PREMIJERA U PROSINCU

Crosstrek će biti Subaruov prvi model koji koristi hibridni sustav nove generacije

22.10.2024 u 14:09

Bionic
Reading

Veći spremnik goriva i otprilike 20-postotno smanjenje potrošnje goriva u odnosu na trenutni hibridni sustav omogućuju raspon od preko 1000 km u krstarećem načinu vožnje s jednim spremnikom, što je najduži raspon bilo kojeg Subaru vozila u povijesti

Subaru je najavio debi hibridnog sustava nove generacije. Ovo je rezultat suradnje tri japanska proizvođača automobila (Subaru Corporation (Subaru), Toyota Motor Corporation (Toyota) i Mazda Motor Corporation (Mazda)), koji su u lipnju ove godine objavili kako su se posvetili razvoju novih motora prilagođenih elektrifikaciji i težnji za neutralnošću ugljika.

Subaru Crossstrek za japansko tržište, koji će imati svoju premijeru u prosincu ove godine, će biti prvi model ovog japanskog proizvođača opremljen najnovijim hibridnim sustavom. Iz Subarua kažu kako je novorazvijeni sustav osmišljen za postizanje vrhunske ravnoteže između uživanja u vožnji i očuvanju okoliša.

Hibrid sljedeće generacije je opremljen novorazvijenim 2,5-litrenim benzinskim Boxer motorom i transaxle prijenosom. Novi hibridni pogon usvaja serijski paralelni sustav koji učinkovito koristi ili elektromotor ili motor s unutarnjim izgaranjem kao izvor napajanja, ovisno o situaciji.

Velikodušni dinamični učinak elektromotora i glatko ubrzanje dodatno poboljšavaju uživanje u vožnji. Subaruov Symmetrical AWD pogon na sva četiri kotača pruža pouzdanu vožnju i off-road performanse zahvaljujući preciznoj kontroli mehanički povezanih prednjih i stražnjih kotača putem kardanskog vratila (kardana).

Nadalje, kompaktni motor s horizontalno nasuprotnim cilindrima (postoje još i redni ili linijski motori s unutarnjim izgaranjem i u V-konfiguraciji cilindara) omogućava bateriju visokog napona i veliki rezervoar za gorivo. Veći spremnik goriva i otprilike 20-postotno smanjenje potrošnje goriva u odnosu na trenutni hibridni sustav omogućuju raspon od preko 1000 km u krstarećem načinu vožnje s jednim spremnikom, što je najduži raspon bilo kojeg Subaru vozila u povijesti. Osim toga, produžena vožnja samo na struju također je smanjila buku.

  • +5
Subaru hibridni sustav sljedeće generacije Izvor: Promo fotografije / Autor: Subaru, Toyota, Mazda

Značajke hibridnog sustava Subaru nove generacije

2,5-litreni Subaru Boxer motor

Novorazvijeni 2,5-litreni benzinski motor s horizontalno nasuprotnim cilindrima, posebno dizajniran za hibridni sustav nove generacije, nudi i dinamične performanse i malu potrošnju goriva zahvaljujući visokoj toplinskoj učinkovitosti. Njegova snaga je 160 KS (118 kW) pri 5600 okr./min., uz najveći okretni moment od 209 Nm pri 4000-4400 okr./min.

Osim toga, integrirana jedinica za upravljanje napajanjem koja se nalazi na vrhu motora, kontrolira električno napajanje isporučeno iz visokonaponske baterije, poboljšavajući performanse kad je riječ o potrošnji električne energije.

Transaxle prijenos

Transaxle prijenos je novo razvijen za hibridni sustav sljedeće generacije, dva moćna elektromotora – pogonski elektromotor i elektromotor-generator - prednji diferencijal i elektronički kontrolirana spojka integrirani su u jedan paket. Pogonski elektromotor (trofazni AC sinkroni električni motor), koji generira maksimalni izlaz od 88 kW (120 KS), može poslužiti kao glavni izvor snage vozila u širokom rasponu situacija, s područjima gdje motor s unutarnjim izgaranjem nadomješta elektromotor u uvjetima kada isti nije prikladan. Inače, pogonski elektromotor ima najveći okretni moment od 270 Nm.

Mehanički sustav pogona kotača (AWD)

AWD sustav, koji mehanički spaja prednje i stražnje kotače putem kardanskog vratila, nudi stabilnu vožnju, bez obzira na vrstu podloge po kojo se vozi.

Baterija visokog napona

Novorazvijena visokonaponska litij-ionska baterija (kapaciteta 1,1 kWh), koju karakterizira njezina velika gustoća, mala težina i dugi život, smještena je ispod podnice prtljažnika.

Veliki spremnik goriva 

Kapacitet spremnika za gorivo povećao se na 63 litre premještanjem jedinice za upravljanje napajanjem iznad motora s mjesta ispod podnice. Prošireni spremnik goriva i poboljšana potrošnja goriva (u usporedbi s trenutnim hibridnim sustavom) rezultiraju krstarećim rasponom od preko 1000 km s jednim spremnikom goriva.