Fleksibilan 'all-rounder'

Subaru Crosstrek je moderni desetobojac: Hibridni motor e-Boxer, pogon na sve kotače S-AWD i unaprijeđeni sustav EyeSight

04.03.2024 u 12:51

Bionic
Reading

Njegov pogon je karakteristična kombinacija sustava stalnog simetričnog pogona na sve kotače s hibridnim pogonskim sklopom e-Boxer. Optimizirani 2-litreni boxer benzinski motor od 136 KS i električni motor od 16,7 KS osiguravaju nižu potrošnju goriva i emisiju CO2

Novi Subaru Crosstrek najmanji je terenski model cijenjenog japanskog proizvođača 4x4 vozila, u Europi predstavljen krajem prošle godine. Crosstrek je nasljednik modela XV lansiranog 2012., koji je u vrlo kratkom vremenu postao bestseler. Kupci su cijenili njegove razumne dimenzije i lakoću ulaska i izlaska, zahvaljujući visini vozila. No nakon 11 godina sazrelo je vrijeme za novu generaciju, koja je zapravo četvrta generacija modela XV. Tako sada novi Crosstrek nudi još veću sigurnost u usporedbi sa svojim prethodnikom.

Subaru Crosstrek je fleksibilan 'all-rounder' standardno opremljen pogonom na sve kotače, X-Mode, učinkovitom Subaru e-Boxer tehnologijom i dodatno razvijenim EyeSight sustavom pomoći u vožnji. Ergonomska unutrašnjost impresionira vrlo dobrom preglednošću u svim smjerovima, kao i modernim tehnologijama, na primjer integracijom bežičnog povezivanja pametnog telefona.

Subaru Crosstrek Izvor: Promo fotografije / Autor: Subaru

Crosstrek čini svaki gradski izlet i avanturu na otvorenom još uzbudljivijom. Opremljen najnovijim Subaru sigurnosnim tehnologijama, Crosstrek pruža bezbrižnost, a njegova dinamika vožnje nudi neograničenu udobnost na svakodnevnim putovanjima, kao i u posebnim prilikama.

Vanjski dizajn

Njegov upečatljiv, dinamičan dizajn sa snažnim prednjim dijelom i raširenim branicima pravi je užitak vidjeti ga već pri prvom pogledu. Tanka i izoštrena linija novog Subaru Crosstreka, tipična za moderni SUV, podsjeća na praktičnost i čvrstinu te osigurava laganu i pouzdanu vožnju.

Prednja rešetka, bočna obloga i stražnja prednja svjetla daju karakterističan trodimenzionalni učinak novom Crosstreku, za snažan i čvrst oblik te pouzdanost. Sa strane, oštre bočne linije i veliki lukovi kotača omogućuju Crosstreku agilna i dinamična putovanja, čak i na neravnim podlogama.

Poklopac motora izrađen je od aluminija, ali s potpuno redizajniranim oblikom, s ciljem povećanja vidljivosti i aktivne zaštite u slučaju sudara s pješacima.

Traka u prednjoj rešetki izražava snagu i oštrinu nosa automobila, također zahvaljujući vizualnoj povezanosti prednjih svjetala. Ista su male veličine, zbog upotrebe LED dioda, i daju automobilu moderan i aerodinamičan oblik.

LED reflektor je opremljen asimetričnom lećom kako bi se pojačala kompaktnost i razlikovanje od XV-a. Što se tiče ovoga, novi Crosstrek je opremljen prednjim bifunkcionalnim LED svjetlima koja omogućuju prebacivanje s dugih na kratka svjetla pomoću iste jedinice. Svjetla za okretanje izrađena su od optimiziranih LED dioda, kako bi se poboljšala bočna vidljivost u mraku.

Bočni pogled karakterizira klinasti pojas koji završava u stražnjem dijelu automobila, kao da se stapa s njim, a posljedično spušta i krov. Automobilu daje dinamičan i tanak oblik. Izvanredna visina automobila i poboljšani lukovi kotača čine ideju dinamičnosti i lakoće još jasnijom. Na krovu automobila, krovne šine također poštuju dizajn prikazan na bokovima novog Crosstreka.

Najkarakterističnija dizajnerska značajka u stražnjem dijelu novog Crosstreka je zategnutost stražnjeg dijela, koja također naglašava povećanje stražnjih branika.

Stražnja svjetla su opremljena trodimenzionalnim izoštrenim LED svjetlima, dizajniranim kao preokrenuto slovo 'C'. Široka vrata prtljažnika u ravnini su s branikom i imaju zaštitne slojeve u slučaju vožnje na otvorenom.

Vanjske dimenzije novog Crosstreka su sljedeće: duljina 4495 mm (+10 mm u odnosu na XV), širina 1800 mm (bez retrovizora), visina 1600 mm (+5 mm), međuosovinski razmak 2670 mm (+5 mm). Dimenzije naplataka su 17 i 18 cola, a dimenzije guma su 225/60R17 i 225/55R18.

