Vjerojatno najveći problem električnih automobila njihove su baterije, jer osim što je u ovome trenutku premalo punjača da bi se privukli novi kupci, vrijeme punjenja do 80-ak posto kapaciteta traje u najboljem slučaju najmanje dvadesetak minuta
Budućnost automobila u svakodnevnom životu prema mnogima leži u onim električnim, no ova tehnologija danas se susreće s mnogim problemima. Uzmemo li to da su električni automobili zbog skupih novih tehnologija i još uvijek premalenih serija mnogima prilično nedostupni, možda je i najveći problem, prema razmišljanjima običnih ljudi, njihov relativno skroman domet, odnosno vrijeme punjenja baterija.
Da, naravno, reći ćete: i javno dostupnih punjača još je uvijek premalo! Možda i jest tako, ali niti potpuno električnih automobila i plug-in hibrida danas na cestama nema zasad toliko, pa je i ovoliko dostupnih punjača i više nego dovoljno. Slažemo se s vama - u Hrvatskoj, ali u Njemačkoj ili jednoj Norveškoj (u ovoj naftom prebogatoj skandinavskoj zemlji 60-ak posto svih novoregistriranih automobila je elektrificirano)?
Njemačka kancelarka Angela Merkel na svom podcastu uoči današnjeg sastanka s vrhom automobilske industrije poslala je poruku javnosti, ali i proizvođačima automobila i s njima povezanom autoindustrijom, da samo u Njemačkoj do 2030. godine treba izgraditi čak milijun mjesta za punjenje električnom energijom ovakvih vozila jer će ljudi jedino tako imati povjerenja u kupnju električnih automobila. 'Nove tehnologije, vođene digitalizacijom, ali i nove tehnologije pogona, ozbiljno mijenjaju mobilnost u našoj zemlji', izjavila je kancelarka Njemačke.
To je rješenje dijela problema, dok su se za onaj drugi, koji se odnosi na vrijeme trajanja punjenja strujom, pobrinuli, kako se čini, istraživači sa Sveučilišta u Pennsylvaniji u SAD-u.
Naime, oni su razvili litij-ionsku bateriju koja se može napuniti u roku od deset minuta, a istovremeno ima velik kapacitet. To bi riješilo ovaj veliki, ako ne i glavni problem koji trenutno sprječava proboj elektromobilnosti u suvremenom svijetu. Jer dok se konvencionalni automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem na fosilna goriva u potpunosti mogu napuniti za samo nekoliko minuta, punjenje električnih vozila traje najmanje oko pola sata, čak i na modernim stanicama za brzo punjenje. Porsche Taycan može napuniti kapacitet baterije od pet do 80 posto u roku od 22,5 minuta, ali samo ako se radi o 800-voltnoj stanici za punjenje i uvjeti su idealni.
Uobičajene litij-ionske baterije ne mogu se napuniti tako brzo jer to uzrokuje ekstremno visoke temperature, što može dovesti do požara. Istraživačka skupina koju vodi stručnjak Chao-Yang Wang sada je pronašla put za rješenje ovog problema, prema medijskim izvještajima: premazali su grafitnu anodu baterije tankim filmom od nikla, koji sprečava da se litij-ioni naslažu na njemu. To se obično događa tijekom brzog punjenja i često dovodi do kratkog spoja. Suprotno tome, istraživači s tog sveučilišta kažu da je nova baterija preživjela 1700 ciklusa punjenja bez oštećenja.
Baterije se smatraju srcem e-mobilnosti pa mnogi istraživači razvijaju poboljšanja postojećih baterija ili traže nova rješenja. Sljedeći veliki korak su čvrste baterije, za čiju je tehnologiju japanski proizvođač automobila Toyota nedavno najavio značajan napredak. Hrvatski proizvođač isključivo električnih automobila Rimac ili austrijska tvrtka Kreisel Electric slijede obećavajuće pristupe poboljšanju postojeće tehnologije.