DOBRA ILI LOŠA VIJEST?

Ferrari odgađa svoj prvi električni model do 2025.: Tehnologija baterija još nije dovoljno razvijena

13.12.2019 u 08:50

Bionic
Reading

SF 90 Stradale plug-in hibrid prvi je Ferrarijev elektrificirani automobil u serijskoj proizvodnji, a očekuje se da će se na prvi potpuno električni model pričekati barem do 2025.

Ferrari će imati svoj potpuno električni model spreman tek nakon 2025. godine jer tehnologija baterija zahtijeva veći razvoj, rekao je izvršni direktor Louis C. Camilleri, odgađajući tako očekivanja. Ranije su najavili da će njegov konkurent potpuno električnom Tesli na samom vrhu tržišta sportskih električnih vozila biti dostupan tek nakon što trenutni industrijski plan završi 2022. godine. Za sve istinske ljubitelje Ferrarijeva 'lika i djela' čini se da bi ovo mogla zapravo biti jako pozitivna vijest, no pobornici sve strožijih europskih i svjetskih pravila o smanjenju emisijama CO2 nikada se neće složiti s ovim prvima.

Analitičari kažu da ga nisu očekivali prije 2023. godine, ali najnoviji komentari ukazuju na to da bi stvarno lansiranje moglo biti još i kasnije. 'Tehnologija baterija još nije tamo gdje bi trebala biti', rekao je Camilleri novinarima u Centro Stileu u Ferrarijevoj tvornici Maranello.

'Još uvijek postoje značajna pitanja u pogledu autonomije, u pogledu brzine punjenja. Dakle, na kraju ćemo izaći s jednim. Ali to je nakon 2025. Ne u kratkom roku', rekao je.

Camilleri je rekao da je Ferrari 'svakako' proučavao potpuno električni automobil grand tourer (GT), ali da će se 'držati hibridnih vozila' za 'trenutačnu predvidljivu budućnost'.

Početkom ove godine Ferrari je predstavio SF 90 Stradale, svoj prvi hibridni automobil u serijskoj proizvodnji, no talijanski proizvođač sportskih superautomobila želi da 60 posto njegovih automobila prodanih do 2022. godine budu hibridi. SF90 Stradale ima benzinski turbo motor V8 (pod 90°) koji može isporučiti 780 KS, što je najveća snaga bilo kojeg 8-cilindraša u povijesti Ferrarija. Preostalih 220 KS isporučuju tri elektromotora, jedan sa stražnje strane, poznat kao MGU-K (kinetički motor generator) izveden iz njihovog ovogodišnjeg bolida Formule 1 pod nazivom SF90 te smješten između motora i novog 8-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Ostala dva elektromotora smještena su na prednjoj osovini. Litij-ionska baterija visokih performansi osigurava snagu za sva tri motora i jamči raspon od 25 kilometara u potpuno električnom načinu rada eDrive, koristeći samo prednju osovinu. Kada se motor s unutarnjim izgaranjem isključi, dva nezavisna prednja motora isporučuju maksimalnu brzinu od 135 km/h uz uzdužno ubrzanje od otprilike 0,4 G. Ovaj sofisticirani sustav, međutim, ne čini složenijim iskustvo vožnje. Upravo suprotno: vozač jednostavno mora odabrati jedan od četiri načina rada agregata, a zatim se samo usredotočiti na vožnju. Sofisticirana kontrolna logika brine se o ostatku, upravljajući protokom energije između benzinskog motora V8, elektromotora i baterija.

Camilleri je rekao da proizvođač automobila također razmatra alternativne tehnologije za svoje automobile, uključujući vodik i biogoriva.

'Gledamo razne pogonske sklopove i pokušavamo vidjeti što bi bilo najučinkovitije i najučinkovitije u smislu naše vizije za Ferrarijeve automobile u budućnosti', rekao je.

Prošlog mjeseca Ferrari je povećao svoje smjernice za ovogodišnju temeljnu zaradu na 1,27 milijardi eura i rekao da očekuje snažne rezultate u 2020. godini.

'Uskoro ćemo zatvoriti još jednu rekordnu godinu. Dobro smo se proveli po svim mjernim podacima, obujmu, prihodima, dohotku, novčanom toku. Dakle, ovdje ćete vidjeti puno nasmijanih lica', rekao je Camilleri.

Mnogi proizvođači potpuno električnih hiperautomobila, poput našeg Mate Rimca, možda su tako dobili još vremena da do savršenstva razviju svoje modele bez straha od legendarnog talijanskog proizvođača Ferrarija.