Crosstrek dolazi s minimalnim razmakom od tla od 220 mm, zajedno s poboljšanim prilaznim i odlaznim kutovima, koji smanjuju rizik od povlačenja prednjeg dijela karoserije ili propadanja automobila, dok nudi razmak od ceste za širi raspon aktivnosti. Crosstrek ima kapacitet vuče od 1270 kg, a težina samog vozila je između 1595 i 1612 kg u ovisnosti o opremi.

Crosstrek nudi od 328 do 1314 litara prtljažnika. S lako dostupnim stražnjim sjedalima, stražnja sjedala djeljiva u omjeru 60:40 omogućuju slobodno povećanje prostora prtljažnika. Zahvaljujući umjerenoj visini za lakši pristup i širokom otvoru, utovar/istovar prtljage sada je lakši.

Unutrašnjost

Interijeri već na prvi pogled odaju jasan dojam kvalitete koji, zahvaljujući i svojoj praktičnosti, garantiraju vrhunska iskustva na cesti. Kao rezultat toga, vožnja novog Subaru Crosstreka je ugodna i zabavna.

Sa sivim dvobojnim stilom i srebrnim šavovima, dizajn interijera izražava prikladnost Crosstreka za aktivan životni stil na otvorenom. Dok vozaču pruža optimalan položaj za vožnju, prostrana unutrašnjost je optimizirana zahvaljujući proširenom prostoru za ramena, udobnom razmaku između središta sjedala i udobnom prostoru za glavu i noge.

Inženjeri su si postavili izazov da Crosstreku dodijele standarde kvalitete vožnje, standarde tišine i udobnosti vožnje koji se obično povezuju sa znatno skupljim modelima u višim segmentima.

Ovaj novi pristup doveo je do razvoja sjedala koja sprječavaju podrhtavanje glave ((smanjenje pokreta glave u odnosu na njihanje karoserije vozila: pribl. poboljšanje od 15 posto u usporedbi sa Subaruom XV, kao i kretanje glave na valovitoj cesti: njihanje glave (suvozačevo sjedalo) smanjeno je za pribl. 44 posto)).

Kao i mjera koje su značajno smanjile zvučni pritisak u kabini ((stopa smanjenja zvučnog tlaka u kabini (oštroća pri vožnji brzinom od 20 km/h): pribl. 50 posto poboljšanja u usporedbi sa Subaruom XV)) i omogućile dostizanje standarda kvalitete vožnje, tišine i udobnosti koje su inženjeri željeli postići s potpuno novim Crosstrekom.

Subaru Crosstrek Izvor: Promo fotografije / Autor: Subaru

Infotainment

Potpuno novi Crosstrek dolazi sa Subaru zajedničkim sučeljem jednostavnim za korištenje koje sadrži 11,6-inčni, full HD zaslon osjetljiv na dodir središnji informacijski zaslon. Osim tipki na dodir, hardverski prekidači i dalje su dostupni za radnje koje bi vozači trebali obavljati bez skretanja pogleda radi sigurne vožnje.

Infotainment sustav sada ima zaključavanje PIN kodom dizajnirano da spriječi curenje osobnih podataka tijekom parkiranja vozila. Ovo također obavještava korisnika kada se vozilo kreće izvan unaprijed postavljenog područja, korisno za signaliziranje ako se ne vozi kako je predviđeno ili je jednostavno ukradeno.

Usvojena je nova metoda za postavljanje odredišta pomoću what3words koja korisnicima omogućuje prepoznavanje točnih lokacija postavljanjem odredišta na temelju odgovarajućih riječi. Crosstrek također nudi poboljšanu povezanost kompatibilnu s bežičnim Apple CarPlay i Android Auto.

Subaru Crosstrek
  • Subaru Crosstrek
  • Subaru Crosstrek
  • Subaru Crosstrek
  • Subaru Crosstrek
  • Subaru Crosstrek
    +83
Subaru Crosstrek Izvor: Promo fotografije / Autor: Subaru

Sigurnosni sustavi

Potpuno novi Crosstrek ima najnoviju verziju EyeSight Driver Assist tehnologije, Subaruovog sustava za sprječavanje sudara sa stereo kamerom. Ima znatno širi raspon prepoznavanja (raspon je gotovo udvostručen). Novi sustav prepoznaje vozila na dva kotača i pješake s lijeve i desne strane vozila. Sada uz korištenje električnog pojačivača kočnice s boljim odzivom pojačanja, poboljšani su odziv kočenja prije sudara i smanjena radna buka.

Nova tehnologija EyeSight Driver Assist dolazi s 14 funkcija; Od kojih je 7 novih (prednje kočenje prije sudara, autonomno upravljanje u nuždi, funkcija centriranja trake, pomoć pri zadržavanju trake u nuždi, prepoznavanje prometnih znakova, inteligentni limitator brzine, monitor EyeSight Assist). Sustav EyeSight ugrađen je kao standardna oprema.

Ostale standardno opremljene funkcije uključuju automatsko kočenje unatrag (RAB), sustav nadzora vozača (DMS) i Subaruov sustav za otkrivanje stražnjeg vozila (SRVD), kao i neke sigurnosne značajke koje su prvi put u Subaruu; kao što su LED svjetla za zavoje koja poboljšavaju vidljivost noću i pomažu u ranom uočavanju pješaka i bicikala, te bočni zračni jastuci za vozačevo sjedalo (ukupno devet zračnih jastuka).

