udar munje

Dizajn modela Abarth 600e u ime performansi: Spajanje naslijeđa i inovacija

26.11.2024 u 10:03

Bionic
Reading

Vanjski dizajn savršeno izražava intuicije iz prošlosti, kao što je spojler od smole Carla Abartha, reinterpretiran kroz suvremenu leću koja omogućuje Abarthov električni prelazak prema električnoj eri

Vođen poviješću i strašću, novi Abarth 600e je najčišći izraz Abarthovog novog dizajnerskog jezika, vizualni prijevod performansi. Nimalo slučajno, neki od dizajnerskih izbora napravljenih na ovom vozilu odražavaju intuicije iz prošlosti koje su iznjedrile neke od najuspješnijih automobila marke, odajući počast ovoj ostavštini dok čvrsto gleda u budućnost.

Vanjski dizajn

Abarthovo nasljeđe istaknuto je u vanjskom dizajnu novog Abartha 600e, zahvaljujući mješavini modernog dizajna utkanog u rane izbore. Ovdje su spojena dva svijeta, predstavljajući i podrijetlo marke Scorpion i svijet igara s reinterpretacijom prugaste teme i škorpiona koji je već debitirao na modelu Abarth 500e, kao identifikator marke, i pridonio izražavanju njegovog električnog prekidača prema električna era.

Doista, elektrificirani Scorpion i dalje je neosporni protagonist vozila marke zajedno s prugastim uzorkom, koji obogaćuje neke od vanjskih točaka oko automobila: uz logotipe na branicima i značku Abartha na poklopcu motora, voljeni, ali prijeteći simbol se pojavljuje na središnjoj crti, ugraviran na crnim površinama prednjeg i stražnjeg odbojnika i spojlera.

Abarth 600e Design Story Izvor: Promo fotografije / Autor: Abarth

Još jedan skok u prošlost je reinterpretacija u suvremenom ključu velikog, brutalno izrezbarenog volumena prednjeg hladnjaka modela Abarth 850 TC, zvanog 'cassettone'. Abarth 850 TC prvi je automobil pod oznakom 'Turismo Competizione' Scorpion, spokojan obiteljski automobil pretvoren u agilno, lagano i brzo trkaće vozilo koje je osvojilo brojna europska natjecanja, sa zadivljujućim rezultatom od 51 pobjede u 53 utrke. Četvrtast i pomalo brutalan, branik modela Abarth 600e daje automobilu sportski izgled i snažan emocionalni dojam.

U počast Carla Abartha

Novi Abarth 600e također odaje počast intuiciji Carla Abartha koji je predvidio dvostruku funkcionalnost otvorenog prtljažnika, što je poboljšalo rasipanje topline, performanse u hlađenju i aerodinamiku. Vizionarski spojler od smole Carla Abartha iznjedrio je Abarthovo 'krilo', značajku koja je sada istaknuta na mnogim Abarthovim uspješnim vozilima.

Spojler modela Abarth 600e razvijen je razdvajanjem protoka zraka na dva dijela kako bi se poboljšao otpor automobila, a kako bi uvijek pružili izvrsne performanse, Abarthovi dizajneri proučavali su i nekoliko puta testirali kvadratne oblike aerospojlera i izvlakača u braniku u posebnom zračni tunel.

Osim prošlih utjecaja, druga tema se uključuje kako bi obogatila novi dizajnerski jezik modela Abarth 600e. Nadahnuta digitalnim svijetom i svijetom igara, kvadratna geometrija pojačana je snažnom grafikom koja sadrži nagnute linije, ugravirane na površinama koje postaju rešetka u usisniku zraka. Kako bi uzvisili dobiveni učinak, Abarthovi dizajneri su ovu logiku oblika i obrade doveli do pojave i na stražnjem braniku.

Abarth 600e Izvor: Promo fotografije / Autor: Abarth

Za hrabar dizajn eksterijera, marka Scorpion usredotočila se na četiri glavna elementa koji novi Abarth 600e čine reprezentacijom Abarthovih postignuća performansi: prednji i stražnji branik, spojler i kotači. Na prednjoj strani, aerodinamičke i rashladne performanse poboljšane su guranjem profila prema naprijed, što rezultira 'efektom nosa morskog psa' koji daje dodatni začin, dok se volumen ističe zahvaljujući jedinstvenom braniku i trodimenzionalnom Abarth natpisu. Uz to, zajedno s Motorsport timom, dizajneri su automobilu osigurali nisku postavu i veliki trag s dodatnih 30 mm sprijeda i dodatnih 25 mm straga, pojačavajući vanjski izgled.

Posljednji od glavnih elemenata, 20-colni dijamantni aluminijski kotači, uglavnom su izgrađeni oko tri dijela: čvrsta, ali lagana unutarnja struktura koja poziva natrag na karoseriju automobila; žalac predstavlja aerodinamičku funkciju i inspirira vanjsku grafiku i, konačno, učinak mono-bolta koji podsjeća na svijet utrka.

Sve u svemu, automobil ima odvažan dizajn s elementima koji naglašavaju njegovu agresivnost, poput specifičnog okvira stražnjih svjetala, oblika nadahnutog 'cassetoneom' i crnih poklopaca retrovizora i ručki u kontrastu s uzbudljivim bojama Scorpionissime: Acid Green zelena, kao referenca na boju protuotrova i ekskluzivna Hypnotic Purple ljubičasta koja je inspirirana hipnotičkim učinkom nakon uboda.

Dizajniran da bude najsnažniji Abarth ikada

Razlog zašto je novi Abarth najsnažniji ikad leži u nekim bitnim elementima unutar automobila, uključujući kucajuće srce vozila, odnosno njegov električni motor. Novi model Scorpio nadmašuje karakteristike postojećih električnih sportskih kompakta sa svojim motorom od 207 kW (280 KS) - najvećom snagom koju je Abarth ikada postigao. Njegov električni motor ispitan je na ispitnom stolu FORMULA E s pravim simulatorom vožnje.

Abarth 600e Scorpionissima: zvuk Izvor: Promo fotografije / Autor: Abarth

Nadalje, Scorpionissima, s ubrzanjem od 0 do 100 za 5,85 sekundi, i Turismo, s ubrzanjem od približno 6,24 sekunde, brzi su i osjetljivi na svakom terenu. Nadalje, kako bi se osigurala veća snaga, ovaj 'monstruozni' automobil opremljen je okretnim momentom od 345 Nm i može postići ograničenu najveću brzinu od 200 km/h s dosegom do 334 km u WLTP kombiniranom ciklusu, ovisno o opremi vozila.

Obje verzije novog Abartha 600e opremljene su s tri načina vožnje. Turismo način rada nudi glatko ubrzanje i 110 kW (150 KS) snage za Abarth 600e Turismo i 140 kW (190 KS) za Scorpionissimu, u kombinaciji s 300 Nm okretnog momenta za uzbudljivo iskustvo vožnje pri najvećoj brzini od 150 km/h. Ova konfiguracija također nudi sportsku kalibraciju papučice gasa i upravljača te standardnu ​​ESP kalibraciju. Osim ovih značajki, drugi način vožnje, Scorpion Street, opremljen je sa 150 kW (204 KS) snage za Turismo verziju i 170 kW (231 KS) za Scorpionissimu s 345 Nm okretnog momenta, za najveću brzinu od 180 km/h; treći način rada, Scorpion Track, uključuje agresivnu kalibraciju papučice gasa i sportsko upravljanje kao i ESP postavke koje jamče veću zabavu u vožnji.

S konfiguracijom Scorpion Track, Abarth postaje elektrificiraniji nego ikad, izražavajući sav svoj potencijal, s maksimalnom brzinom od 200 km/h, okretnim momentom od 345 Nm i maksimalnom snagom od 207 kW (280 KS) za Abarth 600e Scorpionissima i 175 kW (240 KS) za verziju Turismo.

Abarth 600e
  • Abarth 600e
  • Abarth 600e
  • Abarth 600e
  • Abarth 600e
  • Abarth 600e
    +26
Abarth 600e Izvor: Promo fotografije / Autor: Abarth

Unutrašnjost

Jednako privlačna kao i vanjski izgled, unutrašnjost učvršćuje visoke kvalifikacije Abarthovih dizajnera. Uz doprinos tima za ergonomiju, uložen je velik napor u dizajnu sjedala, instrumenta i upravljača modela Abarth 600e Sabelt koji odaje počast dvokrakom upravljaču koji se tradicionalno nalazi u trkaćim vozilima kao što je Abarth 131 Rally. Svi ti elementi čine viziju savršenom u osi, značajku koja je ključna za svaki sportski automobil, olakšavajući vezu između čovjeka i vozila, a posebno su dizajnirani i izrađeni da utjelovljuju, obuzdaju i podignu percepciju sportskog duha. Konkretno, Abarth 600e ima sportski upravljač s perforiranom kožom i umetcima od alcantare, kako u gornjem tako i u donjem dijelu, kako bi se postigla dodatna sportska privlačnost i maksimalno prianjanje, te posebno tražilo na upravljaču na '12 sati'. Prenošenje i očuvanje lakoće vozila isti su elementi koji su ušli u povijest utrka.

Vraćajući škorpionske vibracije i lakoću veličanstvenih aluminijskih kotača, trkaća sjedala modela Scorpionissima Sabelt imaju elektro zavarenu alcantaru s prepoznatljivim i ekskluzivnim dizajnom u obliku škorpiona. Ova agresivna konfiguracija s perforacijom i integriranim naslonom za glavu, ima za cilj izraziti trkaću konotaciju i prenosi agilnost s fragmentiranim stilom naplataka i rupa, istovremeno pružajući snagu škorpiona. Ideja je kontrast punog i praznog budući da je struktura lagana održavajući dobru udobnost i bočno zadržavanje također.

Abarth600e Interijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Abarth

Konfiguracija drugog sjedala, dostupna u modelu Abarth 600e Turismo, održava jasnu referencu s naslijeđem marke zahvaljujući naslonu za glavu integriranom u stražnjem dijelu. Nadalje, ovdje je tekstura tkanine sjedala ukrašena prugastim grafičkim uzorkom, inspiriranim svijetom igara i već prisutnim u drugim dijelovima vozila.

Tamna tema interijera dobivena je kroz elemente kao što su crni A, B i C stupovi, stropne obloge, strop i ukrasi. Kako bi zadržali efekt kontrasta, oni su istaknuti detaljima u boji poput šavova ili atraktivnog škorpiona na upravljaču koji dodatno pojačava uzbuđenje u vožnji. Novi dizajnerski jezik izražava svoju inovativnu i sportsku bit kroz specifične izbore koji obogaćuju okoliš: namjenska sjedala, papučice presvučene aluminijem, oslonci za noge i patosnice.

Kako bi se maksimizirala hladnoća vozila, efekt igranja obogaćuje korisničko iskustvo što je također vidljivo u grupi kada se projicira prema van. Osim toga, unutarnji izgled predstavlja neke dodatne značajke poput Abarth udarne ploče, 7-inčnog TFT-a u boji s specifičnom Abarth grafikom i zvukom, poklopca tunelskog jastučića koji, poput ambijentalnog svjetla i mat crne maske instrumentne ploče sa svojom sjajnom crnom serigrafije, bit će dostupan samo sa Scorpionissimom.

Dizajn novog Abartha 600e može se definirati kao bezvremenski, budući da spaja nasljeđe s inovacijom, izražavajući savršenu ravnotežu između predanosti marke Scorpion svojim korijenima i vizije budućnosti.