Miniautomobili

Fiat planira prestati proizvoditi svoje miniautomobile; je li stigao kraj za modele 500 i Pandu?

05.11.2019 u 09:45

Bionic
Reading

Iako su još uvijek među najprodavanijim automobilima u prvih šest mjeseci u A-segmentu automobila u Europi, pred modelima Fiat 500 i Panda s klasičnim motorima neizvjesna je budućnost

Fiat Chrysler Automobiles, točnije Fiat, planira napustiti europski segment miniautomobila, u kojem je lider, čime se pridružuju drugim proizvođačima automobila koji se 'odriču' svojih najmanjih automobila zbog povećanih troškova razvoja kako bi ih prilagodili strožim ograničenjima emisija, ali i zadovoljili stroge sigurnosne standarde. Naravno, ovdje je riječ o najmanjim gradskim automobilima s klasičnim motorima s unutarnjim izgaranjem, bilo da je riječ o benzinskom ili dizelskom gorivu.

Izvršni direktor FCA-e Mike Manley rekao je da proizvođač automobila planira pokušati prebaciti Fiatove kupce miniautomobila u B-segment automobila (subkompaktni). 'U vrlo bliskoj budućnosti vidjet ćete nas kako se ponovno fokusiramo na ovaj segment s većom količinom, većom maržom, a to će uključivati ​ odmak od segmenta miniautomobila', rekao je Manley analitičarima na FCA-ovom predstavljanju rezultata poslovanja u trećem kvartalu prošli četvrtak. Sam izvršni direktor Manley nije precizirao dan kada će se to doista početi realizirati.

Modeli Fiat 500 s troja vrata i funkcionalni kompakt Panda dominiraju u europskom segmentu miniautomobila, ali njihovo vrijeme polako curi i treba ih zamijeniti. Trovratni Fiat 500 ima sada već 12 godina jer je na tržište lansiran još u srpnju 2007. u retro stilu nadahnutim Fiatovim originalnim modelom 500, lansiranim 1957., koji je postao ikona. Europska prodaja modela 500 pala je za devet posto, na 100.150, u prvom polugodištu ove godine.

S druge strane, Panda treće generacije izašla je na tržište u veljači 2012. godine, no prodaja ovog modela porasla je za 15 posto, na 105.534 u prvom polugodištu, prema Automotive News Europe i njihovoj analizi prodaje po segmentima.

FCA je u trećem tromjesečju iskazala gubitak u Europi od 55 milijuna eura. A Manley je rekao analitičarima da Fiatovi 'komercijalni izazovi' u Europi proizlaze iz vrlo visoke izloženosti segmentu miniautomobila s niskom maržom i paletom modela čija je prosječna dob 'najviša u industriji'.

Fiat sada planira povratiti kupce u B-segmentu iz kojeg je izašao prošle godine, kada je ukinuta proizvodnja modela Punto hatchback. Punto je dugo vremena najprodavaniji automobil u Europi, ali bivši predsjednik FCA Sergio Marchionne rekao je da njegova prodaja nije bila dovoljno velika da bi se moglo ući u projekt njegova nasljednika. Fiat će imati kao cilj preusmjeriti lojalne kupce miniautomobila na subkompaktne automobile, istovremeno zadržavajući kupce koji i dalje posjeduju Punto, rekao je Manley.

Segment malih automobila najveći je u Europi i 'mnogo je veći profitni bazen od A-segmenta (miniautomobili)', rekao je. Manley nije raspravljao o tome koje će nove modele Fiat predstaviti u tom subkompaktnom segmentu. Također nije komentirao budućnost Pande i 500.

FCA-ino planirano spajanje s PSA grupom omogućilo bi Fiatu pristup PSA-ovoj modularnoj platformi (Common Modular Platform), koja je osnova najnovijih malih automobila kao što su Peugeot 208 i Opel Corsa. Ovi automobili imaju potpuno električne verzije, kao i verzije s motorima s unutarnjim izgaranjem.

Fiat također prodaje i druge automobile koji u svom imenu imaju oznaku 500, ali se nalaze u B-segmentu malih automobila. 500L je prema prodaji u prvih šest mjeseci ove godine u europskom segmentu malih automobila s prodajom od 24.112 komada dok je model 500X bio 10. najprodavaniji u malom SUV / crossover segmentu. Modeli 500L i 500X su izrađeni na maloj američkoj platformi koja se također koristi za modele Jeep Compass i Renegade. S druge strane, modeli Panda i 500 koriste Fiatovu mini platformu.

Ipak, mnogi analitičari, poput Felipea Munoza iz JATO Dynamicsa, sumnjaju da će Fiat u potpunosti napustiti segment miniautomobila. Jedna od ideja je da hatchback modeli 500 i Panda poboljšaju razinu sadržaja i cijene te se tako uključe u B-segment automobila. Druga ideja je da Fiat pokuša ponoviti uspješnu formulu modela 500 hatchback s malo većim automobilom.

Lancia Ypsilon, koji se prodaje kao mali automobil B-segmenta, a izgrađena je na istoj mini platformi kao i Panda, primjer je kako bi to moglo funkcionirati, rekao je Munoz.

Proces revidiranja politike proizvodnje malih automobila, koji je pred proizvođačem Fiat Chrysler Automobiles, Ford i Opel već su proveli i izašli iz europskog segmenta miniautomobila. Ford zaustavlja uvoz u Europu u Indiji proizvedenog modela Ka +, dok je Opel odustao od modela Karla i Adama. Imamo i drugi primjer - Volkswagenovi direktori izjavili su privatno da se proizvođač automobila priprema za ukidanje modela Up s klasičnim motorom, što bi gotovo sigurno značilo da će nestati i Seat Mii s pogonom na fosilno gorivo, kao i Škoda Citigo.

Naravno, svi ovi automobili A i B-segmenta, uz njihovo osvježenje, mogli bi se i dalje viđati na prometnicama europskih gradova, ali samo kao elektrificirani modeli. Možda je i Fiat Concept Centoventi prikazan na ovogodišnjem autosalonu u Ženevi dobar pokazatelj smjera?

Fiat Panda
  • Fiat Punto
  • Fiat PandaYoung
  • Fiat 500L
  • Fiat 500X-Cross
  • Lancia Ypsilon
    +4
Fiat Izvor: Promo fotografije / Autor: Fiat