Subaru e-Boxer hibridni pogonski sklop

Potpuno novi Crosstrek nastavlja čuvati karakterističnu kombinaciju sustava stalnog simetričnog pogona na sve kotače (S-AWD) s hibridnim pogonskim sklopom e-Boxer.

Novi Crosstrek e-Boxer opremljen je 2.0l FB20 benzinskim hibridnim motorom, prilagođenim za ovaj novi model. Motor je optimiziran kako bi se smanjila unutarnja trenja i povećala radna 'tečnost i zaobljenost', što je rezultiralo manjim vibracijama, nižim emisijama i potrošnjom.

Njegova maksimalna snaga je smanjena sa 150 KS (110 kW) na 136 KS (100 kW) pri 5600 okr./min. i ima najveći okretni moment od 182 Nm (prije 194 Nm) pri 4000 okr./min. Treba reći, kako se ova smanjena snaga ne osjeća pretjerano u vožnji, a potrošnja i emisije CO2 su značajno smanjene. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 10,8 s, a krajnja brzina 198 km/h. Potrošnja u kombiniranim uvjetima je 7,7 l/100 km, a emisija CO2 174 g/km (sve WLTP).

Električni motor/starter generator upravlja pokretanjem motora s unutarnjim izgaranjem u situacijama Start&Stop i njegovim ponovnim pokretanjem tijekom prelaska s EV pogona (100 posto električni) na Motor Assist vožnju (kombinirani rad dvaju motora). Električnu jedinicu čini sinkroni stroj s trajnim magnetom koji radi s trofaznom izmjeničnom strujom i isporučuje izlaznu snagu od 12,3 kW (16,7 KS) i okretni moment od 66 Nm. Električni motor ugrađen je uzdužno unutar Lineartronic Hybrid mjenjača.

Oba motora, toplinski i električni, Crosstreka su povezani Lineartronic kontinuirano varijabilnim CVT mjenjačem, koji je posebno razvijen za hibridni model. Pogonski sklop upotpunjuje stalni simetrični AWD pogon na sva četiri kotača s aktivnom raspodjelom okretnog momenta.

Hibridni mjenjač Lineartronic CVT također ima ručni način rada, kojim se mogu upravljati s dvije poluge iza upravljača. Vozač može birati između 7 unaprijed postavljenih 'virtualnih' stupnjeva prijenosa kako bi simulirao osjećaj sekvencijalnog mijenjanja brzina.

Budući da novi Subaru Crosstrek ima hibridni pogonski sklop, kočioni sustav također je prilagođen specifikacijama automobila. Automobil je opremljen hidrauličkim kočnim sustavom s četiri diska, ali najviše koristi regenerativno kočenje koje omogućuje električni motor.

Kada se gas otpusti ili čak brže i jače koči, elektromotor radi kao generator struje koji stvara električnu energiju za punjenje baterije. Proces regenerativnog kočenja pretvara kinetičku energiju automobila u električnu energiju, dajući ujedno veliki doprinos smanjenju brzine.

Baterija je litij-ionskog tipa s maksimalnom snagom od 13,5 kW i napona 118,4 V, te kapaciteta 4,8 Ah.

X-MODE susutav

Novi Subaru Crosstrek opremljen je već poznatom kontrolom proklizavanja X-MODE. U verziji STYLE sustav ima jedan način rada, dok u verzijama STYLE XTRA i PREMIUM ima dva načina rada (SNOW/DIRT i DEEP SNOW/MUD). U normalnim situacijama sustav ne radi, ali ga vozač može aktivirati kad god poželi dodirom na gornji dio središnjeg zaslona.

Način rada i postavke sustava X-MODE prikazani su na vozačevom zaslonu, između okretaja i brzinomjera te na središnjem kontrolnom zaslonu. Kada je sustav aktiviran, uz razinu intervencije Snijeg/Zzemlja ili Duboki snijeg/blato , prikazuje trenutni uzdužni nagib.

Ova kontrola proklizavanja radi na glavnim elementima automobila kao što su motor, simetrični AWD i kočioni sustav, kako bi se na najsigurniji mogući način suočio sa svakom stazom čak i u lošim vremenskim uvjetima ili na površinama s lošim prianjanjem. To se postiže prilagođavanjem kriterija intervencije trenutnom stanju prianjanja.

Također su poduzete mnoge radnje kako bi se optimizirale sve sigurnosne funkcije, kako bi se osigurala sigurna vožnja u svakoj situaciji.

Cijene

Novi Subaru Crosstrek dolazi u tri razine opreme: STYLE po cijeni od 41.410 eura, STYLE XTRA od 43.254 eura i PREMIUM od 46.606 eura. Ove preporučene cijene uključuju pripadajući PDV i PPMV. Istaknimo i da je metalik boja u vrijednosti od 750 eura (ekskluzivno za hrvatsko tržište) već uključena u cijenu modela.