 100 km, a kombinirana potrošnja električne energije od 21,2 do 20,9 kWh/100 km. Kombinirana emisija CO2 mu je od 61 do 57 g/km.

Audi Plug-in hibrid
  • Audi Q5 TFSI e 55 TFSI e quattro
  • Audi Q5 TFSI e 55 TFSI e quattro
  • A7 Sportback 55 TFSI e quattro
  • A7 Sportback 55 TFSI e quattro
  • A7 Sportback 55 TFSI e quattro
    +8
Audi plug-in hibridni pogon Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi