TRESLA SE BRDA

Euro 7 standardi emisija: Europska komisija stala na stranu automobilske industrije

11.11.2022 u 12:44

Bionic
Reading

Prema Transport & Environment-u, ovaj će izbor dovesti do kruženja gotovo 100 milijuna dodatnih vozila koja zagađuju okoliš u narednim desetljećima, koja bi se mogla učiniti čišćima za nekoliko stotina eura

Europska komisija je odbacila zaključke vlastitih stručnjaka o uspostavljanju novih standarda protiv onečišćenja za vozila (automobili, kamioni, kombiji, autobusi), nazvanih Euro 7. Dok su ti standardi trebali smanjiti smrtonosno onečišćenje koje uzrokuju vozila, Komisija je stala na stranu automobilske industrije.

Ovaj bi potez mogao omogućiti proizvođačima da prodaju 100 milijuna vozila koja više zagađuju okoliš do 2035. U kasnoj intervenciji, Komisija je također popustila pred novim pritiskom proizvođača kamiona i oslabila prijedloge o zagađenju česticama od teških gospodarskih vozila.

Zanimljivo je tumačenje ovakve odluke Europske komisije uglednog Transport & Environment (T&E), koji kažu da je sada ključno da Europski parlament pooštri ovaj nacrt uredbe ili da je u potpunosti odbaci. 'Prijedlog Komisije toliko je slab da ga je mogla napisati sama automobilska industrija. Dok proizvođači ostvaruju rekordnu zaradu, uspjeli su natjerati ljude da vjeruju da bi ambiciozni standardi Euro 7 za njih bili preskupi. U isto vrijeme, onečišćenje iz cestovnog prometa i dalje ubija 70.000 ljudi godišnje, a ovi novi standardi Euro 7 ne čine gotovo ništa da to spriječe. Umjesto toga, pustit će gotovo 100 milijuna dodatnih, visoko zagađujućih vozila na ceste u narednim desetljećima,' kaže Anna Krajinska, voditeljica emisija iz vozila i kvalitete zraka u T&E.

Ograničenje onečišćenja ne bi dovelo do eksplozije troškova

Prema proizvođačima, stroži standardi onečišćenja prisilili bi ih na ulaganje u nove motore i nove tehnologije ispušnih plinova, što bi ih navodno spriječilo u razvoju električnih vozila. U stvarnosti, tehnologije koje mogu smanjiti otrovno onečišćenje za 50 posto bez veće promjene u motoru već postoje. Čak i uzimajući u obzir inflaciju, T&E procjenjuje da bi dodatni trošak za svako vozilo iznosio oko 300 eura, što je manje od cijene lakiranja npr. modela Renault Clio.

Profiti proizvođača automobila dosegnuli su nove visine unatoč trenutnom gospodarskom kontekstu i poteškoćama u opskrbi. Ova se industrija oduvijek protivila strožim standardima, čak je išla toliko daleko da je zavela potrošače tijekom skandala Dieselgate. Njihovo protivljenje normi Euro 7, pod krinkom rizika od eksplozije troškova, više liči na pokušaj ostvarivanja sve većeg profita nauštrb zdravlja ljudi. ACEA, udruženje europskih proizvođača automobila, čak je priznalo da bi prijedlog Komisije imao 'marginalni' utjecaj na otrovne emisije dušikovih oksida (NOx).

'Euro 7 je Dieselgate Europske komisije. Njihovo odbijanje da uzme u obzir savjete vlastitih stručnjaka skandal je koji će imati razoran učinak na kvalitetu zraka u Europi, posebno za istočnu i južnu Europu koje imaju veći vozni park stariji od prosjeka. Lobi automobilske industrije žestoko se usprotivio Euro 7, koristeći stare recepte za utjecaj na donositelje odluka. Komisija je udovoljila njihovom zahtjevu. Profit proizvođača stoga je bolji od zdravlja milijuna Europljana,' nastavlja Anna Krajinska.

Komisija je provela četiri godine razvijajući predloženu uredbu o standardima Euro 7, čiji je cilj smanjenje toksičnog onečišćenja iz cestovnog prometa. Njihov konzorcij stručnjaka (pod nazivom CLOVE) uzeo je u obzir nove tehnologije za smanjenje emisija kako bi predložio nove pragove. Potonji je predviđao 50-postotno smanjenje onečišćenja povezanog s NOx i 80 posto smanjenja onog povezanog s otrovnim česticama za nova vozila. Unatoč priznanju da je cestovni promet odgovoran za 70.000 preuranjenih smrti u EU svake godine, Komisija je odbila smanjiti pragove onečišćenja koji su već nametnuti za vozila na benzin.

Glavni nedostaci prijedloga Komisije:

  • Novi standardi ostaju nepromijenjeni za benzinska vozila, potpuno zaboravljajući uzeti u obzir tehnološki napredak otkako su standardi Euro 6 doneseni prije desetak godina.
  • Novo ograničenje emisije čestica povezanih s kočnicama (7 mg/km) ne obvezuje proizvođače na ugradnju najučinkovitije tehnologije (vakuumski filtar čestica) prije 2035., kada će se smanjiti granica emisije. Međutim, ova je tehnologija već dostupna i pristupačna.
  • Definicija 'stvarnih uvjeta' vožnje, što omogućuje mjerenje pragova onečišćenja, ostaje mnogo permisivniji od onoga što je predlagao najmanje ambiciozan scenarij konzorcija stručnjaka CLOVE. Na primjer, kada je temperatura ispod 0°C, automobili će smjeti zagađivati ​​1,6 puta više od normale.
  • Ova definicija 'stvarnih uvjeta vožnje' stroža je za kamione nego za automobile.
  • Trajnost, tj. razdoblje tijekom kojeg vozila moraju zadovoljiti pragove onečišćenja, je niska. Fiksno je 8 godina ili 160.000 kilometara. Dodana je 'dodatna' trajnost od 2 godine ili 40.000 kilometara, ali s višim dopuštenim pragovima onečišćenja. Čak bi i trajnost postavljena na 10 godina ostala ispod prosječne starosti europskih vozila (11,8 godina). Za usporedbu, trajnost uređaja za kontrolu onečišćenja postavljena je na 240.000 km u Sjedinjenim Državama.
  • Trajnost za kamione ostaje fiksna na 700.000 km ili 15 godina. Dodatna izdržljivost, do 875.000 km, osigurava više pragove emisija. Za usporedbu, Kalifornija nameće trajnost od 1,3 milijuna kilometara.
l>