Ford Performance spreman je proširiti globalne napore u motosportu prihvaćanjem zastrašujućeg izazova legendarnog relija. Suradnja u opsežnom testnom i razvojnom programu s M-Sportom i Neil Woolridge Motorsportsom u pripremi za iznimno težak izazov u siječnju iduće godine
Ford Performance se utrkivao i pobjeđivao od Le Mansa do Monaca, Daytone do Bathursta i Finkea do Ensenade. Ali još se nije susreo s jednom od najtežih utrka na planeti – kultnim relijem Dakar. Ovu vijest smo već čuli za vrijeme WRC utrke Croatia Rally, no ipak smo čekali službenu potvrdu. Navodno bi vozač Forda na Dakru trebao biti deveterostruki svjetski WRC prvak Sebastien Loeb.
Ovih je dana Ford objavio da je došlo vrijeme da popuni tu prazninu u svom sveobuhvatnom rezimeu motorsporta. Ekstremne trkaće verzije 'opasnih' Ford Rangera i Ranger Raptora otvorit će put za Ford Performance ekspanziju u globalne terenske utrke, uključujući slavni i zastrašujući Dakar Rally 2024. i kasnije.
Prvi korak u višegodišnjem planu za natjecanje na reliju Dakar je završetak i učenje u suradnji s dugogodišnjim partnerima M-Sportom i Neil Woolridge Motorsportom (NWM) za razvoj vozila, servisiranje i upravljanje na utrkama.
'Naš je cilj bio prednjačiti na jednom od ultimativnih globalnih off-road događaja – reliju Dakar –', rekao je Mark Rushbrook, globalni direktor, Ford Performance Motorsportsa. 'Ne možemo podcijeniti veličinu izazova pred nama. Moramo prvo završiti i učiti s Rangerom T1+ i partnerima kao što su M-Sport i NWM, koji donose svoju stručnost. Zajedno možemo učiniti nevjerojatne stvari u pješčanim dinama Arapskog poluotoka.'
Predvodnik relija Dakar 2024., koji se održava od 5. do 19. siječnja u Saudijskoj Arabiji, bit će namjenski izrađeni Ford Ranger visokih performansi koji će se utrkivati u kategoriji Rally Raid T1+.
Zajednički tim Ford Performance, M-Sport i NWM proveo je niz razvojnih faza do 2023. i nastavlja testiranje s Rangerom T1+, temeljenim na prethodnoj generaciji globalnog Rangera, s 3,5-litrenim EcoBoost motorom. Očekuje se da će probne utrke uključivati relije Baja España Aragón u Španjolskoj i Rally du Maroc u Maroku u srpnju i listopadu, prije nego što se sljedeće godine pozabave relijem Dakar.
'Naš prvi put u Dakaru bit će avantura učenja koja će nam pomoći da saznamo kako ćemo se natjecati u budućnosti,' rekao je Rushbrook. 'Ali kao i sa svim utrkama, ne utrkujemo se samo da bismo pobijedili, mi se također utrkujemo kako bismo pomogli izraditi bolje proizvode za naše klijente.'
Za reli Dakar 2025., Ford Performance i M-Sport razvijaju potpuno novi Ranger Raptor izrađen po mjeri – ultimativni derivat najprodavanijeg pick-upa u Europi – dizajniran i izrađen u skladu s propisima klase T1+ za Dakar.
'Dakar Rally je doista jedan od vrhunaca globalnih off-road trkaćih događaja,' rekao je Malcolm Wilson, direktor M-Sporta. 'Postigli smo veliki uspjeh tijekom godina s Fordom u FIA WRC reli utrkama i jedva čekamo primijeniti istu razinu fokusa, energije i truda na natjecanju s Rangerom u Dakaru.'
M-Sport je cijenjen kao vodeći razvojni i pokretač M-Sport Ford Puma HybridRally1 u FIA Svjetskom prvenstvu u reliju, kao i proizvođač motora za Mustang GT3 program. NWM je igrao ključnu ulogu od početka Rally-Raid Rangera, dok je tim razvijao i gradio jedinice u svom pogonu u Pietermaritzburgu, KwaZulu-Natal, određene za natjecanje u punim Dakar T1+ propisima u Južnoafričkom Rally-Raid prvenstvu ( SARRC) i diljem svijeta.